Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko epäasiallista laittaa vaatismuslista ruokaan ? meidät kutsuttiin illalliselle ensi viikon loppuna.

Vierailija
15.02.2026 |

Mulla on runsaasti asioita joita en pysty syömään tai lentää yrjö.

Näitä ovat mm.

katkaravut, simpukat, etanat, tonnikala, sienet, sinihome ja valkohome, vuohenjuusto.

Toivoisin, että nämä jäisi kokonaan pois. Toisaaltaan vähän hävettää laittaa viestiä. nämähän on aika yleisiä inhoamisen kohteita eli ehkä he eivät käytä näitä muutenkaan.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi laittaa jos tunnette hyvin toisenne. Ei kai tuo mikään iso ongelma ole.

Vierailija
2/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie omat eväät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokarajoitteita on aika monella. Niistä nimenomaan kuuluu kertoa etukäteen, mutta kohteliaasti. "Vaatimuslista" on kyllä jo turhan töykeä, olisi riittänyt kun sanot vain mitä et voi syödä. Ja oletko siis allerginen vai etkö vain pidä noista? Nimittäin se vasta epäkohteliasta onkin, jos esität vaatimuslistaa vain koska et muuten vain pidä siitä-ja-siitä.

Tuollaista kun jatkat niin et saa kutsua jatkossa.

Vierailija
4/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kehtaisi.

Vierailija
5/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kutsun yhteydessä ihan itse kysyn onko jotain mitä vieraat eivät syö. Noin outoa listaa en kyllä ole saanut vastaukseksi, mutta ihan varmasti onnistuu ruoka ilman noita ainesosia.

Vierailija
6/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä elämämkoululainen käy syömässä mäkkärissä ennen illallisia.

Vierailija
7/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie omat eväät.

Tämä nyt vasta epäkohteliasta onkin. Ei yhtään luottoa toisten ruoanlaittotaitoon.

Vierailija
8/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin kutsun yhteydessä ihan itse kysyn onko jotain mitä vieraat eivät syö. Noin outoa listaa en kyllä ole saanut vastaukseksi, mutta ihan varmasti onnistuu ruoka ilman noita ainesosia.

Tuo on kohteliasta kun kysytään etukäteen mitä vieraat eivät syö.👍

Vierailija
9/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan ruokaa vieraiden mukaan. Nämä ap:n kaltaiset kutsutaan ihan toisella kertaa kuin hyvää ruokaa arvostavat.

Vierailija
10/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan et yrjö lentää jo niiden näkemisestä. Eihän se ole ongelma eikä mikään. Miks ihmiset tekee näistä isojakin ongelmia? Vai mistä ajattelitte jutella ruokapöydässä,jos et tostakaan saa sanotuksi?

Vierailija
11/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie omat eväät.

Tämä nyt vasta epäkohteliasta onkin. Ei yhtään luottoa toisten ruoanlaittotaitoon.

Ap on typerys.

Vierailija
12/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie omat eväät.

Ap on typerys.

Ite oot.

-eri

Vierailija
13/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot suoraan et yrjö lentää jo niiden näkemisestä. Eihän se ole ongelma eikä mikään. Miks ihmiset tekee näistä isojakin ongelmia? Vai mistä ajattelitte jutella ruokapöydässä,jos et tostakaan saa sanotuksi?

En kutsuisi matalasti sivistynyttä ruokapöytääni moisia laukomaan.

Vierailija
14/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kieltäydyn aina noista ruokailukutsuista. Ihan vaan sen takia kun mulla on paljon inhokkiruokia. 

Vierailija
15/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vasta v*tuttaa, jos ruokarajoitteista ei kerro etukäteen, vaan vasta pöydässä. Inhoan vieraita, jotka ei osaa sanoa toiveistaan AJOISSA. Jälkikäteen valittajat jää varmasti seuraavan kerran kutsumatta. Jos et ilmoita, syöt, mitä eteen kannetaan. 

Ilmoitus toki kannattaa tehdä asiallisesti, eikä noin tökerösti yrjötellen, kuten aloituksessa. Esim. Hei, kiitos kutsusta. Tulemme mielellämme, teitä on mukava nähdä! Minulla on joitakin ruoka-ainerajoitteita, joita en voi syödä. (Listaa rajoitetaan) Ja sitten joku kiva lopetus.

Vierailija
16/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kutsuisi tuollaisia vauvasuita yhtään mihinkään. Tämmöisestä ihan tavallisten fiinimpien ruoka-aineiden inhoamisesta tulee lähinnä sivistymätön ja keskenkasvuinen vaikutelma. 

Vierailija
17/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä syystä kutsun syömään yhdessä ravintolaan. Minä voin maksaa, mutta kaikki ruokarajoitteet saa selittää tarjoilijalle ja itse voi päättää, voiko lainkaan nauttia alkupaloja, jos kaikissa niissä on kurkkua.

Vierailija
18/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että et mielelläsi syö sieniä, etkä voimakkaita kala/äyriäisruokia tai voimakkaita juustoa. Tuskinpa sulle etanoita tullaan tarjoamaan.

Vierailija
19/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä kutsuisi tuollaisia vauvasuita yhtään mihinkään. Tämmöisestä ihan tavallisten fiinimpien ruoka-aineiden inhoamisesta tulee lähinnä sivistymätön ja keskenkasvuinen vaikutelma. 

Juuri näin. Meillä jää tuosta syystä "vahingossa" aina yksi perhe kutsumatta illanviettoihin.

Vierailija
20/71 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det är väldigt osakligt att trycka sin lista med ultimatum i maten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan