Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 3120€/kk hyvä palkka?

Vierailija
15.02.2026 |

Brutto palkka ja alue Keski-Suomi.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi minusta oikeudenmukainen  kansalaispalkka 

Olet tunkiokommunisti. Töitä tekemällä saa sen 3000€/kk. Sohvalle sitä ei makseta.

On helvetin paljon raskaampaa olla himassa tekemättä mitään ku töissä juttelemassa työkavereiden kanssa

Vierailija
42/47 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3570 euroa brutto sairaanhoitajana päivätyöstä. Palkalla elää hyvin. Nelihenkinen perhe, puoliso tienaa satasen enemmän.

Eläisin tuolla aloittajan palkalla, mutta ei se hyvä palkka ole, kuten ei omakaan palkkani.

Se että palkalla tulee toimeen ei tarkoita että palkka on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi hyvä palkka. Tällä hetkellä brutto 2300€.

Vierailija
44/47 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Hyvä palkka on yli 5 tonnia. Minä tienaan amk-inssinä 4600e/k ja tässä on vieläkin nostovaraa.

Vierailija
45/47 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki palkat on hyviä palkkoja, jos menot on tulojen mukaan. Tiedän kädestä suuhun eläviä 7000 euroa kuussa tienaavia, joilla menojen suunnittelu ei ole onnistunut.

Vierailija
46/47 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Eihän tuosta jää käteen kuin pari tonnia.

Verotuksen progression takia saat tienata aika paljon enemmän, että netto on edes 2500. Itsellä oli melkein 4000 euron palkka ja käteen jäi noin 2400.

Miten jäi nettona noin vähän? Mulla palkka bruttona 3900€, netto 2840€. 

Vierailija
47/47 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai tuo sellaisenaankin ihan käypä palkka, mutta kuten täällä on moneen kertaan sanottu, palkka on suhteellinen käsite. On ihan eri asia, vaatiiko tuo kolme tonnia, että juoksee 60 tuntia perse pitkällä vmäisissä, fyysisesti kuluttavissa hommissa, vai tuleeko tuo Powerpointin pyörittelystä ja silloin tällöin kahvin keittämisestä. Ja kaikkea tuolta väliltäkin toki on olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän