Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 3120€/kk hyvä palkka?

Vierailija
15.02.2026 |

Brutto palkka ja alue Keski-Suomi.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä.  Mulla oli tuo peruspalkka (19,5€/h) 12v sitten kun vielä olin töissä koneistajana Itä-Suomessa. Vuorolisät tuli päälle.

Vierailija
2/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OK, ei mikään erityisen hyvä kuitenkaan

Vierailija
4/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömälle on , miljonäärille njet

Vierailija
5/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Eihän tuosta jää käteen kuin pari tonnia.

Vierailija
6/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma palkkani on tuon verran ja pidän sitä ihan sopivana. Ei hyvä, ei huono vaan aikalailla keskitasoa.

Vierailija
7/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan 2800 ja ihan riittävä sekin sinänsä, mutta kyllähän sitä aina lisää haluaisi. Työ on todella on pääosin todella rentoa ja vapaata, joten en valita. 

Vierailija
8/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää yli. Tosin 2000e riittää loistavasti elämiseen. Vuokraan menee 700e, ruokaan ja muuhun 500e ja loput säästöön. 

Vierailija
9/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako tuntia tarvii olla tekevinään töitä?

Vierailija
10/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toinen palkansaaja perheessä, velkojen maksua, lapsia.. Monet asiat menoissa vaikuttavat tulojen riittävyyteen. 

Vierailija
11/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani on nyt tuon verran enkä ole kahteenkymmeneen vuoteen ainakaan tienannut näin surkeasti. No, tehdään nyt tätä jonkun aikaa.

Vierailija
12/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Suomessa joka on eu kalleimpia pakollisissa kuluissa, jopa 2500e nettopalkka on onneton. Lisäksi suomalainen perhe maksaa 5000e vuodessa että saa viikon kaksi nauttia takuuvarma stä kesästä kunnolla. Se jos lasketaan pakolliseksi lisäkuluksi niin suomalainen on köyhä. 

Vierailija
13/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan työstä.

Vierailija
14/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuolla paremmin eläisi kuin nykyisellä työttömän tonnilla.

Vierailija
15/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit voivat printata rahaa loputtomasti. Miksi meillä on siis köyhyyttä? 

Ihmiset on aivopesty uskomaan, että rahaa on vain rajallisesti. Vaikutusvaltaiset ihmiset eivät halua että kaikilla on rahaa, koska muuten ihmiset eivät työskentelisi heille. Ihmisille on luotu illuusio, että rahalla olisi arvoa jotta työskentelisit ahkerasti saadaksesi rahaa. 

Ihmisille annetaan vain sen verran rahaa, jotta he voivat kuluttaa rikkaan rahaeliitin tuotteita. Tuotteiden käyttöikä päättyy tarkoituksenmukaisesti lyhyessä ajassa ja välttämättömiä tuotteita päivitetään riittävän usein, etteivät ihmiset vain pääsisi rikastumaan, koska silloin heidän motivaationsa tehdä työtä vähenisi.

Jotta ihmiset saataisiin innostumaan rahan hankkimisesta, täytyy luoda keinotekoinen kurjuus: jos ei olisi köyhiä ihmisiä, niin ihmisillä ei olisi myöskään tahtoa rikastua. Kun näet köyhiä ihmisiä tai koet itse köyhyyttä, niin saat motivaation rahan hankkimiseen. Köyhyys luo illuusion, että raha on arvokasta. Kerta toisensa jälkeen ihmiset lähtevät oravanpyörään mukaan, jonka noidankehässä on mahdotonta viedä elämäänsä eteenpäin.

Kansainväliset kriisit kuten lama ja sodat ovat tarkoituksemukaisesti järjestettyjä jotta ihmiset köyhtyvät ja jotta ihmiset alkaisivat työskentelemään entistä kovemmin rahaeliitin puolesta. Jos ihmiset ymmärtäisivät rahan olevan pelkkä illuusio, kukaan ei lähtisi pelaamaan tätä kaoottista ja itsetuhoista peliä. Ainoa millä on aitoa arvoa on itse työ ja aika, minkä ihmiset asioiden hoitamiseksi käyttävät.

Vierailija
16/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Suomessa joka on eu kalleimpia pakollisissa kuluissa, jopa 2500e nettopalkka on onneton. Lisäksi suomalainen perhe maksaa 5000e vuodessa että saa viikon kaksi nauttia takuuvarma stä kesästä kunnolla. Se jos lasketaan pakolliseksi lisäkuluksi niin suomalainen on köyhä. 

En ole kokenut koskaan tarvetta lähteä etelään kärvistelemään. Teen yleensä kaupunkilomia, mutta en sanoisi niitäkään pakollisiksi. Kuinka monta tuolla viidellä tonnilla reissaa? Omat viikon reissut vaimon kanssa kahdestaan maksavat yleensä tonnin verran.

Vierailija
17/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun palkka ollut parhaimmillaan 5800 euroa brutto. Se oli 8 vuoden ajan. Nyt tienaan 2900 brutto eli netto noin 2100 euroa. Olen töissä kunnan palveluksessa ollut 6 vuotta. Mulla ei ole lainaa eikä velkoja. Asun kaksiossa josta maksoin 66000 euroa vuonna 2016.

Vierailija
18/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran alle keskipalkan mitä suomalaiset tienaa töissä. Ihan hyvä palkka sinänsä.

Vierailija
19/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi minusta oikeudenmukainen  kansalaispalkka 

Vierailija
20/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotuksen progression takia saat tienata aika paljon enemmän, että netto on edes 2500. Itsellä oli melkein 4000 euron palkka ja käteen jäi noin 2400.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme