Onko 3120€/kk hyvä palkka?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Se olisi minusta oikeudenmukainen kansalaispalkka
Olet tunkiokommunisti. Töitä tekemällä saa sen 3000€/kk. Sohvalle sitä ei makseta.
On / viikko. Ei / kuukausi... paitsi duunarirahvaalle riittää 1/3 kuukaudessa. Enintään.
Vierailija kirjoitti:
Jonkin verran alle keskipalkan mitä suomalaiset tienaa töissä. Ihan hyvä palkka sinänsä.
Keskipalkka ei oikeastaan kerro mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Eihän tuosta jää käteen kuin pari tonnia.
Verotuksen progression takia saat tienata aika paljon enemmän, että netto on edes 2500. Itsellä oli melkein 4000 euron palkka ja käteen jäi noin 2400.
Höpö höpö taas tai sitten maksat tarkoituksella liikaa veroja. Toiset tykkää lainata valtiolle ilman korkoa, toiset käyttää rahansa elämiseen. Onhan se tonnien veronpalautus kiva mutta itse laitan saman rahan mieluummin sijoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää yli. Tosin 2000e riittää loistavasti elämiseen. Vuokraan menee 700e, ruokaan ja muuhun 500e ja loput säästöön.
Realistisempi arvio: vuokra 1000€/kk, ruoka 1000€/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää yli. Tosin 2000e riittää loistavasti elämiseen. Vuokraan menee 700e, ruokaan ja muuhun 500e ja loput säästöön.
Realistisempi arvio: vuokra 1000€/kk, ruoka 1000€/kk
Et asu enää yksin jos vuokraa pitää maksaa 1000e. Silloin sinun ei tarvitse myöskään maksaa yksin koko vuokraa tai saat tukia, kuten lapsilisät.
Sveitsissä keskipalkka on 6000e ja verotus pienempää.
Kyllä se tuet voittaa. Toki tukia saa enemmän, jos on paljon lapsia.
Itsellä oli ennen tuon suuruinen palkka, netto 2100€. Nyt brutto 2700€, netto 2180€. Olen ev.lut. kirkon jäsen. Ainoa ero on pienempi vastuu, eikä mene yhtä paljon rahaa vieraille eläkeläisille. Kun minun ikäluokkani on eläkeiässä, nykyinen eläkejärjestelmä on jo kaatunut. Siksi on hyvä, että menee vähemmän rahaa hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tuet voittaa. Toki tukia saa enemmän, jos on paljon lapsia.
Monet eivät asu vuokralla, joten ainoa tuki on lapsilisä, 94€ ensimmäisestä lapsesta.
Moni työtön asuu omistusasunnossa, eikä saa kuin työmarkkinatuen ja lapsilisän. Sitten voi saada esim. vuokratuloa, kuten me. Olen asunut Helsingissä koko ikäni, enkä koskaan vuokralla. Olen nyt 47.
Täytyy olla aika kallis maku ruokien suhteen jos menee 1000 € kuukaudessa.
Riippuu ammatista ja vastuista.
Jos miettii riittääkö elämiseen, niin joo. Mutta ei sillä omakotitaloa ostella ja pidetä yllä ilman merkittävää säästökuurin koko laina-ajan.
Ei ole. Se ei ole edes mediaani joka on melkein 4000 euroa nykyisin.
Se on ihan hyvä sellaiselle, joka ei osaa kirjoittaa suomen kieltä. Bruttopalkka on yhdyssana.
Hyvä palkka uran alkuun. Kokoomuslaisiakin on lähtenyt tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotuksen progression takia saat tienata aika paljon enemmän, että netto on edes 2500. Itsellä oli melkein 4000 euron palkka ja käteen jäi noin 2400.
Aika suuri veroprosentti saa olla. Itsellä brutto 2800€ ja päälle 2200€ jää käteen.
On se. 500€ enemmän kuin itselläni metallialan työssä 20v työkokemuksella. Palkkani on 15,60€. Kun aloitin 20 vuotta sitten oli 7,30€
ON