Jaha, nyt on sitten huutonetin aika ja vuoro uudistua
Mitä mieltä uudistuksista? Takuulla menee taas käyttäjien kannalta huonompaan ja sekavampaan suuntaan. Maanantaita odotellessa...
Kommentit (229)
Näyttää menevän samaan suuntaan kuin eBay. Siellä myyminen on nykyään pelkkää riistoa. Nykyään ei enää edes näe vastaanottajan sähköpostia, vaan siinä on välissä jokin ebayn oma. Kyttäävät ettei vaan kukaan myy ohi heidän rahastuskoneistonsa. Myös palkkiot ovat törkeitä: Myin 300 eurolla siellä tavaran, sain itse käteen 200 euroa koska eBay otti välistä. Millä oikeudella ne vie yli 30 prosenttia kauppahinnasta? Tästä syystä en enää juurikaan myy ulkomaille, se vähäkin raha mitä sieltä saa meinaa mennä suurelta osin valtavalle amerikkalaiselle ahneelle firmalle.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää menevän samaan suuntaan kuin eBay. Siellä myyminen on nykyään pelkkää riistoa. Nykyään ei enää edes näe vastaanottajan sähköpostia, vaan siinä on välissä jokin ebayn oma. Kyttäävät ettei vaan kukaan myy ohi heidän rahastuskoneistonsa. Myös palkkiot ovat törkeitä: Myin 300 eurolla siellä tavaran, sain itse käteen 200 euroa koska eBay otti välistä. Millä oikeudella ne vie yli 30 prosenttia kauppahinnasta? Tästä syystä en enää juurikaan myy ulkomaille, se vähäkin raha mitä sieltä saa meinaa mennä suurelta osin valtavalle amerikkalaiselle ahneelle firmalle.
"iibei" on ihan oma maailmansa. Siellä on omat postitushubit jonne kerätään ensin lähetettävät tavarat ja ne vielä kytsitään siellä läpi. Jenkeissä on ainakin tosi vaikea ja pitkä prosessi tehdä kauppaa joten olen muutamien kertojen jälkeen oppinut, että ei maksa vaivaa. Euroopasta ostaminen on sujunut paremmin. Asiakaspalvelu on sinällään toiminut ihan hyvin kunhan on ensin löytänyt sivustolta oikean kohdan mistä sinne saa yhteyden. Jos tuota kohti ollaan menossa niin huh huh....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"iibei" on ihan oma maailmansa. Siellä on omat postitushubit jonne kerätään ensin lähetettävät tavarat ja ne vielä kytsitään siellä läpi. Jenkeissä on ainakin tosi vaikea ja pitkä prosessi tehdä kauppaa joten olen muutamien kertojen jälkeen oppinut, että ei maksa vaivaa. Euroopasta ostami
Sanotaanko näin, että eBayssa sentään saa maksaa luottokortilla eikä tarvinnut syöttää mitään TILINUMEROA sinne!!!
Nykyään ainoa tapa myydä tuotteita huutonetissä on hankkia itselleen tehomyyjä-status jonka jälkeen saa ilmoittaa kohteita ilman huuto "turvaa".
Tehomyyjä-statuksen saa itselleen helposti ja ihan ilmaiseksi ilmoittamalla ensin 50 esim. vuorokauden voimassa olevaa kohdetta "turvan" kanssa joita kukaan ei taatusti osta. Tämän jälkeen voi alkaa ilmoittelemaan tosimielessä oikeita turvattomia kohteita.
Ainoa hyvä asia tässä päivityksessä oli se että kuvia saa nyt enemmän lautettua. Muuten ihan täyttä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ainoa tapa myydä tuotteita huutonetissä on hankkia itselleen tehomyyjä-status jonka jälkeen saa ilmoittaa kohteita ilman huuto "turvaa".
Tehomyyjä-statuksen saa itselleen helposti ja ihan ilmaiseksi ilmoittamalla ensin 50 esim. vuorokauden voimassa olevaa kohdetta "turvan" kanssa joita kukaan ei taatusti osta. Tämän jälkeen voi alkaa ilmoittelemaan tosimielessä oikeita turvattomia kohteita.
Ainoa hyvä asia tässä päivityksessä oli se että kuvia saa nyt enemmän lautettua. Muuten ihan täyttä paskaa.
Tehomyyjä statuksen saa kun on myynyt 50 kohdetta, ei riitä pelkkien ilmoitusten laitto
Ei kai nyt oikeasti ole että sitä huutoturvaa ei saa pois kuin tehomyyjät?
Olen tehomyyjä niin siellä oli kohta mistä sen huutoturvan sai pois ilmoituksesta, puhelimella kokeilin ilmoituksen laittoa.
Harmi että pilasivat hyvän sivuston. Entinen oli paljon selkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehomyyjä niin siellä oli kohta mistä sen huutoturvan sai pois ilmoituksesta, puhelimella kokeilin ilmoituksen laittoa.
Kyllä näin on valitettavasti, että meille "ei-tehomyyjille" ei suoda valinnan mahdollisuutta vaikka kuinka olisimme aktiivisia ja pitkäaikaisia käyttäjiä. Huuto Turva on pakotettuna ja uusia ilmoituksia ei saa enää julkaistua ellei anna itsestään tilitietoa ja ammattitietoa ja kaiken maailman tietoa oletko poliittisesti sitoutumaton tms. Aivan äärimmäistä DDR-paskaa tälläinen :(
Vierailija kirjoitti:
Ratkaiseva juttu on siis oletko tehomyyjä vai ei. Minä olen tehomyyjä ja voin valita Turvan tai ilman. Jos et ole tehomyyjä, joudut myymään Turvalla.
Mahtavaa (NOT). Tervetuloa 2020-luvulta takaisin kekkoslovakiaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin on valitettavasti, että meille "ei-tehomyyjille" ei suoda valinnan mahdollisuutta vaikka kuinka olisimme aktiivisia ja pitkäaikaisia käyttäjiä. Huuto Turva on pakotettuna ja uusia ilmoituksia ei saa enää julkaistua ellei anna itsestään tilitietoa ja ammattitietoa ja kaiken maailman tietoa oletko poliittisesti sitoutumaton tms. Aivan äärimmäistä DDR-paskaa tälläinen :(
Kyllä minä sain juuri julkaistua kohteen vaikka en ole tehomyyjä. Enkä ole antanut mitään ammattitietoja ym...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sain juuri julkaistua kohteen vaikka en ole tehomyyjä. Enkä ole antanut mitään ammattitietoja ym...
Uusitko vanhan ilmoituksen? Se onnistuu, mutta täysin uutta ilmoitusta ei saa luotua ilman Huuto Turvaa ellet ole Tehomyyjä.
Kyllä uusin. Taidanpa sit lopettaa myynnit jos kerran tämmöseks pelleilyks meni tämäkin.
Sain eilen laittamaani palautteeseen Huuto.netin ylläpidolta vastauksen, että vain tehomyyjät voivat myydä ilman Huuto Turvaa.
Mutta että he voisivat pyynnöstä laittaa tehomyyjä-statuksen päälle vaikkei olekaan noita myyntirajoja täynnä.
En tiedä onko tuo sitten automaatti, vai onko siellä joku harkinta taustalla missä tilanteessa se sopii, ja pitääkö silti ilmoittaa tilinumero?
Nyt jo tiistai aamu ja tuskin tungosta 7 aikaan? Yritin kirjautua toistamiseen. Tulos:"Tapahtui virhe
Valitettavasti jokin meni pieleen. Yritä myöhemmin uudelleen."
Sinne jäi sitten huutiksen käyttö, kun edes kirjautuminen ei onnistu! En ymmärrä miksi toimivaa päivitetään aina paskempaan suuntaan!
Vierailija kirjoitti:
Sain eilen laittamaani palautteeseen Huuto.netin ylläpidolta vastauksen, että vain tehomyyjät voivat myydä ilman Huuto Turvaa.
Mutta että he voisivat pyynnöstä laittaa tehomyyjä-statuksen päälle vaikkei olekaan noita myyntirajoja täynnä.
En tiedä onko tuo sitten automaatti, vai onko siellä joku harkinta taustalla missä tilanteessa se sopii, ja pitääkö silti ilmoittaa tilinumero?
Tämäpä nyt vasta kuulostaa oudolta... Täytyypä laittaa kysymystä heille.
Oletteko saaneet muutettua voimassaoleviin ilmoituksiin tietoja tai lisättyä kuvia tms? Sekään ei eilen onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tuli sentään sähköpostiin ilmoitus. Olisin muuten ihmetellyt että mitä h*lvettiä nyt taas...
Saattaa silti tulla monelle yllätyksenä muutokset.
Niinhän kaikki aina, talvikelit, jouluruuhkat, sama kaava...
Vierailija kirjoitti:
Meni jo perseelleen siinä vaiheessa kun Tori ilmoittelijat siirtyi sinne "osta heti" ilmoituksineen. En ole aikoihin edes avannut ja tiedän monta muutakin entistä aktiivista käyttäjää jotka lopettivat käytön.
Tori/kirpputori ja huutokauppa ovat kaksi eri asiaa.
Kyllä moni on näissä pitänyt sitä periaatetta, että ostaa vain lähietäisyydeltä, menee katsomaan tavaran ja sitten ostaa jos ostaa ja tämä käytäntö on näissä jo pitkälti tapettu.
No totta kai tuote pitää olla Suomessa! En ole muuta edes olettanut silloin, kun alkuperäksi ei ole ilmoituksessa mainittu "ulkomaat" (ja näitä en ostakaan).
Moni tilaa katsopas niitä Temu kamoja kotiin ja myy torissa ja huutonetissä niitä, tyyliin "tällainen noin kolmen kympin arvoinen uusi kahvinkeitintin kympillä", kun on tilannut niitä 50kpl hintaan 2e/kpl.
Palautetta on laitettu - siitä voit olla varma. Toivon vain, että kaikki muutkin laittavat. Ei tästä muuten tule lasta ei paskaa.