Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin ystävälleni laskiaispullan, hän söi vain "kannen" ja heitti loput roskikseen.

Vierailija
15.02.2026 |

Kävin ystäväni luona - hänen kutsustaan - aamupäiväkahvilla. Menomatkalla kävin kaupasta ostamassa rasian, jossa on kaksi laskiaispullaa. Siinä sitten juotiin kahvia ja juteltiin. Olin todella hämmentynyt kun ystäväni söi laskiaispullastaan vaan pelkän "kannen" ja sitten kun kahvittelutilanne oli ohi, viskasi hän loput pullasta roskiin lautasliinojen mukana. Omasta mielestäni juuri hillo ja kermavaahto ovat pullan kruunu. Olisiko ollut kohteliasta tarjota loput pullasta vaikka minulle? Pikkuisen harmitti. Eivät ihan ilmaisia ole.

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä on luettavissa, että ap painaa enemmän kuin tämä ystävänsä. Mikään pulla ei mene tällä lailla tunteisiin, jos siihen ei liity tällaista tyypillistä vauvamaista kilpailua.

-sivusta kommentoin

Kyllä kysymys on käytöstavoista ja kohteliaisuudesta. On siis kohteliasta viedä tuliainen kahvittelemaan mentäessä ja kuten joku jo tuolla mainitsikin, eivät nuo laskiaispullat mitenkään halpoja ole. 

Vierailija
42/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi epäkohteliasta ja tylyä. Voisi vaikka sanoa, että säästän loput myöhemmäksi, tämä on niin iso. Mutta hyvää on ja kiitos kun toit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään syö laskiaispullaa

Vierailija
44/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei syö pullaa edes laskiaispullaa, minun isäni ei syönyt ikinä pullaa ja tunnen muitakin jotka eivät syö. Olisit ostanut kotimatkalla ne pullat, ei muutenkaan kävisi mielessä viedä pullaa kun menen kylään 

Vierailija
45/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo oli tyhmäääää, olisit kysynyt miksi. tee sama -jos hän tuokoon mitä ikinä tuokaan sulle, heitä heti roskiin.  niin että näkee

Vierailija
46/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsi se kermavaahto ja hillo on hyvää. Kaverin mielestä todennäköisesti ei. En itsekkään tykkää kermavaahdosta ja kuorin sen aina pois. Tai mieluummin jätän syömättä.

Ehkä joku keksipaketti olisi ollut parempi. Mietin, että kuinka hyvin tunnet ystäväsi, jos tämä tuli yllätyksenä?

Eikun kyllä kaikkien on hillosta ja kermavaahdosta tykättävä!! Ja oltava halukas syömään niitä joka ikinen sekunti. 😂

Lapsellinen kommentti. Laskiaispulla on kausituote ja tuskin Ap päivittäin ja joka sekunti on tuliaispullaa tyrkyttämässä...

Vierailija
47/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂😂

Vierailija
48/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi syönyt edes sitä kantta vaan antanut pullan sinulle mukaan.

Vierailija
49/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän söi sen "kannen" ihan vain silkasta kohteliaisuudesta. Hän ei olisi oikeasti halunnut koskea koko pullaan.

Hän olisi voinut sanoa- kiitos ei, ota sä tämän minunkin pulla. en pidä pullasta. oli kyllä niin tyhmä ja nolo

Vierailija
50/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänellä on esimerkiksi joku painonhallintaprojekti menossa? Tuntuu aika oudolta ajatukselta, että olisi velvoitettu syömään kaiken, mitä joku muu pyytämättä ostaa.

Ei kai se yksi pulla olisi kokonaisuutta mitenkään rikkonut tai siihen vaikuttanut?  

Kyllä se esimerkiksi pahassa sokerikoukussa olevalla voi vaikuttaa. Olen aika järkyttynyt siitä, että ilmeisesti porukan mielestä ihmisen pitää toisen vuoksi syödä jotain sellaista, mitä ei halua, ja joka voi olla jopa hyvinkin vahingollista. Eikä kenenkään tarvitse tällaisia asioita itsestään ruveta avaamaan, jos ei halua.

Laskiaispulla ei ole vahingollista muille kuin keliaakikoille ja diabeetikoille, ja allergisille. Kermatkin taitavat olla laktoosittomia nykyään.

Vierailija
51/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko hän, että ei tarvitse tuoda mitään?

Ja sinä päätit yllättää hänet?

Vierailija
52/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä. Olisi vaikka puolittanut ennemmin. 

Tuo olisi entinen kaveri. Mokoma moukka. 

Entinen kaveri, koska ei syö sitä mitä sinä haluat? 😀 Vaikutat ihanalta ihmiseltä. 

joo,mutta voi sanoa kohteliaasti, että pullat ei ole hänen juttu, ja tarjota sitä ystävälleen vaikka kotiin mukaan. halpamaista, noloa heittää kaunis tuliainen roskiin.  olisi laittanut mukaan lähtiessä.

Vierailija
53/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin syönyt. Tulisipa joku meille kylään laskiaispullan kanssa 😋

Vierailija
54/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohteliasta heittää roskiin tuliaista niin, että sen tuoja näkee. Sen verran tunneälyä pitäisi jokaiselta löytyä. Jotenkin tuli mieleen, että ap:n kaveri ehkä pelkäsi, että laskiaispullan täyte on pilaantunut. Silti olisi voinut vaikka laittaa pullan jääkaappiin "iltakahvia odottamaan", ja heittää pois, kun ap on lähtenyt kotiin.

Vierailija
55/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillopulla on oksettava, mantelia sen olla pitää. Ap ei edes tiedä mistä "ystävänsä" pitää.

Vierailija
56/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa Oonalta. 😂

Vierailija
57/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänellä on esimerkiksi joku painonhallintaprojekti menossa? Tuntuu aika oudolta ajatukselta, että olisi velvoitettu syömään kaiken, mitä joku muu pyytämättä ostaa.

Niin että roskiin vaan eikä ystävälle loppupullaa. 

Vierailija
58/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen ?

Vierailija
59/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No muistaisin kyllä kun ystävä tulis mun luokse kahville. Jos tuo paketin kahvia,keitän kaikki,juodaan kupit ja loput lavuaariin. Mulla ainakin tulis hyvä mieli.

Tai jos tuo kukkia niin laitat hetkeksi maljakkoon ja kun kaveri lähtee, pyydät että heittää mennessään ne ulos roskikseen. 

just noin. että olikin tyhmä kaveri. aina voi sanoa kiitos ei, syö sä tää munkin pulla jos maistuu. ja älä tuo enää jatkossa- pullat ei oo mun juttu.

Vierailija
60/161 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh, maailma on sen koommin muuttunut, mutta tästä hiton tuliaiskukttuurista pidetään krampin omaisesti kiinni. Hiton ongelmallinen tapa sekä saajalle ja antajalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi