Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun perheen arki pyörii vain yhden ihmisen (perhen isi & mies) ehdoilla

Vierailija
15.02.2026 |

Perheenäitinä minä valmistan päivittäin ruoan, mutta mieheni elämäntavat tekevät koko perheen arjesta yhä vaikeampaa ylläpitää normaalina ja terveellisenä. Hän syö hyvin vähän, ei liiku juuri lainkaan, eikä osallistu kotitöihin. Suurin ongelma on se, että hänen ruoka-aikansa määräytyvät täysin hänen oman biologisen kellonsa mukaan hän syö vain, kun on nälkä, ja silloin kun hän haluaa, eikä hänen päivärytminsä noudata mitään logiikkaa. Joskus hän syö ensimmäisen ateriansa vasta puolenyön aikaan tai keskellä yötä, kun muut jo olisivat levossa.

Koska minä olen kotona se, joka valmistaa ruoan, joudun jatkuvasti sopeutumaan hänen aikatauluunsa. Hän syö milloin haluaa, ja sen vuoksi koko perheen ruokailut venyvät ja siirtyvät hänen tahtonsa mukaan.

Minä ja poikani kuitenkin joudumme nousemaan aikaisin ja menemään ajoissa nukkumaan, koska lapsella on koulu ja minulla omat työaikani. Mutta meidän täytyy usein odottaa häntä, jotta emme häiritsisi, mikä johtaa siihen, että:

joudumme olemaan nälkäisinä pitkään;

kun vihdoin syömme, syömme usein liikaa.

Onko kenelläkään ollut samanlaista kokemusta?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä alistut tuollaiseen? Tee itsellesi ja pojallesi ruoka teidän ruokailuaikaan ja mies saa huolehtia itse omista syömisistään. Jos ei "osaa" ruokkia itse itseään niin siinähän opettelee. 

Vierailija
22/24 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole yksin. Mietin ennen, miksi olin ainoa joka lihoi, kun mieheni oli aina niin laiha, ja mietin, oliko se vain minun ongelmani. En ollut koskaan aiemmin ajatellut asiaa tuolta kannalta.

T.Perheäiti

Mieheni sanoi aina, että vaikka söimme samaa ruokavaliota, olin ainoa joka lihoi. Hän jopa ajatteli, että jos hän ei olisi kontrolloinut ruokavaliotamme, olisin lihonnut vielä enemmän.

Voi tuota narsistista ja itseriittoista vanhaa kreiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä syöt jotain muuta poikasi kanssa selvitäksesi nälkäkuolemasta ennen kuin miehesi syö, etkä sitten pysty syömään paljoa, kun on varsinaisen aterian aika, ja sen jälkeen tunnet olosi taas nälkäiseksi.

Vierailija
24/24 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen sovinistinen mies ei ainoastaan yritä tuhota henkistä maailmaasi, vaan vaikuttaa myös sinun ja jälkeläistesi terveyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä