En enää jaksa eläkeikäistä äitiäni. Jatkuvasti pahantuulinen ilman mitään järkevää syytä.
Oikeasti kaiken saanut ja hyvässä asemassa oleva varakas ihminen, jolla ei pitäisi olla mitään valittamista. Silti nykyään koko ajan löytyy jotain valitettavaa ja kiihtyy ihan ihmeellisistä asioista nollasta sataan ihan yhtäkkiä. Passiivis-aggressiivinen, tiuskii ja kiukuttelee. Olen todella väsynyt yhteydenpitoon.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on taas muuttunut vielä pelokkaammaksi/levottomaksi. Toisaalta hän on ollut tuollainen aiemminkin, mutta nyt jotenkin korostunut? Osaako joku sanoa, miksi? Hän ei halua käydä missään uusissa paikoissa jos kysyn. Ehdotin esim menoa yhteen tapahtumaan niin veti hirveät raivarit, ettei sinne nyt voi lähteä. Häntä ei saa minnekään terveystutkimuksiin yms. Hänellä pitäisi olla mielialalääkitys kunnossa.
Muistisairaus.
Toi mua pelottaakin, mutta en tiedä voinko tehdä mitään? Äitini ei lähde minnekään terveystutkimuksiin, toisaalta en tiedä onko tuo hänen normaalia luonne
Sain huijattua muistitutkimuksiin, soittamalla itse lääkäriajan. Ihmetteli kyllä, mutta muististaan huolestuneena lähti kuitenkin.
T:27 viestin lähettänyt, ja todellakin kannatti kokeilla, sillä alzheimeristä ei ole lääkkeen saamisen jälkeen ollut mitään merkkejä, psykoosista taas äitini naapurit soittelevat neljän-viiden kuukauden välein, minkä takia jokaiseen puhelinsoittoon vastaaminen pelottaa. Pahinta oli ennen diagnooseja, äitini naapurit uhkasivat asunnon pallolunastuksella ja häädöllä.
Muistisairaudet ja aivosyövät ja ties mitkä voivat oireilla noin. Huoli-ilmoitus ja tutkimuksiin. Suoraan tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hänellä sairauksia tai kipuja, joihin hän ei ole saanut apua?
Tuo ei ole oikeutus henkiseen väkivaltaan.
Jos henkilö on sairas on lapsellista odottaa terveen käyttäytymistä. Ettehän te niiltä nepsyiltännekään odota terveen käyttäytymistä vaan kaikkien pitää ymmärtää heitä.
Mikään ei oikeuta haukkumaan toista ihmistä ilman syytä ja kehottamaan itsem*rhaan. Ei sellaista tarvitse ottaa vastaan. Tuo on ihan jo rikos monessa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No leikkaa kynnet kulta vettä auta vaihtamaan lakanat vie ruokaa ja vettä maitoa mehukeittoja . Perunalaatikko ja tuoremehu omenamehu ja auta suihkussa. Rasvaa ihoa kysy onko kipuja . Mihin sattuu. Vie vessapaperia. Katso että vaihtaa alusvaatteet . Vaihda tyynyliinaa. Osta uusi tyyny . Kastele sen kukkaset. Tuuleta . Maksa sen laskut . Onko villasukat. Osta sille naisten kerrasto . Auta tilaamaan ruokaa kotiin.
Arvaa vaan hoitiko tai auttoiko minun äiti minua sen pakollisen vauva-ajan jälkeen? Odottiko kadulla jos en jaksanut kävellä yhtä nopeasti? Vttuileeeko yhä kaikesta...
+ uhriutuu ettei ole mikään palvelija tai orja. Ja minunko pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No leikkaa kynnet kulta vettä auta vaihtamaan lakanat vie ruokaa ja vettä maitoa mehukeittoja . Perunalaatikko ja tuoremehu omenamehu ja auta suihkussa. Rasvaa ihoa kysy onko kipuja . Mihin sattuu. Vie vessapaperia. Katso että vaihtaa alusvaatteet . Vaihda tyynyliinaa. Osta uusi tyyny . Kastele sen kukkaset. Tuuleta . Maksa sen laskut . Onko villasukat. Osta sille naisten kerrasto . Auta tilaamaan ruokaa kotiin.
Arvaa vaan hoitiko tai auttoiko minun äiti minua sen pakollisen vauva-ajan jälkeen? Odottiko kadulla jos en jaksanut kävellä yhtä nopeasti? Vttuileeeko yhä kaikesta...
Voi pikku rassua! Aikuisen elämä on rankkaa.
Vanhuksen ilmeisesti vielä rankempaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilö on sairas on lapsellista odottaa terveen käyttäytymistä. Ettehän te niiltä nepsyiltännekään odota terveen käyttäytymistä vaan kaikkien pitää ymmärtää heitä.
Mikään ei oikeuta haukkumaan toista ihmistä ilman syytä ja kehottamaan itsem*rhaan. Ei sellaista tarvitse ottaa vastaan. Tuo on ihan jo rikos monessa maassa.
Tietenkin on mutta jos on syyntakeeton, tinnetko sanaa.
Olen niin kesyistä suvuista että anteeksi, mua huvittaa nää kiihkeät ja raivoisat äidit ja tyttäret.
Se ei naurata etteivät ihmiset tajua sairauden muuttavan ihmistä. Kesyssä suvussamme on ne pari muistisairastakin hoidettu ja ymmärretty ilman raivoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai tyttäret on kuin äitejään. Vanha tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin kesyistä suvuista että anteeksi, mua huvittaa nää kiihkeät ja raivoisat äid
Ihmettelet miten ei tee mieli auttaa ihmistä, joka ei tekisi/tehnyt samaa vuoksesi?
Mulla on niin paha vanhusfobia etten uskalla olla missään tekemisissä omien vanhempieni kanssa. Toisella on muistisairaus.
Kommentti 49. Teette mitä haluatte, ei ainakaan minulle kuulu mitenkään.
Vanhassa äidissään jokainen näkee itsensä vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Kommentti 49. Teette mitä haluatte, ei ainakaan minulle kuulu mitenkään.
Vanhassa äidissään jokainen näkee itsensä vanhana.
Ja minun suvussa on vielä sellinen "perinne", kun minunkaan äiti ei ole oman äitinsä kanssa väleissä tai missään tekemisissä enää. Sitä edellinen t*ppoi itsensä. Eikä näytä perinne katkeavan nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Odottakaa, niin näette omalla kohdallanne, miten "kivaa" vanhana on.
En haluaisi silti rankaista ympäristöäni tai lapsiani sillä että vanhenen. Syyttömiä he siihen ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai tyttäret on kuin äite
Ei päde narsistiperheisiin joissa lapsi on hyvissä ajoin tajunnut miten kipeä oma perhe on ja ottanut etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Odottakaa, niin näette omalla kohdallanne, miten "kivaa" vanhana on.
Minä tunnen monta hyväntuulisia vanhusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin kesyistä suvuista että anteeksi, mua huvittaa nää kiihkeät ja raivoisat äid
Jos hintana on oma mielenterveys ja mahdollinen loppuelämän työttömyys niin kyllä noita vastuuvalintoja saa mielestäni ihan kunnolla miettiä. Itse pelkään jopa omaa väkivaltaista ryöpsähdystäni jota en kykenisi hallitsemaan. Kertoo siitä millaisia nappuloita vanhuskin osaa halutessaan painella.
Tämä on hyvä muistaa kaikkien niiden mammojen jotka metelöivät, miten lapsettomilla on yksinäinen vanhuus. Kuinka monen aikuiset lapset oikeasti ajattelevat että kun tuokin riivinrauta tuosta jo vihdoin kippaisi.
Onko äitisi turhautunut. Siihen taas löytyy monia keinoja.
Voi pikku rassua! Aikuisen elämä on rankkaa.