Mikä estää sinua harrastamasta lihaskuntoa kasvattavaa liikuntaa vähintään kaksi kertaa viikossa?
En vain ymmärrä, voitteko yrittää valaista minua miksi ihmiset eivät urheile.
Kommentit (74)
Se vaan on niin käsittämättömän tylsää. Mieluummin lenkkeilen ja uin.
Vierailija kirjoitti:
Sydänsairaus, ja kardiologin ohjeet sen kanssa elämiseen. Erityisesti PPP-sääntö eli urheilusuorituksen aikana ei saa hengästyä niin, ettei pysty puhumaan.
Outoa? yleensä ihmisiä kannustetaan liikkumaan erityisesti jos joku sydänsairaus, tietty oman kunnon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo aikaa töiden jälkee
Jep ja jos käy 8-16 päivätyössä niin salilla on kauhea ruuhka iltaisin. Kestää kauan jonottaa laitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jep, sama. Äärimmäisen tylsää. Ulkoilmassa paljon mukavempaa
Ap, "Urheilu" ei ole sama asia kun liikunta. Urheilu ei ole kiinnostanut minua vähääkään lähes 40 vuoteen, mutta olen aktiivinen liikkuja. Viikottain 3-5 kertaa tunnin harjoitus + siihen ensin lämmittely ja lopuksi venyttelyt tai sauna uinnin päälle.
Liikuntaa harrastetaan yleiskunnon kehittämiseksi ja ylläpitämiseksi. Urheilussa tavotteena on kilpaileminen tai siihen valmentautuminen ja joka ei välttämättä useinmille ole mitenkään järkevä ja motivoiva tavoite harrasteessa.
t. nyt +65v ja aktiiviliikkuja olen ollut koko ikäni. Urheilemisen jätin jo teini-ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minun mielestäni taas lenkkeily ja uinti nimenomaan ovat todella tylsiä. Sitä yhtä ja samaa koko aika. Lihaskuntotreenissä sentään jotain vaihtelua, kun treenaa vuorotellen eri lihasryhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minun mielestäni taas lenkkeily ja uinti nimenomaan ovat todella tylsiä. Sitä yhtä ja samaa koko aika. Lihaskuntotreenissä sentään jotain vaihtelua, kun treenaa vuorotellen eri lihasryhmiä.
Uinti tylsää? Siis jos uit vaihdellen vaparia, rintaa ja selkää joita hallissa radalla voi uida vaikka olisi useampia siinä. Perhonen menee keulimisen puolelle, ellei ole harkoissa tai ainakin yksin radalla niin, ettei häiritse siinä muita eikä mieluusti viereisilläkään radoilla uivia.
Elämä olisi heti mukavampaa, jos ruoanlaitto ja lihaskuntoharjoittelu ei olisi niin vastenmielistä.
Lapsiperhearki. Ennen sitä harrastin liikuntaa kuusi kertaa viikossa.
Todellakin haluaisin.
Nyt kun olen laihtunutkin. Vielä vain 1 kilo ylipainoa. Viime vuonna laihdutin yli 10 kiloa. Kehossa todella, todella, todella notkea ja kevyt olo tavallaan.
Mutta hengitysvaikeuksia. Levossakin, paineentunne rintakehässä. Liikkuessa joko pahenee tai helpottaa, se riippuu ihan päivästä. Haluan ensiksi selvittää syyn, mistä tämä johtuu ennen kuin edes aloitan mitään lihaskuntoharjoittelua. Tätä on jatkunut jo vuoden. Ennenkin on ollut, ajoittain, mutta en oikein muista enää niistä ajoista mitään.
Olisi kiva, että voisi oikeasti hengittää niin, että sitä ei tarvitsisi ajatella. Saada joka hengenvedolla täydellinen henkäys, ei mikään haukotusrefleksiä, joka ei sekään mitään helpota, koska haukotus ei tule. Todella väsyttävää.
En tiedä, miltä hengästymisen pitäisi tuntua, en muista miltä se tuntui lapsena, miksi en lapsena pitänyt liikunnasta. Miten liikunta edes on raskasta? Tuntuu, että lihakset jaksaisivat, mutta ei saa vain hengitettyä. Hirveä paineentunne rintakehässä esimerkiksi portaita kävellessä. Et saa yhtään kunnollista henkäystä, hengitys on pinnallista ja paineentunne jää lepoonkin... Sanotaan, että hengästymisen pitäisi tasaantua melko nopeastikin, mutta minulla tuo paineen tunne, pinnallinen hengitys, ne vain jäävät. Puhuminen väsyttää. Jännitys/ahdistus vain pahentaa paineentunnetta.
En tiedä, voiko vika olla palleassa, sillä itkeminen saa minut hengittämään paremmin, vapaammin. Rautalisä jo on, koska arvot olivat alhaalla, se on helpottanut.8
Onneksi sentään on fyysinen työ, jossa saan säännöllisesti liikuntaa. Eli en ihan passiivinen ole.
Se on totuus!