Montako peittoa on päälläsi öisin näin paukkupakkasilla?
Kommentit (58)
Molemmat eli talvipeitto ja kesäpeitto. Sitten vielä kahdet sukat, kahdet housut ja 3-4 yläosaa. Kämpän lämpötila 13 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Untuvatäkki + painopeitto. Ja kuumavesipullo jaloissa.
Missä saat veden lämmitettyä kuumavesipulloon? Ei ole nimittäin halpaa hommaa näillä sähkön hinnoilla.
Nyt kun huonelämpötila on laskenut alle 10 asteeseen niin olen siirtynyt nukkumaan sijauspatjan alla. Peitot siihen päälle. Kun sähkön hinta normalisoituu niin voi taas palata peittojen varaan.
Yksi todella leveä niin saa käärittyä ympärille eikä jää aukkoja. Koko asunnossa 18C, koska en pidä pattereita päällä kerrostalosunnossa. 18 on aivan riittävä lämpötila
Yks peitto, merinovillakerrasto ja villasukat. Näin talossa jossa lämmönlähteenä vain leivinuuni. Tarkenee, mutta aamulla on kiva laittaa pikku hellaan tuli ja keitellä siinä aamusumpit ja aamupuuro.
Kiva että kysyit. Luulin että oon ainut vilukissa. Mulla on ollut 2 peittoa päällekkäin ja villasukat jalassa unisukkina. Ja pyjaman sijasta villapaita ja flanellihousut, tai neulottu villahaalari, missä on myös huppu. Oikein hävettänyt nää mun yöjärjestelyt, mutta pakko laittaa näin paljon, että saa nukuttua. Ja mun kämpän pitää kylmänä isot ikkunat ja ilmanvaihto. Ja se että asun yksin. Heti kun mulla on kylässä täällä väkeä, huomaan että sisälläkin on kuumempi.
Vierailija kirjoitti:
Yks peitto, merinovillakerrasto ja villasukat. Näin talossa jossa lämmönlähteenä vain leivinuuni. Tarkenee, mutta aamulla on kiva laittaa pikku hellaan tuli ja keitellä siinä aamusumpit ja aamupuuro.
Oi, tulee ihan mummola ja lapsuus mieleen. Kun oltiin siellä talvella kylässä, niin ukki laittoi heti aamusta tulet 2 uuniin, ettei meidän lastenlasten tarvinnut herätä kylmään.
Kerrostalo +22 ja yksi peitto. Naapurikämpässä asuva mummini kyllä palelee tuossa lämpötilassa, mutta ei ole ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, tulee ihan mummola ja lapsuus mieleen. Kun oltiin siellä talvella kylässä, niin ukki laittoi heti aamusta tulet 2 uuniin, ettei meidän lastenlasten tarvinnut herätä kylmään.
Laitankin hellaan tulet juurikin sen ihanan tunteen takia minkä puulämmitteinen uuni tai tuollainen pienikin hella tuo. Ihan toista kuin patterien antama lämpö. Leivinuunin lämmitän sitten illalla ja samalla siinä pöperötkin valmistuu.
Kaksi yleensä, toinen on sellainen tikattu päiväpeitto aika kevyt. Päällimmäistä heitän yöllä välillä syrjään kun tulee kuuma. Käytössä kyllä on näillä pakkasilla kotona varavirtalahteellä toimivat lämmittävät sukat, mulla on varpaat jatkuvasti jäässä.
Pattereita on väännetty pienemmälle, vaatetusta vähennetty ja yöllä kuumuus ajaa potkimaan peitteen pois. Tällaista on kerrostalossa asuminen ylemmissä kerroksissa pakkasella, kun lämpö nousee ja laskee ulkoilman lukemien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi yleensä, toinen on sellainen tikattu päiväpeitto aika kevyt. Päällimmäistä heitän yöllä välillä syrjään kun tulee kuuma. Käytössä kyllä on näillä pakkasilla kotona varavirtalahteellä toimivat lämmittävät sukat, mulla on varpaat jatkuvasti jäässä.
Niin ja omakotitalo, aamulla sisälämpötila näytti olevan noin 17 astetta.
Itelle riittää ihan 1 peitto. Tuokin on kohtuullisen ohut. Huoneessa on sellaiset 21-22 lämmintä. Viileämmässäkin osaisin nukkua ihan samanpaksuisella peitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Untuvatäkki + painopeitto. Ja kuumavesipullo jaloissa.
Missä saat veden lämmitettyä kuumavesipulloon? Ei ole nimittäin halpaa hommaa näillä sähkön hinnoilla.
Ihmiset eivät aina ymmärrä kokonaiskuvaa. Halvempi ostaa uusi peitto kun tuhlata rahaa veden keittämiseen.
Yksi. Ohut. Sama täkki kesät talvet. Ja nukun alasti, korkeintaan pikkareilla. Nukkumaan mennessä kääriydyn tiukasti sisään koska kylmä just sillon mutta joka yö tulee kuuma ja peitto aukeaa, ja on missä lie mytyssä aamuisin.
Nukun viileässä, ei ole mittaria mutta reilusti alle 20 makkarissa. Sekä mies että minä ollaan kuumaverisiå joten mihinkään lusikka-asentoihin ei todellakaan mennä edes vahingossa 😄
N41
Yksi. Mutta kovimpien pakkasöitten aikana patteria ei ole laitettu yöksi kokonaan kiinni, että sen verran on pitänyt antaa periksi.