Miksi turvaruoka on nugettia?
Miten siitä on tullut lapsille turvaruoka? Eihän ihan pienet lapset ole ehtineet sellaista edes syömään? Miten ihmeessä sellainen uusi ja outo on yhtäkkiä turvallinen?
Kommentit (42)
Meillä ei syöty koskaan nugetteja. Siksi mun lapset ei tartte niitä nytkään.
Tämä...olen niin nauranut lukiessani näiden mammojen puolustella kakaroiden nugetteja kohtaan, että ei ole tosikaan. Yritin myös facebookissa kysellä että miksi turvaruoka on aina jotain prosessoitua höttöä, ja nää mammat melkein lynkkasi mut😄 Yritin selittää että meilläkin taatusti kaikki söisi "turvaruokaa" jos saisi mahiksen, mutta kuulema en tajua. Kun PirkkoPetteri on niin aistiherkkä että ei kestä 😄
Meilläkin kakarat on käyneet sen vaiheen että ruoka on korjattu pöydästä ja odotettu 5h seuraavaa ateriaa, joka on sama ruoka uudelleen lämmitettynä. Maistui sitten kyllä. Mutta PirkkoPetteri on taatusti saanut nugetteja kun vähän on vinkaissut. Meillä myös lattialle heitetty lautanen on siivottu itse. Ja ruoka jäi välistä. Kummasti vähentyä heittely.
Olen seurannut erästä läheistä jolla lapsi joka toinen vkl luonaan. Isä väittää ettei lapselle maistu koskaan ruoka, mutta työntää lapselle koko päivän keksiä, karkkia, suklaata, pullaa. Nyt joku aika sitten oltiin liikkeellä yhdessä 5h, ja lapsi ei tässä välissä saanutkaan sitten mitään herkkua koska ei ollut saatavilla. Isä meinasi heti kotiin tultua antaa lapsen vinguttua leipää tälle, mutta sanoin että jos nyt lapsi odottaisin 20min että ruoka on valmista. Isä tekikin nyt näin, ja kas - lapsi söi koko annoksen ruokaa ilman mutinoita. Isä oli ihmeissään.
Monesti mietin, että eikö ihmiset vaan tajua ettei sinne pieneen mahaan mahdu paljoa? Tuossakin kyse yli 50v ihmisestä, että ei pitäisi olla nuoruudesta ja tyhmyydestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Moni näistä turvaruokaa saavista on yh-äitien lapsia alemmasta sosio-ekonomisesta taustasta. Äideillä itsellään työttömyyttä, ovat ehkä kirjolla. Tästä ei toki saa puhua.
No on kai jompi kumpi vanhemmistakin kirjolla, jos se lapsikin on. Nämähän on perinnöllisiä taipumuksia. Ei siinä sen kummempaa ole. Kirjolaisia on sekä huippuviroissa että työttöminä, niin kuin muitakin ihmisiä.
Varmaan siksi, ettei keittäjille tulisi enempää työtaakkaa, nehän voi vaan lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä...olen niin nauranut lukiessani näiden mammojen puolustella kakaroiden nugetteja kohtaan, että ei ole tosikaan. Yritin myös facebookissa kysellä että miksi turvaruoka on aina jotain prosessoitua höttöä, ja nää mammat melkein lynkkasi mut😄 Yritin selittää että meilläkin taatusti kaikki söisi "turvaruokaa" jos saisi mahiksen, mutta kuulema en tajua. Kun PirkkoPetteri on niin aistiherkkä että ei kestä 😄
Meilläkin kakarat on käyneet sen vaiheen että ruoka on korjattu pöydästä ja odotettu 5h seuraavaa ateriaa, joka on sama ruoka uudelleen lämmitettynä. Maistui sitten kyllä. Mutta PirkkoPetteri on taatusti saanut nugetteja kun vähän on vinkaissut. Meillä myös lattialle heitetty lautanen on siivottu itse. Ja ruoka jäi välistä. Kummasti vähentyä heittely.
Olen seurannut erästä läheistä jolla lapsi joka toinen vkl luonaan. Isä väittää ettei lapselle maistu koskaan ruoka, mutta työntää lapselle k
Eipä naurattaisi sinuakaan, jos lapsesi kieltäytyisi kokonaan syömästä tai oksentaisi kaiken ulos.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, ettei keittäjille tulisi enempää työtaakkaa, nehän voi vaan lämmittää.
Kyllä minä kuule sinun lapsellesi ihan mielelläni väännän chateaubriandet, jos hän vaan haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä mitenkään "hälyyttävälle" (esim. maksalaatikon ulkonäkö ei varmaan ensimmäisenä houkuttele) Maku ei ole voimakas ja koostumus ei ole "mömmö", "klönttinen" tai "sitkeä" Lisäksi varmaan on nugetteja saattanut maistaa, tai nähdä, jolloin ne eivät ole mikään "kummajainen"
Nugetti on todellakin mömmö, klönttinen ja usein sitkeä.
Sukulaislapselle ei tarjottu muuta kuin nugetteja. Kylmänä paketista. Missä sattui kulkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni näistä turvaruokaa saavista on yh-äitien lapsia alemmasta sosio-ekonomisesta taustasta. Äideillä itsellään työttömyyttä, ovat ehkä kirjolla. Tästä ei toki saa puhua.
No on kai jompi kumpi vanhemmistakin kirjolla, jos se lapsikin on. Nämähän on perinnöllisiä taipumuksia. Ei siinä sen kummempaa ole. Kirjolaisia on sekä huippuviroissa että työttöminä, niin kuin muitakin ihmisiä.
Ei todellakaan ole huippuviroissa.
Tyypillinen autisti syö turvaruokaa (30 v, asuu äidin kanssa, kaikki kIusAa)
Tälleen vähän ohiksena mutta jos olisin lapsi niin mulla turvaruoka olisi raaka kukkakaali :'D .
Kyllä se syy löytyy ihan vanhemmista, jotka vetää itse samaa paskaa. Lapsi ei totu luonnollisiin makuihin kun vanhemmat ei "jaksa" tai "ehdi" tehdä ruokaa luonnollisista aineksista.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä keittäjien työtaakkaa mietitä vaan sitä, mitä lapsi syö. Kyllä me laittaisimme joka päivä hernekeittoa, jos se olisi jonkun turvaruoka. Mutta kyllä täällä kaikilla turvaruoka on nugetit tai kalapuikot ja muut vastaavat.
Vierailija kirjoitti:
Juu mitä sitä kunnon töitä tekemään. Perunoiden kuoriminen on liian "vaikeaa" ja "haastavaa". Sitten ehtii enemmän somettamaan.
Siis mikään oikeasti terveelline ja ravitseva oksennetaan, mutta kemiallisesti käsitellyt paskatuotteet sitten maistuu? Huhhuh. Taas semmoinen ihmiskoe menossa että ei ihme miten länsi rapistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä keittäjien työtaakkaa mietitä vaan sitä, mitä lapsi syö. Kyllä me laittaisimme joka päivä hernekeittoa, jos se olisi jonkun turvaruoka. Mutta kyllä täällä kaikilla turvaruoka on nugetit tai kalapuikot ja muut vastaavat.
Einekset tuhoavat ihmisen aivotoimintaa. Voi vain kauhistella mitä se kemikaalikoktaili aiheuttaa kasvavalle lapselle ja aivoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu mitä sitä kunnon töitä tekemään. Perunoiden kuoriminen on liian "vaikeaa" ja "haastavaa". Sitten ehtii enemmän somettamaan.
No kun ei se lapskulta ole oppinu perunaata syömään, kun oma mami ei ole jaksanut perunoita keittää. Nuketteja vaan. Ärrrrrr-klinggg! Valmista Nico-Jessica!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä mitenkään "hälyyttävälle" (esim. maksalaatikon ulkonäkö ei varmaan ensimmäisenä houkuttele) Maku ei ole voimakas ja koostumus ei ole "mömmö", "klönttinen" tai "sitkeä" Lisäksi varmaan on nugetteja saattanut maistaa, tai nähdä, jolloin ne eivät ole mikään "kummajainen"
Nugetti on todellakin mömmö, klönttinen ja usein sitkeä.
Liekö edes ihmiselle sopivaa ruokaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian vaikeaa kenelle? Lastenhan ne perunat pitäisi kuoria lautasellaan, ei keittiön työntekijöiden.
Meidän naapurin kotiäiti ei tehny lapsilleen muuta ruokaa koskaan kuin nugetteja. Siksi.