On syytä harkita vakavasti pois muuttamista suomesta
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Norjassa on ihan ok olla, mutta kyllähän täällä eläminen maksaa paljon enemmän kuin Suomessa
Tästä olen vähän kahdenlaista mielipidettä kuullut. Norjassa asuva kaveri sanoi että hintaerot on kuroutuneet jo lähes umpeen parin vuoden sisällä jo ihan ruokakaupoissakin. Oli sitä mieltä ettei ero enää ole edes niin suuri.
Vierailija kirjoitti:
Norjassa on ihan ok olla, mutta kyllähän täällä eläminen maksaa paljon enemmän kuin Suomessa
Näin juuri, Norjan elinkustannusindeksi on noin 40% korkempi kuin Suomessa.
Vieläkö tämä venäläisten trollien "muuttakaa maasta ja mitä lähempänä asevelvollisuusikää sen parempi"- ketju on pystyssä?
Eikö teitä jo kyllästytä, kun kukaan ei teitä usko, kun olette niin huonoja?
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö tämä venäläisten trollien "muuttakaa maasta ja mitä lähempänä asevelvollisuusikää sen parempi"- ketju on pystyssä?
Olen suomalainen. Nasset on p skoneet tämän maan. En puolustaisi jos rysy hyökkää.
2035 olen eläkkeellä. Voisin hyvin muuttaa vaikka Maltalle. Tv. Neljässä eri maassa asunut.
Ei se ole helppoa missään, mutta siinä mielessä tietysti ettei tämä ihan heti tästä nouse. Etenkään jos saamme vasemmistohallituksen, se on sitten syväsukellus varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri harkitsen vakavasti sinne takaisin muuttamista 25 ulkomaanvuoden jälkeen.
Hulluksi olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun noin puolet vuodesta Espanjassa ja puolet Suomessa. Suomessa kaikki on paremmin. Toki talvella asuinpaikassani on lämpimämpää kuin täällä Suomessa ja ruokakin on hyvää, mutta moni asia on persiillään.
Suomalaisella on aina "persiillään" jotkut asiat muissa maissa vain siitä syystä että ne asiat ovat erilaisia ja eri tavalla organisoituja. Kaikki pitäs olla samanlaista kuin Suomessa.
Det är ganska roande att iakttaga nyinflyttade. Är flyttet permanent är allt "wow och annorlunda". Är flyttet tidsbundet är allt "de kan inget, det borde vara så och så".
"Tänä päivänä ei ole varmuutta siitä, kuinka sisukkaita suomalaiset ovat kun tulee vaikeaa. Kun tulee kylmä, sähköt katkeavat tai ruoka käy vähiin, löytyykö silloin yhteishenkeä, uskoa tai halua puolustaa isänmaata?"
Tämä. Tänäänkin YLE leimasi Tytti Tuppuraisen johdolla isänmaallisuuden ja ylpeyden kulttuuristamme ää...ri..oik...eistolaisuudeksi.
Kuinkakohan maanpuolustustahtoa löytyy jos tarkoitus on puolustaa muualta tulevia elättejä? Voin sanoo että multa ei ainakaan. Onkohan siellä rajalla meidän Karenit varusmiesten sijaan twiitit aseinaan? Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Tää on hauska ketju: Englantiin, Tanskaan, Ruotsiin, Espanjaan, Uuteen-Seelantiin jne. roikkuu Vauva-palstalla 7-23 kehumassa uuden ihmemaansa täydellisyyttä 😁😂🤣
Ei mikään noista täydellinen ole. Mutta ei ole mitenkään harvinaista että on tehnyt töitä myös Ruotsissa. Tai Norjassa, kuten itse. Toki suht. lyhyitä keikkoja.
Åt den som önskade u.s. som landsförrädare till Turkiet.
Att kalla någon för förrädare för att den flyttar från Finland gör sådana, som behöver den emigrerande mycket mera än vad emigranten behöver något i Finland, speciellt översittaren.
Finland lånar som en shopping-galen med pappas kreditkort. Nu har ni shoppat för snart tvåhundra miljarder euro. Korrelationen med att bildade fick nog redan under det förra årtusendet är stark. Nu får ni städa upp er röra helt själva.
Sannolikheten för att ni lyckas med att klara er själva före pappa (borgenärerna) kommer efter sina stålar är rätt nära noll. Nu krävs det mera än att kommendera alla och allt i krabbis och arg från soffbottnet.
Finsk yrkesskicklighet och bildning är idag i par med den i Turkiet. Det är inget fel på det turkiska kunnandet, men att tro att det finska på något sätt skulle vara unikt i positiv bemärkelse är bara självbedrägeri.
Vareviga gång som någon motiverar ett högt pris med bättre kvalitet, blir det i regel tyst då man frågar hur det framgår, och i jämförelse med vad?
Jos sota syttyisi meillä, nämä, joilla muutenkin on vähiten, kelpaa ainoastaan tyk...in ruuak...si. Turvaamaan hyvinvoivien elämää.
Vierailija kirjoitti:
Taidat eleellä "Norjassa". Joku oma mielikuvitusmaasi.
Vierailija kirjoitti:
Ns. "aspa-/toimisto" hommia on PALJON ympäri eurooppaa tarjolla, jos eng. ja suomen- (plussaa jos vielä jonlun muun) kielen taitoa on.
Tuttuja on Espanjassa, Kyproksella, Maltalla, Saksassa, Irlannissa jne. Ja nyt ei puhuta "puhelinmyyjistä" vaan nk. toimistohommista, chateista ym. Veikkaan, että mitä parempi koulutus (esim. insinööri) töitä vielä enemmän tarjolla mitä "duunareille".
Kun hommat hoitaa hyvin --> uusia ovia aukenee.
Itse olen juuri tuollaisessa töissä Kreikassa ja minulla on kaksi korkeakoulututkintoa. Kyllä täällä töitä on mutta palkka on 1300euroa kuussa ja verojen jälkeen palkasta jää tonni käteen. Suurin osa työntekijöistä asuu soluissa, koska kaikilla ei ole varaa asua yksin. Että tervetuloa vaan mukaan tänne paratiisiin! :D ei se ruoho ole aina sen vihreämpää muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ns. "aspa-/toimisto" hommia on PALJON ympäri eurooppaa tarjolla, jos eng. ja suomen- (plussaa jos vielä jonlun muun) kielen taitoa on.
Tuttuja on Espanjassa, Kyproksella, Maltalla, Saksassa, Irlannissa jne. Ja nyt ei puhuta "puhelinmyyjistä" vaan nk. toimistohommista, chateista ym. Veikkaan, että mitä parempi koulutus (esim. insinööri) töitä vielä enemmän tarjolla mitä "duunareille".
Kun hommat hoitaa hyvin --> uusia ovia aukenee.
Itse olen juuri tuollaisessa töissä Kreikassa ja minulla on kaksi korkeakoulututkintoa. Kyllä täällä töitä on mutta palkka on 1300euroa kuussa ja verojen jälkeen palkasta jää tonni käteen. Suurin osa työntekijöistä asuu soluissa, koska kaikilla ei ole varaa asua yksin. Että tervetuloa vaan mukaan tänne paratiisiin! :D ei se ruoho ole aina sen vihreämpää muualla.
Mainittakoon vielä, että Kreikassa kaupassa ruoka on monilta osin ihan Suomen hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua vaivaa? Miksi sulla on ongelma jos ketju on pystyssä? Anna ihmisten puhua. Hitto miten vasenmielinen kyttääjä asenne. Pidä huoli omista asioistas.
Vierailija kirjoitti:
"Tänä päivänä ei ole varmuutta siitä, kuinka sisukkaita suomalaiset ovat kun tulee vaikeaa. Kun tulee kylmä, sähköt katkeavat tai ruoka käy vähiin, löytyykö silloin yhteishenkeä, uskoa tai halua puolustaa isänmaata?"
Tämä. Tänäänkin YLE leimasi Tytti Tuppuraisen johdolla isänmaallisuuden ja ylpeyden kulttuuristamme ää...ri..oik...eistolaisuudeksi.
Kuinkakohan maanpuolustustahtoa löytyy jos tarkoitus on puolustaa muualta tulevia elättejä? Voin sanoo että multa ei ainakaan. Onkohan siellä rajalla meidän Karenit varusmiesten sijaan twiitit aseinaan? Tuskin.
"Niin enhän minä venäläinen trolli ole, mutta..." 😄
Ettäs jaksatte.