On syytä harkita vakavasti pois muuttamista suomesta
Kommentit (33)
Eipå ainakaan miehenä kannata jäädä. Joutuu vain suojelemaan rikkaiden omaisuuksia sodassa.
Kun lähtee muualle niin saa saman paskan mutta säilyy nahka
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin Suomesta pois 10 vuotta sitten, tosin ennen kaikkia näitä viime aikojen kehityksiä. Jos ison mittakaavan konflikti tulee, niin aika lottoarvontaa on veikata missä Euroopan maassa olo saattaisi olla "leppoisaa ja huoletonta". Joku Uusi-Seelanti voisi olla suht' rauhallinen, Australiakin varautuu siihen mahdollisuuteen, että Kiina laittaa ison rähinän päälle tyynen valtameren alueen herruudesta.
No ei ole uusi-seelanti sen kummemmin ihmemaa kuin mikään muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne ajattelit muuttaa? Mitä realistisia mahdollisuuksia sinulla on pärjätä jossain muussa maassa?
Muualla on töitä tarjolla. Varmasti paremmat kuin Suomessa.
Missä muualla? Sinulla on varmasti koulutus, ammattitaito ja kielitaito kunnossa.
Suomalainen on korkeasti kouluttautunut lähes kaikkialla.
Se että toi pitää paikkansa ei tarkoita, että se pitää ap-kätyrin kohdalla paikkansa.
Suosittelen kaikille nuorille lähtemistä, ja tadaa! Itse olen juuri eläkeiässä ja lähden minäkin!
Vain koulutettu on koulutettu, missään.
Ja meidän osalta ei hyvältä näytä kun opettajat jakelee säälivitosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri harkitsen vakavasti sinne takaisin muuttamista 25 ulkomaanvuoden jälkeen.
Ihan sama taalla, 25 v Englannissa- muutan takaisin Suomeen kahden vuoden paasta <3
Varaudu paluumuuttajan kulttuurishokkiin! Minä lähdin uudelleen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne ajattelit muuttaa? Mitä realistisia mahdollisuuksia sinulla on pärjätä jossain muussa maassa?
Siellä muualla on töitä tarjolla niille joilla ei ole vaikeuksia työllistyä Suomessakin. Sori vaan.
Höpsis. Esim itse en löytänyt Suomessa uutta työtä it alalta vaikka hain kirjaimellisesti 10 vuotta. Olin jumissa hirveässä pikkufirmassa tuon ajan. Keskieuroopasta sain työn paremmalla palkalla kahdessa kuukaudessa, etänä hakien.
Ei taidot riittänyt Suomessa.
Niin, voi olla. Silti omista taidostani maksetaan esim. täällä Ruotsissa paremmin kuin Suomessa maksettiin.
Iiiigorit sanoo "muuttakaa pois Suomesta", vaikka se on oikeasti Venäjä, mistä nuoriso muutti pois.
Jäljelle jäi vain tyhmät helposti rintamalle palkattavat uunoeinarit.
Asun noin puolet vuodesta Espanjassa ja puolet Suomessa. Suomessa kaikki on paremmin. Toki talvella asuinpaikassani on lämpimämpää kuin täällä Suomessa ja ruokakin on hyvää, mutta moni asia on persiillään.
Jos on rahaa, kielitaito ja hyvä koulutus niin bye bye.
Vierailija kirjoitti:
Jos on rahaa, kielitaito ja hyvä koulutus niin bye bye.
Ei tarvi, kyllä voi köyhänä ja kouluttamattomana muuttaa. Kielen oppii sitte eläessä. T. 7 vuotta maailmalla ja lämpimässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä muualla? Sinulla on varmasti koulutus, ammattitaito ja kielitaito kunnossa.
Eipä tarvi kielitaitoja. Ei niitä suomessakaan tarvitse. Riittää kun on halpa työntekijä niin työn saa.
Jep, komppaan. Maailmalle pääsee jos haluaa, ei tarvi olla mitenkään erityinen.
Eipä tarvi kielitaitoja. Ei niitä suomessakaan tarvitse. Riittää kun on halpa työntekijä niin työn saa.