Tiedättekö nelikymppisiä lapsettomia hyvin menestyneitä miehiä?
Löytyy omakotitaloa, akateemista koulutusta ja tulopuolelta keikkuu kateuslistalla. Lapsia sen sijaan ei ole ja mies elelee yksikseen.
Kommentit (21)
Kyllä tunnen. Eivät kyllä asu omakotitalossa vaan isoissa kerrostaloasunnoissa eteläisessä Helsingissä
Tunnen useita, mutta osa on parisuhteessa.
En tunne rikkaita, mutta muutoin hyvin toimeentulevia ja keskiluokkaista elämää eläviä miehiä.
En yhtäkään, kaikki ovat vähintään parisuhteessa.
Just.. Vastaus meni sensuuriin, mitähän siinä oli vikana 🙄. Vastasin peräti niiiin hirvittävällä sanalla kuin: Tunnen.
Joo. Mun mies oli tollanen ennen ku tapas mut. Tosin akat. koulutusta ei ollut eikä töitä, kun eli/elää pääomatuloilla. Nyt on sit kaks lasta ja vaimo.
Kaksi.
Naapurustossa silloinen nelikybäinen heppu osti eroperheeltä omakotitalon ja asuu siinä yksinään. Naiset tuntuvat vaihtuvat, kuten hän itse sanoo "kun naisen hammasharja jää kylppäriin seuraavaa visiittiä odottamaan, on aika laittaa nainen tiehensä". Jeppe on DI, kateuslistan perusteella noin 200 k€ vuositulot. On pelit ja rensselit, etenkin kesäisin koko ajan prätkåilemässä tai veneilemässä.
Ja sitten opiskelukaverini. 800 k€ sijoutusvarallisuus velattoman ison paritalokämpän lisäksi. Ei ole koskaan perustanut naisista "koska ovat lyhytnäköisiä typeryksiä", ei ole myöskään homo. Koulutus insAMK ja DI. vuositienestit nippanappa kateuslistalle oikeuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mun mies oli tollanen ennen ku tapas mut. Tosin akat. koulutusta ei ollut eikä töitä, kun eli/elää pääomatuloilla. Nyt on sit kaks lasta ja vaimo.
Lisääntyminen on riski aina + 40 -vuotiaan miehen kanssa.
Miksi asuisin yksin omakotitalossa?
Muuten olen kai ihan menestynyt, mutta asun mieluummin kerrostalossa.
Useimmiten jos menestyy, hankitaan perhe vielä sen muun statuksen jatkeeksi. Toki myös helpompi tarjota vakaa lapsuus, harrastukset yms. jos on hyvin toimeentuleva. Myöskin vaikeampi välttyä pariutumiselta, kun menestyneellä on lähes väistämättä laajahkot sosiaaliset verkostot ja myös naiset, sattuneesta syystä, kiinnostuvat näistä menestyjistä enemmän, kuin jostain tavantallaajasta... Vaikkei siis status ja raha tietenkään kiinnosta.
Lewis Hamilton tulee ainakin itselleni mieleen. Hänellä ei tosin ole akateemista koulutusta, mutta on omalla alallaan huippu.
Vierailija kirjoitti:
Miesparka. Karu kohtalo.
Olen menestyvä, kuntoileva ja keskituloinen, mutta en vain halua naisen traamaa enää elämääni, eli olen sinkku valintana.
En rikkaita, mutta en tunne muutenkaan rikkaita ihmisiä. Tunnen kolme keskituloista, hyvin koulutettua 40+ lapsetonta miestä. Näistä yksi on tosin pitkässä parisuhteessa ja yksi vastikään alkoi seurustella. Yksi on ns. ikisinkku.
Menestyneillä nelikymppisillä miehillä yleensä on lapsia. Tilastofakta.
Tietysti sinkku on tuossa iässä rikkaampi kuin perheenisä. Lapset vie tosi paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten jos menestyy, hankitaan perhe vielä sen muun statuksen jatkeeksi. Toki myös helpompi tarjota vakaa lapsuus, harrastukset yms. jos on hyvin toimeentuleva. Myöskin vaikeampi välttyä pariutumiselta, kun menestyneellä on lähes väistämättä laajahkot sosiaaliset verkostot ja myös naiset, sattuneesta syystä, kiinnostuvat näistä menestyjistä enemmän, kuin jostain tavantallaajasta... Vaikkei siis status ja raha tietenkään kiinnosta.
Jostainhan se menestyvän miehen takana on aina nainen -sanontakin kumpuaa. Ainakin aikaisemmin oli näin että kyllä kaikilla silmäätekevillä yleensä vaimot ja lapsia oli. Nyt voi olla hieman muuttunut tämä, mutta ei kovin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Menestyneillä nelikymppisillä miehillä yleensä on lapsia. Tilastofakta.
Millä tavalla mittaat menestystä? Onko nelikymppisillä huippututkijoilla useammin lapsia kuin saman ikäisillä sairaanhoitajilla?
Niin, sanontoja ovat myös:
pojat on poikia
väkeä kuin pipoa
pyöriä kuin puolukka pillussa
Tunnen useita. Osa sinkkuja ja osa parisuhteessa.