Hyvää ystävänpäivää tohvelisankareille!
Tätä perhettä varten nalkuttavaa vaimoa, vaimon valittamaan opettamia kakaroita varten minä uhraan elämääni ja teen päätöksiä perheen etu edellä.
Tätä perhettä varten minä kieltäydyin viime vuonna kaksi vuotta kestävästä projektista, jossa olisi ollut lyhennetty työaika mutta satunnaisesti viikonlopputöitä. Tätä perhettä varten minä otin sen sijaan viime vuonna vastaan lyhyemmät kausityöt ja haen taas tänä keväänä jännitys perseessä lukuisia eri töitä ja toivon, että tulisin valituksi johonkin edes likimain ammattia vastaavaan tehtävään niiden tuhannen muun hakijan joukosta. Tätä perhettä varten minä yritän unohtaa ne projektityöt, joissa voisin nytkin olla paremmalla liksalla ja lyhyemmällä viikkotyöajalla.
Tätä perhettä varten minä yritän opiskella töiden ohessa ja kuuntelen, kuinka vaimo valittaa milloin mistäkin tyhjänpäiväisestä. Tätä perhettä varten minä muistelen, kuinka joskus odotin eri paikkakunnalla arkena viikonloppua, että pääsisi näkemään tuota ihmistä, jonka seurasta nykyään haluaisin saada välillä myös omaa aikaa.
Hyvää ystävänpäivää kaikille tohvelisankareille ja näkymättömien kantavien päätösten tekijöille. :)
Jätä se lehmä