Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdin pois kesken Humisevan harjun

Vierailija
14.02.2026 |

En vaan pystynyt katsomaan. Taisin olla liian koulutettu. 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt vain kuvia ja trailerin, mutta. Mua häiritsee elokuvassa se, että Margot näyttää juuri synnyttäneeltä naiselta siinä. Kuten hän onkin. Mulla on samantyyppinen kroppa, niin tunnistan ne ongelmakohdat siinä elokuvassa vähän liiankin hyvin. Ja jään katsomaan vaan niitä.

Vierailija
22/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tänne piti tulla pätemään, ei kovin sivistynyttä käytöstä. Miksi yleensä menit katsomaan? Onhan se selvää että ohjaaja ottaa vapauksia kuvauksissa, eikä voi pilkulleen kirjaa mukailla.

Näin, minkä tahansa elokuvan kyllä pystyy katsomaan loppuun, itse en kehtaisi käyttäytyä noin.

Kehtaisi? Miten se elokuvan tekijöitä loukkaisia? Kesken teatterikappaleen poistuminen voisi olla kyseenalaista (ellei ko kappale todella loukkaisi omia arvoja tms) mutta elokuvan??

Mä olen poistunut sekä elokuvista että teatteristakin kerran kesken. Oli tosi rienaava ehtoolliskohtaus siinä niin en jäänyt katsomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt vain kuvia ja trailerin, mutta. Mua häiritsee elokuvassa se, että Margot näyttää juuri synnyttäneeltä naiselta siinä. Kuten hän onkin. Mulla on samantyyppinen kroppa, niin tunnistan ne ongelmakohdat siinä elokuvassa vähän liiankin hyvin. Ja jään katsomaan vaan niitä.

Eikä hän edes näytä 19-vuotiaalta synnyttäneeltä naiselta, vaan ihan 35-vuotiaalta synnyttäneeltä naiselta. Mikä ei nyt vaan sovi tarinaan. Olisi pitänyt malttaa roolittaa tuottamansa elokuva toisella naisnäyttelijällä. Ja ihan kaikki kunnia Margotille, pidän hänestä näyttelijänä.

Vierailija
24/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokuneekerihomo rakastuu sukupuoltaan vaihtaneeseentransuun?

Termit ovat ihan hukassa sulla. Mystalaiset eivät ole meekereitä. Margot Robbie on cis-nainen ja erittäin viehättävä sellainen.

Margot kävi läpi massiiviset kasvo rekonstruktiot ennen kun pääsi elokuviin. Vertaa oikeaa naamaa niin JÄRKYTYT! ei sillä naamalla sais päärooleja

Sekoitat kai johonkin toiseen näyttelijään? Nätti nainen aina ollut.

Vierailija
25/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä leffa ylipäätänsä piti tehdä, kun kyseisestä teoksesta on jo niin monta versiota? Wuthering heights wt-edition?

Vierailija
26/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tänne piti tulla pätemään, ei kovin sivistynyttä käytöstä. Miksi yleensä menit katsomaan? Onhan se selvää että ohjaaja ottaa vapauksia kuvauksissa, eikä voi pilkulleen kirjaa mukailla.

Tämä on keskustelupalsta ja täällä saa keskustella. Jotkut onnistuvat, vapauksiakin ottaessaan, tekemään hyviä elokuvia ja jopa alkuperäisteokselle uskollisia. Miten voi näkemättä tietää miellyttääkö elokuva vai ei. Sinä se sivistymättömämmältä epäkohteliaan käytöksesi kanssa vaikutat kuin ap.

Täällä ei saa keskustella, kuten mun asialliset kysymykseni poistettiin tästä "keskustelusta."

Eri

Vierailija
27/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan yksinkertaistaa ihan hitosti. Miksi rahan kiilto silmissä tehdään asioista yksinkertaisia? Pissataan koko kirjallisuuden idean päälle kun hahmot ovat liukuhihnalla olevia vauhtipalloja.

Törkeä elokuva.

Ainahan kirjoihin perustuvissa elokuvissa kaikki on typistetty aivan yksinkertaiseksi. Kannattaa lukea ennemmin.

Tuottajat ja ohjaajat pelkäävät ennalta arvattavuutta, sen vuoksi tarinaa pitää lähteä muokkaamaan. Ja kritiikkiä tahtoo tulla, vaikka noudattaisi kirjaa prikulleen alusta loppuun kuten esim. The Da Vinci Code.

Vierailija
28/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut nuorena kirjan muutamaan kertaan. Pidin silloin kovasti, olin romantikko ja iski romantiikan nälkään. Elokuvalla ei taida olla mitään tekemistä kirjan kanssa, joten jää väliin. 

Vierailija
29/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analyysi: Vein tutkijan katsomaan Humisevan harjun seksintäyteistä elokuvaversiota, ja hän tuskastui näkemäänsä

https://yle.fi/a/74-20209903

https://yle.fi/v/video/91-20210056

partajeesus mainittu

https://areena.yle.fi/1-76565351

Vierailija
30/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen juuri Austenin Pride and Prejudice ja kauhukseni huomasin, että 90-luvun klassikkosarjassa on yhtä kohtaa muutettu 😭 😭. Filmatussa kohtauksessa neiti Bingley mainitsee nimeltä herra Wickhamin herra Darcyn ja hänen sisarensa Georgianan kuullen, mutta Jane Austen kirjoittaa, että hän nimenoman ei kehdannut mainita nimeä, vain pelkän rykmentin, jota arvelee kiusallaan Elizabethin sisarineen kaipaavan. Mitä Humisevaan harjuun tulee, niin jo trailerin perusteella sille pitäisi langettaa kunnianloukkaus syyte. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi