Vappulounaanne? Kotona vai ravintolassa?
Mä en vielä varmuudella tiedä. Ostin possun sisäfilettä, josta teen noisetteja, ehkä rosepippurisoosin kera. Perunat vois olla omatekoisia lohkoperunoita. Voi kyllä olla, että innostumme lähtemään ajelulle ja lounaalle johonkin kivaan ravintolaan.
Kommentit (12)
Vappulounas on massaruokaa, joka ei vastaaa millään tavalla normaaleja ravintola - annoksia. Joten ei kiitos!
Vappulounaalla nyhdetään aivan perusmössöstä sikahinta humalaisilta asiakkailta. Näin sitä tulosta tehdään.
Hyvissä ravintoloissa Vappulounas on yhtä laadukas, jopa innovatiivisempikin kuin tavallisina päivinä. Massaruokapaikoissa ei kannata käydä.
Suuttuin niin viimevuonna kun " hyvän" ravintolan vappulounas oli täysin ala-arvoista. Ymmärrän, että listaa karsitaan, mutta noin radikaalia muutosta normaaliannoksiin en ymmärrä. Ainakin se olisi pitänyt kertoa jo ravintolan ulkopuolella selkeästi.
En ole sen jälkeen kyseisessä paikassa käynyt.
oli ruokavieraita ja tarjolla lämminsavulohi, hasselbackanin perunat, salaatti ja vadelmakiisseli.
toivottavasti sää suosii. Meillä on ollut perinne käydä hyvällä vappulounaalla, mutta nyt lapsen ollessa juuri siinä iässä, että vauhtia löytyy, mutta ymmärrystä ei, on kivempi grillailla muiden samanlaisten kavereiden seurassa.
Eli tänään kotona kavereiden kanssa ja huomenna vappupäivänä syömme varsinaisen vappulounaan piknikillä Kaivopuistossa, on monivuotinen perinne (meillä myös siis :))
Meille tulee vieraita vappupäivän iltana ja heille valmistan kolmen ruokalajin aterian. Päivällä koetetaan pärjätä keitolla ja voileivillä.
Mulle vappu ei ole vappu ilman vappulounasta ravintolassa. Kannattaa tietenkin valita paikka tarkkaan, jotta saa rahoilleen jotain vastinettakin.
mutta ei millään valmiilla lounaalla, vaan ihan normaalilta listalta tilaten.
töissä että asiakkaana, kumpikin on kivaa! Huomenna olen asiakkaana, paikka on vielä hakusessa.