Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VÄLIVUOTOKETJU! Kohderyhmä: menkkahenkilöt, joilla omituiset välivuodot ovat uusi oire

Vierailija
14.02.2026 |

Minulla on tällä hetkellä välivuotoa. Välillä kirkasta, välillä vanhaa, välillä runsaampaa ja sitten rauhoittuu. Kohdunkaulan syöpähän tuli ensimmäisenä mieleen...

Vaikka ehkä todennäköisempi skenaario on valtavan stressin purkautuminen (todella raskas ihmissuhdekuvio.) Eikä stressi ole edes kokonaan ohi tuon osalta. Että se tässä varmaan on syynä, mutta kyllä tämä välivuotoilu jotenkin ahdistaa, tuntuu niin väärältä. Ei minulla ennen ollut tällaista.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen minäkin olen. Välivuodot tulivat esivaihdevuosissa ja muutama kuukausi niiden jälkeen kaikki muutkin klassiset vaihdevuosioireet.

Minä en ole vaihdevuosi-iässä...

En minäkään silloin ollut. Oireet alkoivat paljon ennen vaihdevuosi-ikää. Kolme aikaistavaa tekijää mulla ovat sterilisaatio, sytostaattilääkitys ja kilpirauhasen vajis.

Aijaa. Kilpparin vajista olen epäillyt itselläni on/off jo vuosien ajan. No, onneksi syöpä on harvemmin syynä välivuotoiluun, että ei tässä ehkä tarvitse arkkua vielä ostaa. Jos tämä ihmissuhdestressi nyt helpottaisi niin voisi alkaa seurailemaan, että rauhoittuuko välivuotokin...

En lähtisi arkunostoon, mutta suosittelen lämpimästi gyneä (ja ultraa) minäkin. Myös mielenrauha on arvokas asia - ja mulla stressiksi nimettyjen oireiden takaa on lopulta aina löytynyt elimellinen syy.

Vierailija
22/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla liittyi nuorempana aina ovulaatioon välivuoto. 

Sama täällä. Loppui reilu parikymppisenä kun söin hetken e-pillereitä eikä ole palannut.  

Palaako tupakka 🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen minäkin olen. Välivuodot tulivat esivaihdevuosissa ja muutama kuukausi niiden jälkeen kaikki muutkin klassiset vaihdevuosioireet.

Minä en ole vaihdevuosi-iässä...

En minäkään silloin ollut. Oireet alkoivat paljon ennen vaihdevuosi-ikää. Kolme aikaistavaa tekijää mulla ovat sterilisaatio, sytostaattilääkitys ja kilpirauhasen vajis.

Aijaa. Kilpparin vajista olen epäillyt itselläni on/off jo vuosien ajan. No, onneksi syöpä on harvemmin syynä välivuotoiluun, että ei tässä ehkä tarvitse arkkua vielä ostaa. Jos tämä ihmissuhdestressi nyt helpottaisi niin voisi alkaa seurailemaan, että rauhoittuuko välivuotokin...

&n

Ai jaa... kiitos tiedosta. 

Vierailija
24/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli keskenmenojen jälkeen vuosikausia. 

Hui kamalaa.

Vierailija
25/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja aloitus loukkaa minua valtavasti. Menkkahenkilö? Partanaiset varmaan hihkuu innoissaan.

Vierailija
26/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla liittyi nuorempana aina ovulaatioon välivuoto. 

Kuinka kauan kesti kerrallaan ja oliko niukkaa vai runsasta? Minulla saattaa kyllä ollakin ovulaatio meneillään. Menkat alkaa yleensä kuun alkuvaiheilla nykyään. 

3 viikkoa. Runsasta.   Alkaa täydenkuun aikana 🤣🤣

Vierailija
27/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintasuunnitelma: yritän nyt rauhoittaa tämän stressin, seurailen hieman tilannetta ja jos tämä välivuotoilu jatkuu jatkumistaan niin sitten täytyy ryhtyä toimiin. Voihan minulla olla vaikka jokin polyyppi, tai sitten vain reagoin vahvasti stressiin (koska tämä on aivan erilaista kuin tavallinen ihmissuhdestressi.) 

Vierailija
28/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Onko joku ehkäisy tms hormonilääkitys? Mutta joo siis voi varmasti liittyä stressiin eikä tarvitse heti syövästä huolestua, varsinkaan jos olet osallistunut kiltisti seulontoihin. 

72v. Kortsu ehkäisyn.   Paskat olen osallistunut selontoihin.   Mutta joooooo  ja juuu , juuu

Vierailija
29/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä lääkäriin, niin saat varmuuden.

Vierailija
30/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LÄÄKÄRIIN! 

Stressi voi aktivoida syöpäsolut! Jokaisella on kiljoona syöpäaihetta, mutta milloin ne aktivoituvat. 

Kijooonat aktivoituvat peräsuolen laskeumassa  😂😂😂😂😂😂

Vierailija
31/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useassa kierrossa toistuvat välivuodot ovat syy hakeutua lääkäriin tutkimuksiin. Tämä on ainoa oikea toimintatapa tässä tilanteessa. Ne lääkärin tutkimukset kertovat varmasti paljon enemmän tilanteestasi kuin vauvapalstan anonyymit kommentoijat.

Vierailija
32/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se on kusta.... vaipat auttaa... olen kotitalous osaaja  🤭🤭🤭🐖🐖🐖🐖

Vierailija
33/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useassa kierrossa toistuvat välivuodot ovat syy hakeutua lääkäriin tutkimuksiin. Tämä on ainoa oikea toimintatapa tässä tilanteessa. Ne lääkärin tutkimukset kertovat varmasti paljon enemmän tilanteestasi kuin vauvapalstan anonyymit kommentoijat.

Yllättävää. Olen nyt toistanut monta kertaa, että minulla on epätavallista ihmissuhdestressiä. Tiedän kroppani reagoivan stressiin helposti, esimerkiksi migreeni iskee kun stressi purkautuu. Kyllä minä hoidan asian, mutta hoidan nyt ensin stressiä ja katselen josko meno rauhoittuisi pikku hiljaa.

Vierailija
34/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla se on kusta...,vaipat auttaa..,,olen kotitalous osaaja  🤭🤭.🤭  🐖🐖🐖

Samoin, kusta molemmissa päissä..  tragikoomista. 

Vierailija
35/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pian lääkäriin, etenkin jos olet jättänyt seulontoja välistä. Syy voi olla harmiton, mutta ilman tutkimuksia et voi tietää. Ei kannata jäädä odottelemaan stressin helpottamista. Niin kuin joku aiemmin sanoikin, stressiksi luultujen oireiden taustalla on usein kuitenkin elimellinen syy.

Vierailija
36/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Premenopause voi alkaa yli 10v ennen menopaussia. Ja se voi tapahtua jo päälle 40v. Eli jokainen yli 30v nainen on kyllä potentiaalisessa premenopause iässä. 

Miksi ap et voi kertoa ikääsi? Et uskalla myöntää että kyseessä voi olla ihan ikään liittyvä pore? 

Vierailija
37/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkahenkilö? Saako myös tissihenkilöt vastata? Entä kohtuhenkilöt? Entä xx-kromosomi-henkilöt?  

Ollaan kaikki ihan hipihiljaa, eikä vahingossa sanota nainen, onhan se nyt ihan liian rohkeaa  :D :D (Voi reppanat!!!)

Vierailija
38/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Premenopause voi alkaa yli 10v ennen menopaussia. Ja se voi tapahtua jo päälle 40v. Eli jokainen yli 30v nainen on kyllä potentiaalisessa premenopause iässä. 

Miksi ap et voi kertoa ikääsi? Et uskalla myöntää että kyseessä voi olla ihan ikään liittyvä pore? 

Ap on nyt päättänyt että syy on stressissä.

Vierailija
39/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mistään uskaltamisesta kyse, vaan ikä on minulle yhtä henkilökohtainen tieto kuin nimi. Kumpaakaan en kerro nettifoorumeilla, koska en vain halua.

Vierailija
40/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on nyt päättänyt että syy on stressissä.

Sattumoisin tunnen kroppani ja tiedän, että olen stressaavassa tilanteessa. Niin juu, kyllä stressi on se todennäköisin syy minun tilanteessani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme