Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VÄLIVUOTOKETJU! Kohderyhmä: menkkahenkilöt, joilla omituiset välivuodot ovat uusi oire

Vierailija
14.02.2026 |

Minulla on tällä hetkellä välivuotoa. Välillä kirkasta, välillä vanhaa, välillä runsaampaa ja sitten rauhoittuu. Kohdunkaulan syöpähän tuli ensimmäisenä mieleen...

Vaikka ehkä todennäköisempi skenaario on valtavan stressin purkautuminen (todella raskas ihmissuhdekuvio.) Eikä stressi ole edes kokonaan ohi tuon osalta. Että se tässä varmaan on syynä, mutta kyllä tämä välivuotoilu jotenkin ahdistaa, tuntuu niin väärältä. Ei minulla ennen ollut tällaista.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä gynelle. Mulla löytyi välivuotojen ja alavatsakipujrn syyksi polyyppeja ja myooma kohdusta. Otettiin koepalat kohdun sisältä sekä papa, ei mitään pahanlaatuisuuteen viittaavaa.

Vierailija
42/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy vaivasta joka on hyvin ikä-riippuvainen. 

Ei voi kertoa ikäänsä. 

Profit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ekan kerran välivuotoja n. kolmekymppisenä ja syyksi löytyi polyyppi kohdunsuulta. Se napsaistiin pois samalla lääkärikäynnillä kuin löydettiin. Sen jälkeen näitä on tullut n. 5-6 kertaa ja joka kerta sama syy. Välillä vuotoa on ollut vähän, välillä paljon. Joskus sitä on tullut keskellä kiertoa ja joskus parista päivästä viikkoon ennen menkkoja. Pari kertaa polyyppi on tutkittu tms. mutta mitään erikoista ei ole löytynyt. Yhden kerran hiivatulehdus aiheutti ylimääräistä vuotoa.

Uskon että sullakin syy on joku harmiton, mutta käy lääkärissä niin tulee hoidetuksi.

N48

Vierailija
44/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Premenopause voi alkaa yli 10v ennen menopaussia. Ja se voi tapahtua jo päälle 40v. Eli jokainen yli 30v nainen on kyllä potentiaalisessa premenopause iässä. 

Miksi ap et voi kertoa ikääsi? Et uskalla myöntää että kyseessä voi olla ihan ikään liittyvä pore? 

Ei ole mistään uskaltamisesta kyse, vaan ikä on minulle yhtä henkilökohtainen tieto kuin nimi. Kumpaakaan en kerro nettifoorumeilla, koska en vain halua.

Vuotojen kuvailu ei onneksi ole henkilökohtaista ikään verrattuna.

Vierailija
45/45 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen minäkin olen. Välivuodot tulivat esivaihdevuosissa ja muutama kuukausi niiden jälkeen kaikki muutkin klassiset vaihdevuosioireet.

Miten tuollaista kukaan jaksaa? Jo kuukautiset kerran kuussa tuntuis sietämättömiltä, saatikka jotkut välivuodot. T. Onnellinen pillerien syöjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi