Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi elää ihmisen kanssa, joka loukkaantuu joka asiasta?

Vierailija
27.09.2008 |

Esimerkki: mieheni valmistaa mikrossa (itselleen) puuroa. Minun mielestäni puurosta tulee mikrossa klimppistä ja ällöttävää, joten spontaanisti ilmaisen mielipiteeni sanomalla "mä en käsitä miten sä pystyt syömään tuota kuvottavaa liisteriä". Mieheni loukkaantuu tästä: "En mäkään tule sulle haukkumaan ruokia, joista sä tykkäät." Ei auta, vaikka yritän sanoa, että heitin kommentin ihan läppänä ja että hän saa syödä puolestani mitä haluaa. Ihan totta en tarkoittanut mitään pahaa, sanoin asian jutellakseni ja puolileikillä. Kuvittelin, että kyseessä olisi mielipiteenvaihto.

Meillä on ihan oikeasti tämmöisiä kohtauksia päivittäin ja useita. Olen ilmeisesti liian äkkiväärä henkilö miehelleni. En vaan opi, miten helposti mieheni vetää herneen nokkaansa. Varmaan on vikaa minussa ja varsinkin minussa, mutta alkaa tuntumaan, että elän jonkun egoltaan munankuorenvahvuisen kanssa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän puuttuu kaikkeen aina. Hyvää hyvyyttään tietenkin. Haukkuu, koska haluaa jalostaa minut paremmaksi.

Sitten jaksaa päivitellä muille, kuinka hankala minä olen, kun hikeennyn häneen.

Vierailija
22/32 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus: ei mitenkään. Minulla oli aikoinaan ap:n kaltainen "suorasanainen" ystävä mutta vähitellen alkoi ottaa päähän se jatkuva totuuksien laukominen, suorastaa vittuilu. Jossain vaiheessa miehellekin varmaan tulee mitta täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahallaan provosoi miestään, että voi sitten sanoa "miten herkkänahkainen hän on.." Et taida välittää "rakkaasi" hyvinvoinnista. Kuka ny tollasta "läppää" jaksaa kuunnella. JA vielä päivittäin.

Vierailija
24/32 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni hiljaiseksi!!

Vierailija
25/32 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkohan sen miehen on jotain syödä, että se pysyy hengissä.. vaikka kengän pohjia jos ei vaimo viitsi ruokaa laittaa...

Vierailija
26/32 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun opetella puhumaan miehellesi sievästi ja häntä kunnioittaen ja arvostaen!?! Niin välttysittä näiltä kohtauksilta jota teillä päivittäin on!

Kuinka kauan miehesi on jaksanut kuunnella "läppääsi"? Mielenkiinnolla kysyn vain. Harvemmin ihmiset tämän tyylistä läppää jaksaa kuunnella kovin kauaa.

"Mä en käsitä miten sä pystyt syömään tuota KUVOTTAVAA liisteriä."

"Meillä on ihan oikeasti tämmöisiä kohtauksia päivittäin ja useita. "

Vierailija
27/32 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa tyhmyttää heitellä sitä läppää, sen suun voi opetella pitämään kiinni. Kokeile vaikka viikon verran.

Vierailija
28/32 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan aikuisuuteenkin mielestäni kuuluu se, että ihan kaikkia ajatuksiaan ei suodattamatta pulauta kuuluville. Että mietipä vaan omaa käytöstäsi, ja mikäli aiot miehesi pitää, niin kannattaa ehkä koittaa olla kivempi? Niitäkin naisia nimittäin on, jotka kunnioittavat puolisoaan...

Vierailija
29/32 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen vaan aukoo päätään ikävästi, niin tavallaan ymmärrän, jos mies etsii mukavamman, jo vaikka valmiiksi... Vaikka pettäminen väärin onkin -noin yleensä.

Vierailija
30/32 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti tuon toisen näkökulman: olen itse se liian herkästi itseeni ottava osapuoli ja saamme mieheni kanssa muhkeita riitoja aikaan ihan typeristä asioista. Ainoa asia, mikä auttaa on oppia tuntemaan itseään ja toista paremmin ja pyrkiä yhteisesti välttämään sellaista vuorovaikutusta, mikä aiheuttaa pahan mielen ja riidan. Eli sanavalmiimpi/ töksäyttelevämpi osapuoli pyrkii tietoisesti huomiomaan herkkänahkaisemman alttiuden vetää herneet nenään ja välttää turhaa härnäämistä ja herkkänahkaisempi opettelee ottamaan elämää enemmän löysin rantein ja nauramaan itselleen ja elämälle - tai antamalla samalla mitalla takaisin, mikäli ei ole kyse sadistisesta toisen kiusaamisesta, vaan hurtimmasta huumorinlajista.

Jotta tämä toimisi ja yhteiselämä ylipäätään on mahdollinen, kumpienkin olisi syytä olla tietoinen ja keskustella auki lapsuuden perheen vuorovaikutusmalleista, miksi puhuu ja käyttäytyy puolisoaan kohtaan niin kuin tekee, esim. hakeeko riidanhaastamisella (jos se on sitä) läheisyyttä tai uppoaako toisten ihmisten huomautukset jonnekin lapsuuden nöyryytyskohtaan sielussa, mitä ei kestä.

Vierailija
31/32 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni sitten ihan hiljaiseksi? Etkö voisi nyt tulla vähän kommentoimaan minkälaisia tunteita nämä vastaukset sinussa herätti?

Ja oliko mukava kun sinulle heitettiin nyt tallaista läppää! Ihan noin vaan niin kuin puoliks huumorilla.

Vai vetikö ketju sinut hiljaseksi!? Pistikö miettimään? Olisi mukava vähän kuulla sinusta jotain!

Vierailija
32/32 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorin varjolla voi heitellä toiselle piikkejä ja aggressiota. Kun toinen loukkaantuu, sanotaan huumorintajuttomaksi. Mun mielestä todella rumaa haukkua toisen ruokaa liisteriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi