Miten kierrättää vanha puhelin joka ei enää käynnisty?
En pysty enää tehdasasetuksia palauttamaan tai tietoja poistamaan. Miten voisin turvallisesti kierrättää puhelimen?
Kommentit (46)
Pistä normaalisti sekajätteeseen. Kukaan ei tutki sitä palaa normaalisti muiden biojätteiden mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Laatikossa odottaa, että joku turvallinen tapa löytyisi. Ja siis oikeasti turvallinen.
Itsekin olen miettinyt mikä olisi oikeasti turvallinen tapa kierrättää puhelimet. Siihen asti ne odottaa kaapissa.
Jopas on vaikeaa. Upota puhelimet veteen vuorokaudeksi. Kopauttele vasaralla rikki. Nämä sitten kierrätyspömpeliin. Tuskin ketään kiinnostelee tutkia niitä tuon käsittelyn jälkeen.
Vedessä liottaminen ei tuhoa muistia.
Vierailija kirjoitti:
Vasaroi se puhelin kappaleiksi. Vie kappaleet kierrätyspömpeliin.
Akku pitää irrottaa ensin.
Vierailija kirjoitti:
Pistä normaalisti sekajätteeseen. Kukaan ei tutki sitä palaa normaalisti muiden biojätteiden mukana.
Jäteauto kun puristaa jätteitä kasaan, akku särkyy ja syttyy palamaan, polttaa koko auton kaikkine paskoineen siihen sinun pihalle.
Mene pihalle, ota vasara käteen ja siitä sitten mäiskimään.
Powerilla on ilmainen SER-tietoturvakierrätys.
Vierailija kirjoitti:
https://seiffi.fi/ Tuo vaikuttaa turvalliselta.
Isommilla paikkakunnilla on yrityksiä, jotka ottavat laitteita ilmaiseksi tietoturvalliseen tuhoamiseen. Itse vien Giganttiin, joka on lähellä.
Onko Gigantilla nykyään joku oikea tietoturvakaistakin? Ennenhän siellä oli läppärit, luurit kaikki iloisesti sekaisin astioissa ja luukuissa mistä trokarit kävivät niitä onkimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Laatikossa odottaa, että joku turvallinen tapa löytyisi. Ja siis oikeasti turvallinen.
Itsekin olen miettinyt mikä olisi oikeasti turvallinen tapa kierrättää puhelimet. Siihen asti ne odottaa kaapissa.
Jopas on vaikeaa. Upota puhelimet veteen vuorokaudeksi. Kopauttele vasaralla rikki. Nämä sitten kierrätyspömpeliin. Tuskin ketään kiinnostelee tutkia niitä tuon käsittelyn jälkeen.
Lieköhän noin jos muistipiiri on pintaliitospiiri joka on sellaisilla mikroskooppisen pienillä tinapalloilla emolevyyn juotettu, niihin väleihin jos menisi vettä ja sen aiheuttama korroosio ja oikosulut saattaisi hoidella piirin sellaiseen kuntoon ettei sieltä mitään enää saa ulos?
En tiedä enkä luota mihinkään keräyksiin. Omista vanhoista puhelimista olen irrottanut akut ja vienyt ne keräykseen, etteivät aiheuta kotona tulipaloa tms. Puhelimet olen säilyttänyt laatikossa. Tosin älyluureista ei sitä akkua saa itse pois. Vaihdan puhelinta niin harvoin kuin mahdollista.
Läppäreitäkin on kertynyt. Pitäisi ottaa kaikki tarpeellinen talteen, hävittää sitten akut ja varastoida niistäkin kriittiset osat. Voisi sitten hävittää nuo tilaa vievät laitteet ja niiden laturit.
Itse löin pari kertaa kirveellä ja heitin sekajätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Laita pesään, muutama metalliosa menee sitten tuhkan mukana roskiin.
Mihin ihmeen pesään ???
Takka, sauna tai puukattila, mikä sitten kotoa löytyykin. Tai sitten kaverin vastaavaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita pesään, muutama metalliosa menee sitten tuhkan mukana roskiin.
Mihin ihmeen pesään ???
Saunan tulipesään varmaan, mutta itse en kyllä laittaisi kun muoviosista sulaessaan irtoaa varmasti myrkyllisiä savuja jotka jää sinne tulipesään noen sekaan ties miten pitkäksi aikaa. En polttaisi puhelinta muuallakaan, ser jätteisiin olen itse laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen akussa voi olla jännitettä. Sellaista elektroniikkaa jota sä et tiedä jännitteettömäksi ei saa rikkoa.
Voi hyvä lapsi se akku otetaan pois siitä puhelimesta ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on? Meinaatko, että joku alkaisi tutkimaan muistia puhelimesta joka on uitettu ja mäiskitty rikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://seiffi.fi/ Tuo vaikuttaa turvalliselta.
Isommilla paikkakunnilla on yrityksiä, jotka ottavat laitteita ilmaiseksi tietoturvalliseen tuhoamiseen. Itse vien Giganttiin, joka on lähellä.
Onko Gigantilla nykyään joku oikea tietoturvakaistakin? Ennenhän siellä oli läppärit, luurit kaikki iloisesti sekaisin astioissa ja luukuissa mistä trokarit kävivät niitä onkimassa.
Minäkin olen lukenut että Gigantin ser-jätteitä pääsee kuka tahansa penkomaan. Siinä sitten taitavampi voro voi saada puhelimen tai läppärin käynnistymään ja tietoja ongittua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäteauto kun puristaa jätteitä kasaan, akku särkyy ja syttyy palamaan, polttaa koko auton kaikkine paskoineen siihen sinun pihalle.
Okei autisti.
Gigantilla on tietoturvallinen tietotekniikan kierrätys.
Poltan myös, on sellainen kaksoiskattila, öljy + puu, käryt menee piipusta ulos, takkaan en laittaisi enkä saunan pesään. Toimii myös vanhalle passille ja papereille jne. joissa on jotain henkilökohtaista, ettei viitsi kierrätykseen laittaa.
Ei kannata hakata vasaralla mitään missä on akkuja. Tää yksi toimittajahan koitti läppäriään vasaralla "suojata" poliisitutkinnalta ja se syttyi tuleen kun akku ei tykännyt vasaroinnista.