Miten kierrättää vanha puhelin joka ei enää käynnisty?
En pysty enää tehdasasetuksia palauttamaan tai tietoja poistamaan. Miten voisin turvallisesti kierrättää puhelimen?
Kommentit (46)
https://seiffi.fi/ Tuo vaikuttaa turvalliselta.
Isommilla paikkakunnilla on yrityksiä, jotka ottavat laitteita ilmaiseksi tietoturvalliseen tuhoamiseen. Itse vien Giganttiin, joka on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Laatikossa odottaa, että joku turvallinen tapa löytyisi. Ja siis oikeasti turvallinen.
Itsekin olen miettinyt mikä olisi oikeasti turvallinen tapa kierrättää puhelimet. Siihen asti ne odottaa kaapissa.
Osta uusi lataus johto . Kokeile. Jos ei niin polta se poista SIM kortti.
Tuo edellä mainittu Seiffi toimii hyvin, suosittelen!
Vasaroi se puhelin kappaleiksi. Vie kappaleet kierrätyspömpeliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Laatikossa odottaa, että joku turvallinen tapa löytyisi. Ja siis oikeasti turvallinen.
Itsekin olen miettinyt mikä olisi oikeasti turvallinen tapa kierrättää puhelimet. Siihen asti ne odottaa kaapissa.
Jopas on vaikeaa. Upota puhelimet veteen vuorokaudeksi. Kopauttele vasaralla rikki. Nämä sitten kierrätyspömpeliin. Tuskin ketään kiinnostelee tutkia niitä tuon käsittelyn jälkeen.
Mitä siitä puhelimesta saa selville kun olet poistanut sim-kortin.
Laita pesään, muutama metalliosa menee sitten tuhkan mukana roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Laita pesään, muutama metalliosa menee sitten tuhkan mukana roskiin.
Samoin olen tehnyt. Akku kierrätykseen ja loput tuliin.
Näyttön lukitussalasana päälle.
Sen jälkeen sen saa ehkä 1/1000 vielä auki. Pitää olla jotain erikoistaitoja että saa auki. Yhtä huonosti käy jos itse unohtaan lukitussalasanan.
Vierailija kirjoitti:
Näyttön lukitussalasana päälle.
Sen jälkeen sen saa ehkä 1/1000 vielä auki. Pitää olla jotain erikoistaitoja että saa auki. Yhtä huonosti käy jos itse unohtaan lukitussalasanan.
Puhelin ei käynnisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopas on vaikeaa. Upota puhelimet veteen vuorokaudeksi. Kopauttele vasaralla rikki. Nämä sitten kierrätyspömpeliin. Tuskin ketään kiinnostelee tutkia niitä tuon käsittelyn jälkeen.
Puhelimen akussa voi olla jännitettä. Sellaista elektroniikkaa jota sä et tiedä jännitteettömäksi ei saa rikkoa.
Gigantissa on SER -kierrätys johon sen voi jättää ilmaiseksi. Kunhan et jätä sitä lojumaan, vaan niillä on erillinen lukittu tietoturvajäteastia johon sen voi laittaa.
Jos sulla on kännykässäsi merkittäviä yrityssalaisuuksia tai jotain valtion tietoturvan kannalta merkittävää niin silloin älä jätä Giganttiin vaan toimi sun organisaatiosi tietoturvaohjeiden mukaan.
Haet sähkö- ja elektroniikkaromun kierrätyksen yhteystiedot omalla alueellasi. Jos olet esim. pääkaupunkiseudulla, niin tässä: https://www.hsy.fi/jatteet-ja-kierratys/jateopas-ja-lajitteluohjeet/jat…
Jos se ei käynnisty akun lopahtamisen takia, voi harkita kannattaisiko ostaa uusi akku, jos se on helposti vaihettavissa, tai jos on joku erillinen virtalähde, irrottaa kuolleen akun ja syöttäisi puhelimen virtapinneihin ulkoisella virtalähteellä virtaa siksi aikaa että saisi tiedot varmuuskopioitua ja hävitettyä puhelimesta?
Jos on joku muu vika, akku, sim kortti ja mahdollinen usb muistikortti irti ja puhelimelle väkivaltainen loppu vasaralla tms. työkalulla, ruuvipenkkiin ja puristaa rusinaksi sen tms.
Vierailija kirjoitti:
Jos se ei käynnisty akun lopahtamisen takia, voi harkita kannattaisiko ostaa uusi akku, jos se on helposti vaihettavissa, tai jos on joku erillinen virtalähde, irrottaa kuolleen akun ja syöttäisi puhelimen virtapinneihin ulkoisella virtalähteellä virtaa siksi aikaa että saisi tiedot varmuuskopioitua ja hävitettyä puhelimesta?
Jos on joku muu vika, akku, sim kortti ja mahdollinen usb muistikortti irti ja puhelimelle väkivaltainen loppu vasaralla tms. työkalulla, ruuvipenkkiin ja puristaa rusinaksi sen tms.
Siis MicroSD muistikortti.
Niin ja suojalasit päähän ennenkuin alkaa murjoa sitä puhelinta vasaralla tms., siitä voi lentää pikkuosia yllättävällä voimalla sattumanvaraiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kanssa kaapissa yksi vanha tabletti ja puhelin odottamassa jotain ratkaisua kun kumpaakaan ei saa resetoitua vioista johtuen.