Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyautoissa jo liikaa vikaantuvaa tekniikkaa: "Millan sähköauto lähti kiihdyttämään itsestään"

Vierailija
13.02.2026 |

On outoa, kun nykyään ei toimi polkimet tai edes auton ovet luotettavasti. Uskaltaako noilla ajaa enää lainkaan, kun auto vanhenee? https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f06e2c10-bb14-4f17-8803-bdc6ae56…

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin karvalakkiauto, ettei siinä ole oikein mitään muuta nykytekniikkaa kuin perseenlämmitin ja etuikkunoissa sähkönostin. Ja hyvä niin.

Vierailija
22/27 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin autosta taas hävisi väliaikaisesti tehoa. Väliin antoi normaalisti ja kohta taas tehot laski? Onko muilla vastaavaa ollu? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuokravolkkari teki kerran saman. Lähti keskellä.kaupunkia kiihdyttämään raivopäänä. Pysähtyi kun painoin jarrua.

Se vaan että autossa oli bensakone.

Tajusin mitä oli tapahtunut. Olin tullut moottoritietä pitkin kaupunkiin ja nauttinut adaptiivisesta vakionopeudensäätimestä jonka olin säätänyt karvan verran päälle 120kmh:n. Kaupunkiin tultiin sitten pikku jonossa isommin jarruttelematta ja vakkari piti mukavaa turvaväliä edelliseen. Yhtökkiå edessäolija vaihtoi kaistaa ja tie oli tyhjä - auto lähti taas hakemaan vaihtia siihen 120kmh +. Tuossa olisi kyllä voinut tehdä monenlaista asiaa. Painaa jarrut pohjaan, laittaa sähköinen kösijarru päälle, ottaa virta pois... ihan jarrutus riitti heti.

Vierailija
24/27 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se onkin hyvä kysymys miten sammutat paristoauton kun sekoaa

Sama kysymys esitettiin dieselautoilijalle kun sammutuskytkin jumitti. 

Vierailija
25/27 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Volvo V70 2000-2007/S80 1998-2006 ja Saab 9-5 1997-2010/ 9-3 2003-2011 oli automaailman kehityksen huipentumia. Tuon jälkeen autojen taso on vain huonontunut.

tuo 9-3 on vectra

Mitä sitten? C Vectrakin 1.8 bensana tai 2.0 turbona on oikein hyvä auto. Hyvä ajaa, tilava eikä ruostu kuten vastaavan ikäiset Skeidat ja klonkswsgenit.

Vierailija
26/27 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkäämme koskaan unohtako sitä kun Hannele Laurin autosta katosi hetkellisesti jarrut. Sitten ne vain mystisesti alkoivat toimia niin ettei ammattilaiset löytäneet mitään vikaa. Joskus naisautoilijalle sattuu ihmeellisiä asioita.

Vierailija
27/27 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ostakaa hyvät ihmiset vanhempia bensa-autoja, Valitkaa kuitenkin yleinen malli varaosien saatavuuden vuoksi. Ja mieluusti perustekniikalla."

Minä en kyllä viitsi ajaa jollain vanhalla lintalla siksi että uudemmissa on 0.001% riski johonkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan