Ja taas on kouluikäisten vanhemmat vaatimassa heinäkuuta itselleen
Miksi juuri heinäkuu pitäisi saada koulujen kesälomien varjolla? Kesäloma kestää kuitenkin 2,5kk, joten ihan hyvin sen loman voi ottaa vaikka kesäkuulle tai heinäkuun puolivälistä elokuun puoliväliin. Kuitenkin aina pitäisi saada vain se heinäkuu ja muiden pitäisi joustaa.
Kommentit (567)
Tottakai on järjestettävissä, mutta onko siinä mitään järkeä? Ennenkuin jäin kotiin lasten kanssa ja sen jälkeen yrittäjäksi (määritän itse lomani), ei mulle tullut mieleenkään että en olisi järjestänyt omia lomiani niin että perheelliset saa asiat järjestymään ilman suurempia järjestelyjä. Ihan uskomatonta että löytyy ihmisiä, joille ei ole selvää että heinäkuu on perheellisen lomakuu. Mitä ihmettä te saatte siitä, että saatte ihan turhaan sanoa että mäpä olen heinäkuussa lomalla?
Heinäkuu on perheellisen lomakuu, mutta niin on kaikkien muidenkin. Jokainen voi tietysti itse vapaaehtoisesti tarjoutua vaihtamaan perheellisen kanssa, mutta kenenkään ei ole pakko. Jospa vaikka vähän isompien lasten vanhempi vaihtaisi päiväkoti-ikäisen lapsen vanhemman kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on järjestettävissä, mutta onko siinä mitään järkeä? Ennenkuin jäin kotiin lasten kanssa ja sen jälkeen yrittäjäksi (määritän itse lomani), ei mulle tullut mieleenkään että en olisi järjestänyt omia lomiani niin että perheelliset saa asiat järjestymään ilman suurempia järjestelyjä. Ihan uskomatonta että löytyy ihmisiä, joille ei ole selvää että heinäkuu on perheellisen lomakuu. Mitä ihmettä te saatte siitä, että saatte ihan turhaan sanoa että mäpä olen heinäkuussa lomalla?
Heinäkuu on perheellisen lomakuu, mutta niin on kaikkien muidenkin. Jokainen voi tietysti itse vapaaehtoisesti tarjoutua vaihtamaan perheellisen kanssa, mutta kenenkään ei ole pakko. Jospa vaikka vähän isompien lasten vanhempi vaihtaisi päiväkoti-ikäisen lapsen vanhemman kanssa?
Niinhän he vaihtaakin. Pakko ei ole muu kuin kuolla, mutta silti järkevä ihminen tekee asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän he vaihtaakin. Pakko ei ole muu kuin kuolla, mutta silti j
Jos kerran perheelliset vaihtavat keskenään, niin eihän tässä sitten mitään ongelmaa ole.
Jos kerran perheelliset vaihtavat keskenään, niin eihän tässä sitten mitään ongelmaa ole.
Aina on se yksi vela, jolle sekään ei riitä kun hän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen joidenkin vanhempien logiikkaa. Valittavat, kun "pikkukoululaiset" joutuisivat olemaan yksin kotona, jos ei nyt vanhemmat saa heinäkuussa lomaa, mutta miksi ihmeessä vanhemmat ei jaa lomiaan!? Isä lomailee vaikka kesäkuun ja äiti heinäkuun, miksi molempien pitäisi olla heinäkuussa!?
Oletko sinä parisuhteessa? Miksi ette pidä lomianne aina eri aikoina kumppanin knssa? Pääsisitte näkemään ihan itsekseen kaikenlaisia lomakohteita eikä tarvisi kumppania nähdä vaikka ollenkaan. Loistava suunnitelma?
Moni joutuukin viettämään lomansa ilman kumppania. Ei joka työpaikassa saa valkata lomien ajankohtaa.
Nämä ihmisetpä ei osallistu keskusteluun siitä että perheelliset muka aina vaatii ja saa ja hän ei.
Kuka nykymaailmassa on samassa työpaikassa niin pitkään että kiertävällä listalla saa ikinä heinäkuuta? :D
Toisaalta ammatinvalintakysymys, itse olen viimiset 15 vuotta valinnut 6 viikon lomalleni ajankohdan ihan vapaasti ja hiljaisempana kesänä pitänyt vielä pari viikkoa palkatonta lisäksi.
Toisaalta olishan se ihan kiva ollu alakouluikäisen kanssa viettää lomaa myös vanhemmat yhtäaikaa. Siitäkin selvittiin ja nyt on eka talviloma kun ei ole koululaisten hiihtolomaviikolla vaan pääsiäisen yhteydessä!
Vierailija kirjoitti:
Kuka nykymaailmassa on samassa työpaikassa niin pitkään että kiertävällä listalla saa ikinä heinäkuuta? :D
Toisaalta ammatinvalintakysymys, itse olen viimiset 15 vuotta valinnut 6 viikon lomalleni ajankohdan ihan vapaasti ja hiljaisempana kesänä pitänyt vielä pari viikkoa palkatonta lisäksi.
Toisaalta olishan se ihan kiva ollu alakouluikäisen kanssa viettää lomaa myös vanhemmat yhtäaikaa. Siitäkin selvittiin ja nyt on eka talviloma kun ei ole koululaisten hiihtolomaviikolla vaan pääsiäisen yhteydessä!
Kyllä meidän työpaikassa porukka viihtyy. Viimeisin vakituinen työntekijä aloitti kymmenen vuotta sitten. Joka kolmas vuosi saa heinäkuulle loman.
Heinäkuu kuuluu jokaiselle, vuorollaan.
MUTTA, tuolle että joku ekaluokkalainen joutuu olemaan heinäkuun yksin, pitäisi yhteiskunnan tehdä jotain. Eli joku paikka, jossa on turvaa ja toimintaa kun äiti on töissä.
Te, jotka tässä syyllistätte lapsettomia, tuleeko teistä lasten kasvettua niitä, jotka vaativat heinäkuuta "koska on aina ollut lomalla silloin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän aikaista aloittaa tämä valitusvirsi. Nyt pitää mankua siitä, että ei saa pitää talvilomaa silloin kuin itse haluaisi koska ei ole varaa maksaa sesonkihintoja matkoista.
No, vähän mangun sitäkin, kun taas kerran päiväkodissakin päivystetään hiihtolomalla :D miksi? Vaikka kyse ei ole koulusta.
Tämä. Syyslomat ja talvilomat päiväkodissa wtf? Yritä siinä sitten kertoa 3v. lapselle että ryhmä on eri, ei tuttuja aikuisia, eikä oikein lapsiakaan paikalla, kun suurin osa on peloteltu lomille näillä järjestelyillä Varhaiskasvattajat toivottelevat hyvää lomaa edeltävällä viikolla, kun jäävät itse lomille, ja lapsi ihmettelee että mitä lomaa.
Ei meillä normiaikuisilla ole koululaisten lomia.
Vierailija kirjoitti:
MUTTA, tuolle että joku ekaluokkalainen joutuu olemaan heinäkuun yksin, pitäisi yhteiskunnan tehdä jotain. Eli joku paikka, jossa on turvaa ja toimintaa kun äiti on töissä.
Te, jotka tässä syyllistätte lapsettomia, tuleeko teistä lasten kasvettua niitä, jotka vaativat heinäkuuta "koska on aina ollut lomalla silloin".
Kyllä tulee. Sitten alkaa lastenlasten varjolla vaatiminen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä syyllistää lapsettomia? Miksi lasten kasvettua haluaisi heinäkuussa lomailla? Vain pakosta, jos omat lapset sattuvat työkaveriksi joustamattomalle ja lapsenlapsia pitää hoitaa. Heinäkuuta ei halua kukaan muu kuin ne perheelliset ellei kiusallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä syyllistää lapsettomia? Miksi lasten kasvettua haluaisi heinäkuussa lomailla? Vain pakosta, jos omat lapset sattuvat työkaveriksi joustamattomalle ja lapsenlapsia pitää hoitaa. Heinäkuuta ei halua kukaan muu kuin ne perheelliset ellei kiusallaan.
Sinähän et sitä päätä, milloin kukakin haluaa olla lomalla. Heinäkuussa on parhaat säät, joten todellakin muutkin haluavat olla silloin lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Aina on se yksi vela, jolle sekään ei riitä kun hän!
Häh? Eli jos velalla on loma kesäkuussa, miksi hän valittaisi jos kaksi muuta vaihtavat heinä- ja elokuun päikseen? Tai jos velalla on loma heinäkuussa, miksi hän valittaisi jos kaksi muuta vaihtavat kesä- ja heinäkuun päikseen?
Missä duunissa noista keskenään tapellaan? Esihenkilö päättää loppupeleissä ja huomioi edellisten vuosien listat. Itse en haluaisi lomaa heinäkuulle, mutta PK kiinni ja päiväkoti jossa kesäpäivystys on puolen tunnin ajomatkan päässä. Vie sinne sitten autottomana lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän et sitä päätä, milloin kukakin haluaa olla lomalla. Heinäkuussa on parhaat säät, joten
Ei edes ole! Elokuussa on parhaat säät. En tunne yhtäkään, joka haluaisi heinäkuussa lomailla vapaaehtoisesti. Lapsettomien kannattaa lomailla sitäpaitsi silloin kun lomakohteissa ei vielä ole liian kuuma. Heinäkuussa lomaileva lapseton lomailee lapsiperheiden kanssa eikä sekään ole koskaan hyvä.
Kesäkuu on kylmä ja elokuussa sää on jo syksyinen. Siksi heinäkuu on paras.
Vierailija kirjoitti:
Missä duunissa noista keskenään tapellaan? Esihenkilö päättää loppupeleissä ja huomioi edellisten vuosien listat. Itse en haluaisi lomaa heinäkuulle, mutta PK kiinni ja päiväkoti jossa kesäpäivystys on puolen tunnin ajomatkan päässä. Vie sinne sitten autottomana lapset.
Meillä tapeltiin hoitoalalla. Vaihdoin alaa ja täällä on kiertävät lomat, joten ei ongelmaa.
Jos kerran heinäkuu on niin pska lomakuukausi ettei kukaan olisi silloin lomalla muuten kuin lasten takia, niin pitäisikö alkaa ajaa sitä että päiväkodit olisivat auki heinäkuussa ja kiinni kesäkuussa?
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran heinäkuu on niin pska lomakuukausi ettei kukaan olisi silloin lomalla muuten kuin lasten takia, niin pitäisikö alkaa ajaa sitä että päiväkodit olisivat auki heinäkuussa ja kiinni kesäkuussa?
Ei se kouluikäisen lapsen kohdalla mitään auta. Tämänhän on velan keksimä ongelma, jota ei todellisuudessa ole, mutta ainut mikä todella auttaisi vanhempia, olisi se että heinäkuussa olisi ihan samalla tavalla leirejä kuin kesäkuussakin. Niitä pyöritetään muutenkin kesätyöntekijöillä, niin ei edes olisi vaikeaa.
Moni joutuukin viettämään lomansa ilman kumppania. Ei joka työpaikassa saa valkata lomien ajankohtaa.