Ja taas on kouluikäisten vanhemmat vaatimassa heinäkuuta itselleen
Miksi juuri heinäkuu pitäisi saada koulujen kesälomien varjolla? Kesäloma kestää kuitenkin 2,5kk, joten ihan hyvin sen loman voi ottaa vaikka kesäkuulle tai heinäkuun puolivälistä elokuun puoliväliin. Kuitenkin aina pitäisi saada vain se heinäkuu ja muiden pitäisi joustaa.
Kommentit (567)
Kurjaa kuulla, että sinulla oli noin ankea elämä ennen lapsia. Onneksi olet päässyt lasten saamisen ansiosta irti päihderiippuvuudesta
😂😂 Ennen lapsiakaan ei ollut ankeaa, päinvastoin. Katkeruus haisee tänne asti sen yksinäisyyteen otetun kotipolttoisen läpikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikea on pyytää kiertävä lomalista? Jokaisella on oikeus yhtälaiseen lomakauteen jos joku haluaa aina heinäkuun, olkoon palkattomalla.
Kiertävä lomalista tarkoittaa sitä että aina ottaa päähän. Kierto vain silloin jos työyhteisö on todella hankala ja se on ainoa vaihtoehto.
Ei minua ainakaan ole koskaan ottanut päähän.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikea on pyytää kiertävä lomalista? Jokaisella on oikeus yhtälaiseen lomakauteen jos joku haluaa aina heinäkuun, olkoon palkattomalla.
Meillä suunniteltiin tuota niin yh äidit alkoivat valittamaan ja uhkailemaan vaikka millä että heidän ei tarvi lomailla muuten kuin heinäkuussa yksi kehtasi kysyä yhdevertaisuus valtuutetulta että voiko se auttaa tähän suunnattomaan naisvihaa kun hänelle ollaan kerrankin määräämässä joku muu loma aika kuin heinakuu kun hän on tottunut lomailemaan aina heinäkuussä. Hänen mielestään on suunnatonta naisvihaa kun hänen ei saa lomailla heinäkuussa vaikka haluaisi ja siihen asti hän on aina lomaillut heinäkuussa ja muut on pakotettu ottamaan jonkun muun loma ajan
Vierailija kirjoitti:
Kiertävässä listassa on ehkä puolensa, mutta en mä oikein sitäkään ymmärtänyt että vastaus on voivoi kun ekaluokalaisen yh laitetaan lomalle toukokuuksi. Se lapsirukka ei juuri äitiään nähnyt koko kesänä kun häntä kierrätettiin sukulaisilta ja kavereilta toisille.
Ei siihen ole mitään muuta vastausta kuin voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiertävässä listassa on ehkä puolensa, mutta en mä oikein sitäkään ymmärtänyt että vastaus on voivoi kun ekaluokalaisen yh laitetaan lomalle toukokuuksi. Se lapsirukka ei juuri äitiään nähnyt koko kesänä kun häntä kierrätettiin sukulaisilta ja kavereilta toisille.
Sulle sitten sopii hyvin että sulle sanotaan yksinäisenä vanhuksena valittaessasi, että voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle sitten sopii hyvin että sulle sanotaan yksinäisenä vanhuksena valittaessasi, että voi voi.
Siitä vaan.
Mutta mitä siinä yh:n tilanteessa voi muuta sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle sitten sopii hyvin että sulle sanotaan yksinäisenä vanhuksena valittaessasi, että voi voi.Siitä vaan.
Jospa pitäisi kerrankin turpansa kiinni? Tai vaihtoehtoisesti pyrkisi vaihtamaan mahdollisuuksien mukaan lomiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle sitten sopii hyvin että sulle sanotaan yksinäisenä vanhuksena valittaessasi, että voi voi.Siitä vaan.
Jospa pitäisi kerrankin turpansa kiinni? Tai vaihtoehtoisesti pyrkisi vaihtamaan mahdollisuuksien mukaan lomiaan.
Eikö se olisi vähän tylyä olla kokonaan vastaamatta jos puhutellaan? Voisin harkita lomien vaihtoa jos kys. henkilö joustaisi itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heinäkuu tosiaan ei ole koululaisten lomien vuoksi mikään pakko, kun se loma alkaa jo kesäkuussa. Mutta päiväkodit on yleensä kiinni koko heinäkuun, eli heidän osalta ymmärrän tuo tarpeen hyvinkin. Varapäiväkoteja kesäksi toki on, mutta voi olla sitten kaukanakin. Mutta silti toki työpaikoilla pitäisi toki olla kaikille tasapuolisesti tuo lomakauden valinta.
Kouluikäinen se 6-10-vuotiaskin on ja heillä on kesäkuussa leirejä, heinäkuussa ei mitään. Ei edes sitä vuorovoitoa. Alle 12-vuotiasta et edes saa jättää yksin.
Totta Mooses saa jättää. Ei koululaisille ole olemassa mitään hoitopaikkoja. Tuo on joku Amerikan juttu tuo 12-v.
Ei ole. Senkus jätät lapsen päiviksi yksin ja
Senkus teet lasun jokaisesta 11-vuotiaasta, jonka näet ilman vanhempia. :D
Eikö se olisi vähän tylyä olla kokonaan vastaamatta jos puhutellaan? Voisin harkita lomien vaihtoa jos kys. henkilö joustaisi itsekin.
Vähemmän tylyä kuin voi voi. Kyllä ne kuule joustaa, sinkkuvelat jatkuvasti maanantaisin ja perjantaisin muka migreenissä ja periaatteesta lomalla silloin kun mitään muuta syytä ole kuin oma napa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä ei pyöri yhden yh:n ympärillä. Hänen on jäätävä pois työelämästä, jos siellä oleminen on niin hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän. Jokainen työntekijä on samalla viivalla perhetilanteesta riippumatta. Ei siitä yksinkertaisesti tule mitään, että aletaan hyppimään jokaisen työntekijän mielen mukaan.
Onpas yllättävää ettet tajua mikä ero on olla 8-10 tuntia yksin per pvä 4 vkoa kuin silloin tällöin yksin kotona tai jossakin 1-3h.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin äitiä laitettiin ilkeilymielellä lomalle juuri toukokuussa. Jos vuoro osuu siihen, niin sitten se osuu. Ja kun vuoro on tiedossa jo hyvissä ajoin etukäteen, lapsen hoito on kyllä järjestettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen joidenkin vanhempien logiikkaa. Valittavat, kun "pikkukoululaiset" joutuisivat olemaan yksin kotona, jos ei nyt vanhemmat saa heinäkuussa lomaa, mutta miksi ihmeessä vanhemmat ei jaa lomiaan!? Isä lomailee vaikka kesäkuun ja äiti heinäkuun, miksi molempien pitäisi olla heinäkuussa!?
Oletko sinä parisuhteessa? Miksi ette pidä lomianne aina eri aikoina kumppanin knssa? Pääsisitte näkemään ihan itsekseen kaikenlaisia lomakohteita eikä tarvisi kumppania nähdä vaikka ollenkaan. Loistava suunnitelma?
Vierailija kirjoitti:
Onpas yllättävää ettet tajua mikä ero on olla 8-10 tuntia yksin per pvä 4 vkoa kuin silloin tällöin yksin kotona tai jossakin 1-3h.
Jos 11-vuotiaana ei osaa olla yksin kotona vanhemman työpäivää, niin on jo korkea aika opetella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin äitiä laitettiin ilkeilymielellä lomalle juuri toukokuussa. Jos vuoro osuu siihen, niin sitten se osuu. Ja kun vuoro on tiedossa jo hyvissä ajoin etukäteen, lapsen hoito on kyllä järjestettävissä.
Tottakai on järjestettävissä, mutta onko siinä mitään järkeä? Ennenkuin jäin kotiin lasten kanssa ja sen jälkeen yrittäjäksi (määritän itse lomani), ei mulle tullut mieleenkään että en olisi järjestänyt omia lomiani niin että perheelliset saa asiat järjestymään ilman suurempia järjestelyjä. Ihan uskomatonta että löytyy ihmisiä, joille ei ole selvää että heinäkuu on perheellisen lomakuu. Mitä ihmettä te saatte siitä, että saatte ihan turhaan sanoa että mäpä olen heinäkuussa lomalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä ei pyöri yhden yh:n ympärillä. Hänen on jäätävä pois työelämästä, jos siellä oleminen on niin hankalaa.
Niin. Tämä kävi mielessä aikanaan, että se oli ainoa realistinen vaihtoehto. Mutta niin vaan tässä ollaan edelleen työelämässä. Helpoksi
Ei ole kuitenkaan tehty työn yhdistämistä äitiyteen, varsinkan jos on totaali yh. Vieläkin näen pinajaisia niistä ajoista, mutta tässä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin siksi heinäkuu, koska kesäkuussa koululaisille on vielä tarjolla kaikenlaista kesäkerhoa, urheilukerhoa, tenniskerhoa, kuvisleiriä ja nuorisotoimen päivätoimintaa you name it... mutta heinäkuussa ei sit enää ole mitään. Näin ainakin tällä paikkakunnalla jossa asun. Kyllä oli aikoinaan vaikeaa järjestää asiat ettei lasten tarvinnut olla yksin klo 6.30-17 kesäkuussa. Ja kommenteista päätellen aika lapsivihamielistä porukkaa täälläkin on.
Tottakai on, sitä on kaikkialla nykyään. Äitien pitäisi ymmärtää ettei tänne pidä tuoda lapsia ihmisten riesaksi, mutta jos vahinko onkin tapahtunut, pitäisi ymmärtää joustaa niin että lapsen rääkymistä kestäneet kanssaihmiset saisivat lepoa ja hiukan hyvitystä kestämästään kärsimyksestä.