Miksi ihmiset vouhkaavat Sotkan ja Askon konkurssista, niiden kalusteethan oli kauheita?
Kerran käytiin katsomassa ihan uteliaisuudesta ja kaikki oli ihan kammottavaa lastulevypaskaa. Me hankitaan vain laadukkaita huonekaluja ja kaikki Vepsäläiseltä.
Kommentit (38)
Ostin Askosta sängyn 3v. sitten viisi tuhatta, olen ollut tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Askosta sängyn 3v. sitten viisi tuhatta, olen ollut tyytyväinen.
5000€? Askon sängystä? On siinä ollut myyjällä pokassa pitelemistä.
Ei ollu varaa ostaa mitään niistä, joten sorruin temuun, tosin temun matto lähti roskiin, koska pohjasta irtosi mustaa pölyä, varmaan jotain myrkyllisiä hiukkasia, joten enpä ostele enää temustakaa.
Vierailija kirjoitti:
Me ostettiin hyvät huonekalut yli 20 vuotta sitten. Ei ole tarkoitus päivittää sisustusta edelleenkään. Toivottavasti kestävät vielä toisen mokomankin. En edes tiedä, mikä on muotia nyt. Mulle koti on jotain muuta.
Miten tämä liittyy aiheeseen?
Tarttee vissiin ostaa omat 24 laudat ja väsätä itelle sänky, nyt mennään pelkällä patjalla, kun ei ole varaa ollut ostaa edes sänkyä.Muuten menettelee tämäki, mutta näin talvella pirun kylmä maata lattian rajassa.
Vierailija kirjoitti:
Ikea on paras
Ikean patja haisee ihan myrkylle, kyllä otti päähän, että menin ikea halpaan😡
Askolla oli usein todella hyviä tarjouksia. Suomalaisten pitäisi osoittaa enemmän solidaarisuutta ja ostaa suomalaisia tuotteita ja käyttää suomalaisia palveluja.
Vierailija kirjoitti:
Tarttee vissiin ostaa omat 24 laudat ja väsätä itelle sänky, nyt mennään pelkällä patjalla, kun ei ole varaa ollut ostaa edes sänkyä.Muuten menettelee tämäki, mutta näin talvella pirun kylmä maata lattian rajassa.
Taidat olla köyhä. Säälin sinua. Eikö edes perseen myynti irtoa??
En tajua näitä halpaa-lastulevykamaa-kommentteja. Kait ne halvimmat sohvat on aina sitä, nykyään etenkin. Muutenhan Askon sohvat tehtiin kotimaassa tilauksesta jolloin sai valita juuri sellaisen kuin haluaa. Ei nyt niin kauhean halpaa. Isku oli vielä kalliimpi versio Askosta ja meni ensin konkkaan, koska oli suomalaisille liian kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla köyhä. Säälin sinua. Eikö edes perseen myynti irtoa??
Jos mä olen köyhä, niin sä olet järjenköyhä
Minä ihmettelen eniten sitä, että oman kokemukseni mukaan noissa myytiin halpaa, laadutonta, jo valmiiksi notkuvaa ja notkuvat tavaraa. Esim. Sotkasta kävin katsomassa työtuolia, niin lähdin aika rivakasti pois niiden yhdellä kädellä nostettavien, rullillaan keikkuvien hirvitysten luota.
Ja tosiaan ne 25v. Jatkuneet ale ale alet. Miksi niitä ei saatu kuriin?
Sohvaa etsiessäni piipahdin uteliaisuudesta Raision Sotka-Asko myymäläcombossa. Tarjolla olevat sohvat oli rumia, helvetin suurikokoisia ja hinnat seitsämästä tonnista yli kymmeneen. Sellaisia jenkkiläisen oloisia todella luotaantyöntäviä, mutta johon mahtuis viisi läskiteiniä yhtä aikaa retkottamaan ja tunkemaan turpaansa jotain mättöä ja seuraamaan jotain aivotonta ohjelmaa. Koko komeus vaatis noin viidenkymmenen neliön olohuoneen eli semmoisen joita okyporukka rakensi 70- luvulla kauaksi keskustasta mutta eipä juuri sen jälkeen. Että mikähän siinä sitten meni sotka-askolla persiilleen?
Askossa oli kivoja sisustustuotteita, niitä yleensä sieltä ostelin.
Joskus Pohjanmaalla osattiin tehdä kokopuusta huonekaluja jotka kestävät. Nykyinen lastulevy paska on kaiken lisäksi kallista ja rumaa. Vielä tehdään ulkomailla tyylihuonekaluja jotka kestävät mutta hinta on sitten aivan eri tasolla kuin Askossa tai Ikeassa. Se on selvää että tavallinen palkansaaja joutuu tyytymään paskan ostoon kun muuhun ei tässä himoverotetussa maassa ole varaa.
Askosta löysin kalliin hienon nojatuolin 80% alennuksesta pari vuotta sitten. Ja Sotkasta on löytynyt oikein hyvät patjat. Kalusteet olen ostanut milloin mistäkin, mitannut minkä kokoinen lipasto tai kaappi ta sohva kotiin mahtuu ja etsinyt sopivaa mittojen ja mieltymysten mukaa. Ikeasta lähinnä lipastoja ja sähköinen työpöytä. Kokopuinen sänky tuli tilattua nettikalusteesta ja sieltä myös moottoripohjat.