Mikä vaivaa aikuisia kiusaajia?
Koulussa itkin, kun pojat läskittelivät. Mutta nyt sama jatkuu työpaikalla ja ei voi kuin ihmetellä tuollaista. Kaiken lisäksi minä olen normaalipainoinen ja haukkujat itse usein ylipainoisia. Ei voi ymmärtää.
Kommentit (34)
Kiusaaminen on aina oman statuksen nostamista kiusatun kustannuksella.
Todennäköisimmin niitä vaivaa normaali perussuomalaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen on aina oman statuksen nostamista kiusatun kustannuksella.
Kiusaajien mielestä ehkä. Tai sen kuplan sisällä. Mutta on muitakin ihmisiä, jotka todistavat kiusaamista vierestä ja heille kiusaajat ovat pelkkiä elämässään hävinneitä luusereita, joita kaikkien tulisi karttaa. Eikö se haittaa yhtään kiusaajia?
Joskus tuntuu et kiusaaminen on meillä suomalaisilla dna:ssa ja tapahtuu orgaanisesti sen kummempia ajattelematta. Ei osata edes kuvitella millasta se olis käyttäytyä toisin. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää oman vallan ja tärkeyden tunnetta kenties. Ainahan kaikelle tekemiselle jokin mottivi on ja löytyy.
Ei ole kovin tasapainoinen ihminen se jos kiusaa.
Eikä onnellinen.
Se on yritys vahvistaa omaa kuplaa, jottei joutuisi näkemään totuutta.
Käytännössä kiusaaminen on siis pelkoreaktio.
Suomessa on koulukiusaaja pressana...
Omaa entistä työpaikkakiusaajaani vaivaa ilmeisesti pohjattoman huono itsetunto. Hän koki todennäköisesti minut uhkana, koska minulla oli hyvä koulutus ja pärjäsin aloittelijanakin hyvin työtehtävissäni. Tavattoman feikki ihminen, joka pyrkii pullistelemaan ja negaamaan muita mukamas hienovaraisesti. En usko, että kenelläkään on hyvä olla hänen lähellään.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin jopa oma äiti toimii tai on toiminut kiusaajana. Sekin on hyvin ikävää. Ja siihen päälle muiden kiusat. Olisiko hyvä vaihtaa työpaikkaa jos se onnistuu vai koko alaa, vai etä tai yrittäjyys tms.
Sellaisten äitien haudoilla ei varmaan ole paljoa surijoita.
29. Kateus on varmasti yksi yleinen syy toisen ihmisen kiusaamiseen. Muitakin vaikuttimia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin jopa oma äiti toimii tai on toiminut kiusaajana. Sekin on hyvin ikävää. Ja siihen päälle muiden kiusat. Olisiko hyvä vaihtaa työpaikkaa jos se onnistuu vai koko alaa, vai etä tai yrittäjyys tms.
Sellaisten äitien haudoilla ei varmaan ole paljoa surijoita.
En tajua miten näitten ajatusmaailma menee. "Tänään saatiin taas oikein kunnolla v***illa lapselle, varmaan tuli tosi paha mieli sille. Nyt voi alkaa rauhassa ja hyvillä mielin levollisille yöunille."
Ei kiusaaminen ikää katso. Jatkuu myös vanhainkodissa.
Vierailija kirjoitti:
29. Kateus on varmasti yksi yleinen syy toisen ihmisen kiusaamiseen. Muitakin vaikuttimia on.
Kateus on vähän sellainen ympäripyöreä selitys, jos toisella ei ole mitään kadehdittavaa eikä kiusattu ole itse kateellinen ihminen. Kiusaajaakin voi yrittää ymmärtää, jos saisi jostain sen ajatuksen kulmasta kiinni tai jotenkin tajuaisi sen motiivit.
Pahinta on just se, ettei ymmärrä mistä syystä kiusataan eikä voi toimia toisin, jotta saisi kiusaamisen lakkaamaan. Ja se, että kaikki mitä aidosti olet ja yrität tehdä parantaaksesi asioita vaan vääristellään ja käännetään sua vastaan naurunremakan kera.
Kiusaajaa ei kiinnosta muu kuin paha olosi ja sitä tavoitellaan vaikka trollaamalla kuolleella perheenjäsenellä, yksinäisyydellä, ulkonäkoä ja luonnetta haukutaan 24/7 eri palstoilla mahdollisimman alatyylisesti, uhkailemalla väkivallalla ja sama pskaa saa kuulla irl ym. täysin sairasta.
Kiitos. Voisiko joskus olla niin, että jos yksi pääkiusaaja kokee vaikka jääneensä jotain vaille, hän jatkaa kiusaamista vain pilatakseen vaivalla aikaan saadun sovun?