Voisko tuo pakkanen jo loppua?
En jaksa enää kun koko ajan on lähes -20!! Haluan ulkoilla ilman, että jalat ja kannikat jäätyy :(
Kommentit (62)
90% todennäköisyydellä ensi kesä joudutaan perumaan. Toukokuun ja elokuun välillä tosin voi aurinkoisina päivinä lämpötila nousta nollan yläpuolelle myös Etelä-Suomessa. Pohjois-Suomessa, yöttömän yön alueella on mahdollista, ettei lämpötila laske aina edes yöllä nollan alapuolelle.
t. meteoriitti
Itse tykkään kun pakkasta ja vähän lunta. Ei tarvitse lumitöitä tehdä vaikka traktorilla ne teenkin. Kaksi kertaa olen koko talvena pihan aurannut.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan tavallinen talvi, siis sellainen kuin talvi oli ennen ilmastonmuutoksen vaikutusta.
Itse nautin, nytkin on kaunista, aurinkoista ja upeat lumet puissa.
Kuka haluaa niitä kosteita ja pimeitä lumettomia "talvia"? En ainakaan minä.
Kadulla näkee nuoria lenkkitossuissa ja ilman päähinettä. Opetelkaa pukeutumaan talveen. Sitten ei palele kannikat eikä pää jäädy.
Ainakin minä nautin paljon enemmän silloin, kun talvella ei ole lunta ja pakkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhannuksena ei ole enää ainakaan näin paljon pakkasta.
Onko varma tieto?
On jää kaudella täällä oli 0-40 pakkasta ei sen kylmempää, kesällä saattoi olla jäätikön päällä järviä juurikin siksi kun oli nollassa. Jäätä kertyi kun ei ehtinyt sulaa kokonaan pois. Eli juhannuksena on takuulla vähemmän pakkasta kuin nyt.
Muuta pois Suomesta, jos et normaalia talvikeliä kestä. Toinen vaihtoehto on pukeutua säänmukaisesti. -20 helmikuussa on Suomessa ihan normaalia.
Ihanaa kun on pitkästä aikaa kunnon talvi! Niin kaunista kun puut ovat huurteessa ja aurinko paistaa. Loskapaskatalvia oli jo ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Normaali talvi. Muuta kotimaahaasi jos et siedä suomen talvea.
Minun kotimaassani ei ole kela!
joutuisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Osta talvikengät ja villahousut.
Ei ole varaa, koska kela leikkasi toimeentulotukea 50% :(
Muistan kun kesällä auringonpalvojat hehkuttivat palstalla, kuinka ihanaa jatkuva kuumuus on. Ja täysin ilman empatiaa niitä kohtaan, ketkä jo siitä valittivat.
No nyt minä hehkutan - ihanaa raikasta pakkasilmaa, ihana talvi! Saa jatkua vielä pitkään <3
Ei kannata kesällä toivoa liikaa lämpöä, se yleensä tuppaa tasapainottumaan sitten talvella kylmyydellä.
PS. Talvi-ihmiset ei ole niin ärsyttävän fanaattisia kuin kesäihmiset.
Kylläpä ovat suomalaiset vieraantuneet todellisuudesta. Lämpimiä talvivaatteita ei joka vuosi tarvita, mutta hyvä ne on valveutuneella ihmisellä olla. Huoltovarmuutta sekin.
Vain -20. Sehän on melko lämmintä. Täällä ollut parhaimmillaan -42. Eikä siltikään vielä hirveästi paleltanut.
Ihana pirteä pakkanen, eikä loskaa ja sohjoa. Jatkuisipa näin kevääseen saakka :)
En yhtään ihmettele, että teillä teini-ikäisillä on perse jäässä. Pojilla housujen vyötärö roikkuuu melkein polvissa ja tytöillä on rikkinäiset legginssit ja napapaidat. Varmasti palelee. Ja kehoon kertyy mukavasti ruskeaa rasvaa, joka ei lähdekään kovin helpolla pois.
Ei voi koska pösä ei tullut ole vielä hintoihinsa.
Ei se vielä mihinkään lopu, nyt on talvi.
Lupaan sinulle, ap, että viimeistään heinäkuussa pakkaset loppuvat. Juhannuksesta en uskalla mennä takuuseen, siksi en lupaa kesäkuuta.
Tätä se on "ILMASTONLÄMPENEMINEN " Sitä EI ole. #Ilmastovale.
Vierailija kirjoitti:
Tätä se on "ILMASTONLÄMPENEMINEN " Sitä EI ole. #Ilmastovale.
No tämäpä juuri. Ilmasto ei tottele ideologioita.
On varmaa että juhannuksena on vähemmän pakkasta kuin nyt. Pluskeleistä ei ole mitään varmaa tietoa.