Miten paistatte lihapullat että saatte ne kypsiksi ja onnistumaan? Mielestäni niiden paistaminen on haasteellista.
Paistan voissa.
Asettelen noin 8 pullaa kellossa paistinpannulle.
Kääntelen lusikoilla.
Kuinka kauan pannulla että kypsiä sisältä???
Saatan 'ravistella' pannua.
Miten sinä?
Kommentit (33)
ohis
Oon varmaan aika yksin tän mielipiteen kanssa, mutta minusta valmislihapullat on parempia kuin itse tehdyt (oli ne itse tehdyt sitten kenen vaan tekemiä)
Paistan ne uunissa. Aina onnistuu.
Paistat tarpeeksi kauan niin varmasti niistä tulee kypsiä, älä tee liian suuria niin paistaminen helpompaa/nopeampaa.
Tee niistä pikkupihveja, helppo paistaa.
Minå paistan myös uunissa. Ei tarvita niin paljon rasvaa eikä tule käryä.
Isommat määrät teen uunissa. Pannulla paistaen laitan pullat suht väljästi, heiluttelen pannua, käännän pihdeillä. Lopuksi hetki kannen alla joko pienellä teholla tai vain pannun lämmössä ilman virtaa (tai kaasua, meillä kaasuhella). Jälkikypsytys pienellä lämmöllä ei kuivata pullia. Yhden pullan voi testata, jos epävarma.
Ostan Lidlistä Mamman tai Mummon lihapullapakkauksen, lämmitän pullat mikrossa 😋
Lihapullamassan pitää olla oikeanlaista, vankkaa ja jämäkkää. Pannun pitää olla kuuma. Tai sitten paista ne pellilläl Ei tarvi väännellä ja sekoitella.
Ruskistus valurautapannulla pienissä erissä ja lopuksi kaikki lihapullat isoon uunivuokaan ja folio päälle ettei kuivu. Uuniin 175 asteeseen noin 45 minuutiksi. Minustakin lihapullat on hiukan työläitä joten teen kerralla isomman erän.
Tai sitten teen frikadelleja pannulla, litistän hiukan niitä lihapullia pieniksi kiekoiksi ja paistan molemmilta puolin, paljon helpompaa ja nopeampaa kuin pyöreän pullan paistaminen. Sama pulla, eri muoto vaan.
Paistoin tänään air fryerissa. 16 pullaa ritilälle leivinpaperin päälle, 200 astetta ja 15 minuuttia. Ensimmäisen satsin käänsin välillä, jotta paistuvat tasaisesti molemmin puolin, mutta toista satsia en kääntänyt, eikä niissä suurta eroa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ruskistus valurautapannulla pienissä erissä ja lopuksi kaikki lihapullat isoon uunivuokaan ja folio päälle ettei kuivu. Uuniin 175 asteeseen noin 45 minuutiksi. Minustakin lihapullat on hiukan työläitä joten teen kerralla isomman erän.
45 minuuttia! No ne on kyllä täysin kuivettuneita kokkareita sitten.
Uunissa tai pannulla kastikkeessa.
Vierailija kirjoitti:
ohis
Oon varmaan aika yksin tän mielipiteen kanssa, mutta minusta valmislihapullat on parempia kuin itse tehdyt (oli ne itse tehdyt sitten kenen vaan tekemiä)
Hyi! Mutta ymmärrän täysin, että jos tykkää valmislihapullista, itse tehdyt eivät maistu, koska ne ovat täysin eri makuisia ja rakennekin on eri. Ajattelin lapsena samoin, olin huono syömään mitään jauheliharuokaa, koska sitä piti pureskellakin.
Yleensä paistan uunissa. Sitten jos uudelleenlämmitän, niin voita pannulle ja pyörykät perään. Pannulla en paista alusta asti ellen tee jotain spessupullia, esim. parmesaanilla täytetyt lihapullat punaviinikastikkeessa.
Väri pintaan pannulla ja sitten Airfryeriin 200 astetta 10 min. Sellaiset keskikokoiset lihapullat onnistuu näin.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten teen frikadelleja pannulla, litistän hiukan niitä lihapullia pieniksi kiekoiksi ja paistan molemmilta puolin, paljon helpompaa ja nopeampaa kuin pyöreän pullan paistaminen. Sama pulla, eri muoto vaan.
Myös täällä yksi joka ei oikein osaa lihapullia paistaa. Ei ne pysy kasassa vaikka kuinka teen reseptin mukaan, joten usein teen pikkupihvejä . Ei se haittaa että muoto on eri, maku kuitenkin hyvä . Ja ihan mukavaa? että en ole ainut joka kokee haasteelliseksi tehdä lihapullia, kun oletus tietysti on että jokainenhan ne osaa tehdä .
Vierailija kirjoitti:
Paistoin tänään air fryerissa. 16 pullaa ritilälle leivinpaperin päälle, 200 astetta ja 15 minuuttia. Ensimmäisen satsin käänsin välillä, jotta paistuvat tasaisesti molemmin puolin, mutta toista satsia en kääntänyt, eikä niissä suurta eroa ollut.
Kannattaa hankkia ellei sulla oo jo , sellainen ritilä. Ilma pääsee kiertämään ja paistamaan molemmin puolin ja tarvittaessa saa vaikka kahteen kerrokseen lihapullat.
Air fryyeriin puoli tuntia ja siihen päälle lidlin pussi muushi aromisuolalla ja voilla