Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereella suojatiellä sinusta tulee kuolematon.

Vierailija
12.02.2026 |

Tampereella hypitään suojatielle täysin ympärilleen katsomatta. 

Aikuiset ja nuoret huppupäät pomppaavat pimeässä jäätyneelle tielle, ilman että edes käyttäisivät heijastimia.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, otaksuttavasti autossasi on jarrut? Ja toimivat?

Sinun jalat menee poikki, jos kuski ei ehdi mukaan sun oikkuihin

Etkö ymmärtänyt kysymystä? Otetaanko uusiksi, ihan sun takia?

Eikö lain pykälät koske sinua?

"Jalankulkijalla on velvollisuuksia suojatien ylityksessä. Tieliikennelaissa on kirjattu velvollisuuksia kaikille tienkäyttäjäryhmille ja siten myös jalankulkijoille. Ensimmäiset velvollisuudet on kirjattu tieliikenteen periaatteisiin pykälään 3 ja 4.

Lisäksi pykälässä 16 todetaan seuraavalla tavalla: ajoradalle menevän jalankulkijan on noudatettava sitä varovaisuutta, jota lähestyvän ajoneuvon tai raitiovaunun etäisyys ja nopeus edellyttävät."

Vierailija
22/27 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun jalat menee poikki, jos kuski ei ehdi mukaan sun oikkuihin

Etkö ymmärtänyt kysymystä? Otetaanko uusiksi, ihan sun takia?

Minkä ikäinen olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei selvästikään ole korttia tai et aja talvella. Älä siis kommentoi autoista mitään.

Onko autossasi toimivat jarrut?

Entä mitä on ratin ja penkin välissä?

Onko sinulla luetun ymmärtämisessä jotain vikaa vai luuletko olevasi lain yläpuolella?

Vierailija
24/27 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei selvästikään ole korttia tai et aja talvella. Älä siis kommentoi autoista mitään.

Olen eri. Ajan päivittäin pk-seudulla, eikä minulla ole mitään ongelmia havannoida suojatien liikennemerkkiä. Pelkkä liikennemerkki varoittaa, että tiellä saattaa olla joku, myös ilman heijastinta. Tampereesta en tiedä, mutta monissa maakuntakylissä on järkyttävä ajokulttuuri, eikä suojatielle astuvalle anneta tietä edes keskellä kirkasta päivää! Monessa tapauksessa todellinen syy on nimenomaan autoilijan asennevamma.

Vierailija
25/27 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole elonapinoitsija vaiti.

Onko autossasi toimivat jarrut? Miten on reaktiokykysi laita?

"Suojatielle astuvan on huomioitava lähestyvän ajoneuvon nopeus ja etäisyys. Vaikka jalankulkijalla on etuoikeus, hän ei saa astua suojatielle niin äkisti, ettei autoilija voi enää pysähtyä."

Vierailija
26/27 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri. Ajan päivittäin pk-seudulla, eikä minulla ole mitään ongelmia havannoida suojatien liikennemerkkiä. Pelkkä liikennemerkki varoittaa, että tiellä saattaa olla joku, myös ilman heijastinta. Tampereesta en tiedä, mutta monissa maakuntakylissä on järkyttävä ajokulttuuri, eikä suojatielle astuvalle anneta tietä edes keskellä kirkasta päivää! Monessa tapauksessa todellinen syy on nimenomaan autoilijan asennevamma.

Älä leiki landepöpö stadilaista.

Vierailija
27/27 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä leiki landepöpö stadilaista.

En olekaan stadilainen vaan espoolainen. Mitä jos itse hankkisit sen verran selkärankaa, että kantaisit asianmukaisen vastuusi autoilijana jalankulkijoita syyttelemättä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän