Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku ihminen kohdellut teitä vuosia kaltoin ilman pienintäkään seurausta?

Vierailija
12.02.2026 |

Miten kestät sen psyykkisesti? Itse en kykene unohtamaan. Olen pettynyt yhteiskuntaan ja varmaan ikuisesti katkera. 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni.

Vierailija
22/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kestät sen psyykkisesti? Itse en kykene unohtamaan. Olen pettynyt yhteiskuntaan ja varmaan ikuisesti katkera.

Mitä tapahtui? Miten yhteiskunta liittyy tähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mun isä kysyi saisiko minun 10v lapsen viikonlopuksi luokseen. Sanoin että kyllä käy, menen hakemaan valkoviiniä, juon muutaman lasin ja lähden kavereitten kanssa baariin sen ainoan kerran kun pääsee. Parin tunnin päästä lastensuojelusta soitettiin että sinusta on tehty lasu koska olet humalassa kotona. Lapsesi on kiireellisesti sijoitettu. Koitin sanoa että mitä ihmettä, me sovittiin että näin tehdään. Ei auta mikään. Kukaan ei tullut paikanpäälle puhalluttamaan. No sama se, olisin kuitenkin puhaltanut promilleja. Mitä tästä opin? Jos olet äiti niin et saa juoda alkoholia koskaan. Et vaikka lapsi olisi 2 päivää hoidossa. Meinasin tulla hulluksi kun mietin että kuka naapuri minua stalkkaa ja soittelee tuollaisia. Ja lasusta ei kukaan puhu mitään. Vasta vuosien jälkeen sain paperit käteen jossa lukee että isäni on asettanut minulle ansan. Isäni kertoi käsi sydämellä että ei varmasti koskaan ole ollut missään tekemisissä lasun kanssa ja sysäsi syitä kaikkien muitten niskaan. Lisäksi isäni oli puhunut sinne että myyn itseäni ja käytän heroiinia. Itseäni en ole myynyt yhtäkään kertaa eläissäni ja heroiinia olen nähnyt ainoastaan tv:stä. Kovia aineita en koskaan ole käyttänyt, kannabista joskus yläasteella kokeillut. Minä lapsen kanssa elettiin pelossa ex- mieheni takia, joten meillä oli maistraatin kirjaama salainen osoite. Sossut oli kirjoittanut papereihin että myyn itseäni ja käytän heroiinia jotka lähettivät ex-miehelleni joka ei ollut missään tekemisissä lapsensa kanssa. Nyt hän pääsi heiluttelemaan oikein virallisia papereita ympäriinsä että "mitä mä sanoin?? Se akka horisee että olen muka hakannut sitä. Tässä lukee että h*ora mikä h*ora!! Ja narkki". Lisäksi sai tietoonsa meidän osoitteen. Mikä oli sossun reaktio? Ei mikään. 

1. Minun annettiin ymmärtää että olen perjantaista sunnuntaihin lapsivapaalla.

2. Sossusta soitetaan ja todetaan puhelimitse että olen humalassa ja lapsi ei pääse enää kotiin.

3. Sossu kirjaa hölynpölyä virallisiin tiedostoihin ja lähettää ne exälleni jonka takia olemme olleet useita kertoja turvakodeissa.

4. Itken ja kysyn isältäni että miksi sinä teit noin? Niin vastaus on "joo heippa" ja klik luuri korvaan.

5. En ole typerys. Eli jos soitan ja kysyn isältäni miksi toimit tuolla tavalla, niin en varmasti huuda, kiroile, räyhää jotta antaisin aihettakin paiskoa luuria korvaan. Ihan nätisti matelen ja kysyn että voisitko kertoa miksi teet meille noin?

6. Veljeni vaimoineen ei voi saada lasta vaikka veljeni kuinka toivoisi. Isäni ja äitini on puhuneet sossuun että lapseni olisi parempi olla heidän luonaan. Minä kun olen nuori yksinhuoltaja, töissäkäyvä sellainen. 

Vierailija
24/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tulee mieleen ....olisin voinut ilmoittaa poliisille mutta enpä kuitenkaan sitä tehnyt.  Olis pitänyt mutta olisko saanut mitään seuraamuksia....No itselle olisi ehkä jäänyt parempi mieli

Vierailija
25/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mun isä kysyi saisiko minun 10v lapsen viikonlopuksi luokseen. Sanoin että kyllä käy, menen hakemaan valkoviiniä, juon muutaman lasin ja lähden kavereitten kanssa baariin sen ainoan kerran kun pääsee. Parin tunnin päästä lastensuojelusta soitettiin että sinusta on tehty lasu koska olet humalassa kotona. Lapsesi on kiireellisesti sijoitettu. Koitin sanoa että mitä ihmettä, me sovittiin että näin tehdään. Ei auta mikään. Kukaan ei tullut paikanpäälle puhalluttamaan. No sama se, olisin kuitenkin puhaltanut promilleja. Mitä tästä opin? Jos olet äiti niin et saa juoda alkoholia koskaan. Et vaikka lapsi olisi 2 päivää hoidossa. Meinasin tulla hulluksi kun mietin että kuka naapuri minua stalkkaa ja soittelee tuollaisia. Ja lasusta ei kukaan puhu mitään. Vasta vuosien jälkeen sain paperit käteen jossa lukee että isäni on asettanut minulle ansan. Isäni kertoi käsi sydämellä että ei varmasti koskaan ole ollut missään tekemisissä lasun kanssa j

Vttu mitä paskaa. Lämmin halaus täältä <3

Vierailija
26/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä huonosti kohdeltu mutta ei todellakaan vuosikausia. Minä kun en sellaista kauaa katsele. Yllätyksenä on monelle sitten tullut että en ole sellainen matto jonka yli vaan kävellään ja joillekin on koitunut asiasta huomattaviakin ikäviä seurauksia. 

Lapsena ei ole niin helppoa kuin isompana.

Vierailija
27/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaajallani näytti menwvän hyvin koulun jölkeen mutta jotain on tapahtunut tässä välissä. Kun googlasin niin sillä menew superhuonosti ja minulla hyvin. Olen niin pieni ihminen että en osaa toivoa hänelle muuta kuin kurjuutta. 

Vierailija
28/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vttu mitä paskaa. Lämmin halaus täältä <3"

Kiitos.

Vierailija
29/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri teki hoitovirheen minulle saamatta siitä riittäviä seuraamuksia. Ei voi olla niin, että vamman tuottaminen johtaa pahoitteluihin. Tosiaalta, mitä voi odottaa valtiolta, jossa ihminen kuolee magneettikuvauslaitteeseen hoitovirheen takia, eikä edes hautajaiskuluja korvata. 

Vierailija
30/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaksi edellistä työnantajaa, terveysviranomaiset, eläkekassa, työkkärin täti, naapurin k-pää, vuokranantaja, mitä näitä nyt pelkästään viime vuoden ajalta.

Miten tämä on edes mahdollista? Miten esim. vuokranantaja kaltoinkohtelu sinua? Kylläpä sinulla on käynyt huono tuuri, toivottavasti jatkossa asiat sujuvat paremmin. 

Vierailija
31/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin ja viimeinkin aion asialle jotain tehdä. Mitta tuli täyteen, miksi välittäisin ihmisistä, jotka eivät tikkua ristiin koskaan pistäneet vuokseni, enää en suojele heitä enkä vaikene tai valehtele heidän vuokseen. Törkeistä rikoksista ei pääse kuin koira veräjästä teeskentelemällä reilua ja mukavaa ihmistä 30 sekuntia.

Vierailija
32/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki, aviossahan minä olin ja itsekkäitä, kontrolloivia, vihaisia miehiä riittää. Nautin nyt omasta rauhasta, enkä enää ikinä muuta kenenkään miehen kanssa yhdessä asumaan, kun kokemuksesta tiedän, että apua ei saa, jos miehestä koituu ongelmia, kuten helposti koituu. Olen vaihtanut luottavaiset ja hyväntahtoiset asenteet varovaisiin ja realistisiin.

Vierailija
33/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tulee mieleen ....olisin voinut ilmoittaa poliisille mutta enpä kuitenkaan sitä tehnyt.  Olis pitänyt mutta olisko saanut mitään seuraamuksia....No itselle olisi ehkä jäänyt parempi mieli

Tehkää rikosilmoitus jos teitä on kohdeltu väkivaltaisesti. Mun ex mies yritti kuristaa mut hengiltä. Sormen jäljet oli kaulalla, mutta peitin ne meikillä. Olin nuori ja tyhmä, enkä ilmoittanut poliisille.

Vierailija
34/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todellakin ja viimeinkin aion asialle jotain tehdä. Mitta tuli täyteen, miksi välittäisin ihmisistä, jotka eivät tikkua ristiin koskaan pistäneet vuokseni, enää en suojele heitä enkä vaikene tai valehtele heidän vuokseen. Törkeistä rikoksista ei pääse kuin koira veräjästä teeskentelemällä reilua ja mukavaa ihmistä 30 sekuntia.

Minkälaisista rikoksista kyse?

Vierailija
35/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikki varatonta perusti poikansa kanssa hirsi mökki yrityksen pistin 10000e haun perään siihen kaatui sekin kusetus..

Vierailija
36/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää mun ylitseni ei kävellä.

Vierailija
37/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että ihmiset kohtelevat teitä juuri sillä tavalla, kun te annatte heidän kohtelevan teitä. Te itse annatte luvan sille toistuvalle kaltoinkohtelulle.

Vierailija
38/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän takana juorutaan ties mikskä p***fiiliks, edessä päin näytellään hyvää ystävää. Kiehuin raivosta saatuani selville tämän. Tämä ei jää niin sanotusti tähän.

Vierailija
39/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kannattaa muistaa, että ihmiset kohtelevat teitä juuri sillä tavalla, kun te annatte heidän kohtelevan teitä. Te itse annatte luvan sille toistuvalle kaltoinkohtelulle.

Ei normaali ihminen kaltoinkohtele.

Vierailija
40/50 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisista rikoksista kyse?

Niitä on laidasta laitaan, mm. väkivalta- ja seksuaalirikoksista, digiväkivallasta, vainoamisen piirteet täyttävästä nettikiusaamisesta, tietosuojarikoksista, kiristämisestä, kunnianloukkauksista ja yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi