Mies asuu osan viikosta työpaikkakunnalla. Nyt saisi lähempää työpaikan, muttei halua.
Vähän harmittaa, mutta minkäs teet. Mies on "paremman puutteessa" käynyt töissä toisella paikkakunnalla siten, että majoittuu siellä puolet viikosta. Matka on sen verran pitkä ettei sitä voi päivittäin ajaa, joten tekee pidempää työpäivää siellä ollessaan jotta saa sitten edes 3-4 päivää viikosta olla kotona. On sanonut että pakkohan se näin on tehdä, kun ei lähempänäkään paikkoja ole.
Nyt aukeni lähempää työpaikka, jonka hän saisi. Vain puolen tunnin työmatka ja hyvä tie. Itse jo iloitsin, että mies olisi kotona joka päivä, ja palattaisiin ns. normaaliin elämään. Mutta mies ei halua vaihtaa. Palkka olisi sama, mutta työtehtävät eivät aivan niin mielenkiintoiset, ja siksi paikka ei häntä kiinnosta.
Eihän siinä sitten, jatkamme samaan malliin. Onhan tähän jo tottunut, mutta kieltämättä silti vähän harmittaa. Seuraavaa mahdollisuutta ei tule taas vuosiin.
Kunhan puran harmitustani, ei tosiaan sen kummempaa hyötyä ole tästä vollotuksesta palstalle.
Kommentit (66)
Olin joskus menneisyydessä itse suhteessa, jossa mies yritti painostaa minua hakemaan työpaikkoihin yhteisen kotimme läheltä, vaikka pidin työstäni eivätkä nuo muut olleet vastaavia. Ihan kamala ajatus, että parisuhteessa pitäisi unohtaa oma itsensä, ei koko ajan tarvitse olla yhdessä. Vaikka olisi perhettäkin, asiat ovat kyllä järjestettävissä, eihän ap:n tapauksessakaan mies ole poissa kotoa kuin osan viikkoa. Nykyisessä suhteessani mies tekee vuorotyötä ja olen useimmiten illat tai yöt yksin. Ei ole ongelmaa olla yksin tai tarvetta viettää sinä aikana sinkkuelämää, en ole myöskään vaatinut miestä etsimään uutta työpaikkaa.
Ihan normaalia, jos ei lapsia. Jos on, miehen pitäisi hoitaa heidät täysin ollessaan kotona. Ei urapäätöksiä tehdä parisuhde edellä. Niitä tulee ja menee.
No jos nykyinen työ mahdollistaa pidemmät päivät ja sitten kotona 3-4 päivää/vk sekä on sisällöltään mielenkiintoisempi, niin miten edes kuvittelet että vaihtaisi? Tuo toinen on paljon huonompi vaihtoehto.
Minun tutun mies on ollut yli 30 vuotta ma-to muualla töissä, tehnyt 12 tuntista päivää että on perjantaina jo kotona kun sunnuntaina illalla/aamuyöllä taas lähtenyt. Ei mitään ongelmaa, päinvastoin olen kateellinen, kun itsellä mies oli aiemmin rekka hommissa ja oli useamman päivän reissussa ja nykyisin on joka päivä täällä, kun ajaa bussia. Ei enää omaa rauhaa !
Vierailija kirjoitti:
Miehesi varmaan maksaa vuokraa asunnostaan siellä toisella paikkakunnalla? Luulisi edes mahdollisuuden toisesta asunnosta luopumiseen innostavan vaihtamaa työpaikkaa. Toki puolen tunnin ajomatkatkin kuluttaa, mutta ilmeisesti hän nyt ajele tosi pitkää matkaa viikoittain työpaikkakunnan ja kodin väliä. Varmaan kannattaa kysyä mieheltä, mikä on todellinen syy ettei halua vaihtaa työpaikkaa.
Siis tämä.
Hän on tehnyt Käärijät ja hankkinut fitnesnaisen.
Työpaikan läheisyys ei ole kaikille se oleellisin asia työpaikan valinnassa. Kannattaa opetella ymmärtämään, että ihmisillä on erilaisia prioriteetteja. Joku voi arvostaa sitä että saa olla kotona 3-4pv/vk.
Vierailija kirjoitti:
Ai että miehellesi ihan tarjottiin sitä työpaikkaa läheltä? Vai haki, ja pääsisi, mutta ei aio ottaa sitä vastaan? Vai on auki, mutta ei aio hakea, koska työtehtävät eivät vastaa hänen osaamistaan/kiinnostustaan, ja tykkää nykyisestä työstään.
Ymmärrän miestäsi ihan vain noiden työkuvioiden vuoksi.
Muutenkin jos vaihtaa työpaikkaa niin menee lomat sen tien, ei ne perässä uuteen kulje, palkka voi olla huonompi, samoin työnkuva ei välttämättä ole sellainen kuin haluaa jne
Miksi AP ei vastaa kysymykseen onko heillä lapsia. Ilmeisesti on eikä hän halua muiden kertovan miten itsekkään miehen hän on itselleen valinnut. Miehellä on varmasti joku hoito siellä työpaikkakunnalla.
Opettajakaverini olisi saanut työpaikan kymmenen minuutin ajomatkan päästä, nykyinen työmatka noin 40 minuuttia. Ei kuitenkaan vaihtanut, koska oli niin kiintynyt työyhteisöönsä ja oppilaisiinsa. Ihmisillä painaa vaakakupissa monet muutkin asiat kuin se, että työpaikka olisi mahdollisimman lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että miehellesi ihan tarjottiin sitä työpaikkaa läheltä? Vai haki, ja pääsisi, mutta ei aio ottaa sitä vastaan? Vai on auki, mutta ei aio hakea, koska työtehtävät eivät vastaa hänen osaamistaan/kiinnostustaan, ja tykkää nykyisestä työstään.
Ymmärrän miestäsi ihan vain noiden työkuvioiden vuoksi.
Kyseessä sama työnantaja, joten häneltä oli kysytty haluaako siirtyä lähemmäs, kun yksi työntekijä lähti pois. Saisi paikan sisäisenä siirtona. Mutta työtehtävät osin erilaiset kuin nykyään ja siitä ei pidä. Ap
Miksi haluat miehesi tekevän työtä, josta hän ei pidä? Miksei hän voi vaan odottaa seuraavaa läheltä vapautuvaa paikkaa, josta hän itse pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin valitsisin 3-4 vapaapäivää kahden sijaan
Mäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tykkää siitä että hänellä on pari kokonaan omaa päivää, saa tehdä töitä rauhassa ja illalla mitä huvittaa. Nyt menettäisi sen ja joutuisi tekemään tylsempää työtäkin.
Ja hänellä on nyt 3-4 päivän vapaa tavallisen viikonlopun sijaan! En vaihtaisi itsekään.
ap yritä tarjota väljää torvelle naitua reuhkaasi muille.
Onko lapsia vai ei? Se on tässä ratkaisevaa.
Vierailija kirjoitti:
Tykkää siitä että hänellä on pari kokonaan omaa päivää, saa tehdä töitä rauhassa ja illalla mitä huvittaa. Nyt menettäisi sen ja joutuisi tekemään tylsempää työtäkin.
Itse teen kellon ympäri vuoroja ja siinä ei kyllä enää mitään muuta jaksa. Yöt menee nukkuessa. Eri
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus menneisyydessä itse suhteessa, jossa mies yritti painostaa minua hakemaan työpaikkoihin yhteisen kotimme läheltä, vaikka pidin työstäni eivätkä nuo muut olleet vastaavia. Ihan kamala ajatus, että parisuhteessa pitäisi unohtaa oma itsensä, ei koko ajan tarvitse olla yhdessä. Vaikka olisi perhettäkin, asiat ovat kyllä järjestettävissä, eihän ap:n tapauksessakaan mies ole poissa kotoa kuin osan viikkoa. Nykyisessä suhteessani mies tekee vuorotyötä ja olen useimmiten illat tai yöt yksin. Ei ole ongelmaa olla yksin tai tarvetta viettää sinä aikana sinkkuelämää, en ole myöskään vaatinut miestä etsimään uutta työpaikkaa.
Lue apn kirjoitukset.
Tsirbula siellä