Paljonko maksaisitte 14- vuotiaalle pihan lumen luonnista? Onko 5€ liika vähän?
Mitä te olette maksaneet? Omakotitalossa asutaan. On etupihaa ja takapihaa..
Kommentit (47)
Jos on oma lapsi, kyseessä on yksi kotityö muiden joukossa, eikä siitä makseta. Jos on ulkopuolinen, niin kiinteistöpalvelualan tessin mukainen alin palkka on n. 11€/tunti.
Paljonko kyseiseen työhön menee aikaa?
Vitosella saat lumet kuistilta pois. Polku ovelta autolle/pihatielle on toisen vitosen. Jos mitään muuta pitää putsata, maksat lisää. Vitonen on vittuilua.
Vierailija kirjoitti:
5€? Ootko kokoomuksesta?
Johan sillä saa 13 litraa maitoa.
t: S. Essayah
Vitonen käy jos ihan vähän vaan töitä, jos iso maalaistalon piha, maksaisin 10 e kertalaaki
Vierailija kirjoitti:
5€? Ootko kokoomuksesta?
Itse sain markka ajan lapsena pihan luonnista 2 markkaa. t ap
Mä oon maksanut sen vitosen jos on oikeasti ollut tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5€? Ootko kokoomuksesta?
Itse sain markka ajan lapsena pihan luonnista 2 markkaa. t ap
Markka-ajasta on hetki jo.
Riippuen pihan koosta ja lumen koostumuksesta maksaisin itse urakkaa 20-30 euroa.
Halvallapa teillä on työt tehty. Ei meilläkään makseta mitään, jos pitää joku pikkuväylä käydä kolaamassa, mutta jos on ihan oikea urakka, vaikka parin tunnin homma, kun meillä on niin paljon pihaa, niin en kehtaisi edes jotain vitosta ehdottaa. Antaisin jonkun könttäsumman, parista tunnista esim. 20 euroa. Joudunhan antamaan rahaa muutenkin, niin hienoa, jos tekee töitä rahan eteen. Mistään tiskikoneen tyhjentämisestä tai roskapussin viemisistä meillä ei makseta, mutta lumenluonti on meillä eri juttu.
Miksi siitä pitäisi maksaa jos on oma lapsi? Kotitöihin osallistuminen tuon ikäisenä on normaalia toimintaa.
Viru valge pullo on hyvä palkka, ennakkoon antaa niin jaksaa lunta "luoda".
Ei todellakaan 20 euroa, parin tunnin homma! Mielellään tietysti tapahtuisi ettei nuori vaadi mitään vaan MIELELLÄÄN AUTTAA VANHEMPAA IHMISTÄ. Jos ihan pakko niin korkeintaan kymppi.
Vierailija kirjoitti:
Halvallapa teillä on työt tehty. Ei meilläkään makseta mitään, jos pitää joku pikkuväylä käydä kolaamassa, mutta jos on ihan oikea urakka, vaikka parin tunnin homma, kun meillä on niin paljon pihaa, niin en kehtaisi edes jotain vitosta ehdottaa. Antaisin jonkun könttäsumman, parista tunnista esim. 20 euroa. Joudunhan antamaan rahaa muutenkin, niin hienoa, jos tekee töitä rahan eteen. Mistään tiskikoneen tyhjentämisestä tai roskapussin viemisistä meillä ei makseta, mutta lumenluonti on meillä eri juttu.
Joo siis ilman muuta pihan koko vaikuttaa. Ja myös lumen laatu. Meillä on niin vähän kolattavaa alaa että kevyen pakkaslumen luominen vie kymmenen minuuttia. Jos on tullut paljon märkää ja raskasta lunta, 30 minuuttia. Ekasta en ole maksanut, jälkimmäisestä olen. Sen vitosen. Yleensä teen seurana, yksin ei edes tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi maksaa jos on oma lapsi? Kotitöihin osallistuminen tuon ikäisenä on normaalia toimintaa.
Vanhemmat valitsee asua jossain korvessa, missä on puolentoista kilometrin pihatie ja sitten velvoittavat lapsen hoitamaan tämän kyseisen tien? Kyllä joku vastuu valinnoista kuuluu valinnan tekijöille, ei näiden lapsille.
Jos joku tarjoisi mulle 5e pihan kolaamisesta, niin juoksisin vauhdilla paikalle ja paskoisin keskelle pihaa.
Koppa kaljaa on sopiva. Mielellään ennakkoon, niin ei tule nestehukka lunta luodessaan.