Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekoäly piirtää, maalaa, valokuvaa, tekee musiikkia, mutta paskaduuneja se ei tee : (

Vierailija
12.02.2026 |

Tekoäly hoitaa kaikki kiinnostavat työt ja ihmisille jää vain surkeasti palkatut paskaduunit: vanhusten ja vammaisten  vaipanvaihdot ja eritteiden pyyhkimiset ja vaatteiden vaihtamiset (ja tiuskimisen ja sättimisen kuuntelut) , tiskaamiset, siivoamiset.............   : (

Koodaajien työtkin se vie:

https://www.hs.fi/visio/art-2000011810786.html

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly on vielä aivan alkutekijöissään. Parikymmentä vuotta lisää ja ihmisten työt on kortilla. Viisikymmentä vuotta ja ihmistä ei tarvita mihinkään.

Vierailija
22/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan nähdä kuinka tekoäly asentaa sähköteknisessä tuitelehityslabrassa testattavat laitteet ja mittausvälineet, kaapeloi ne ja vielä konffaa systeemit toimimaan.

Tulet näkemään jos et kuole lähivuosina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetin amiksessa, ja vastaus ammattitoivekysymykseen oli: paskaduuneja emme tee! 

Ja maispohjalta sitten kalifiksi kalifin paikalle, vai?!  :D

amispohjalta

Vierailija
24/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly on koulutettu generoimaan kuvia käyttämällä ihmisten nettiin julkaisemista taideteoksista ja valokuvista varastettua dataa. Näiden generoiminen kuluttaa valtavasti luonnonvaroja, kuten puhdasta vettä. Tekoälyn käyttö ei ole missään muotoa eettistä tai millään tavalla luovaa, vaikka jotkut ai brot vänkäisivät muuta. He voivat väittää itseään taiteilijoiksi, koodareiksi tai muusikoiksi, mutta todellisuudessa se on sama kuin tilaisi subwaysta leivän ja väittäisi itseään kokiksi.

Vierailija
25/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka haluat luoda mutta tekoäly ahdistaa: älä lannistu! Ala rohkeasti luomaan itse 💜!

Miksi? Koska taide ja ihmisen tekemät tuotokset ovat yhä arvokkaita koska niissä on ihmisen sielu. Taide on taidetta koska niissä on juuri se sielu, jonka sinä, tekijä, siirrät teokseesi. Tämä on paljon enemmän kuin mitä tekoäly voi generoida, sillä tekoäly on vain nättiä pintaa mutta onttoa sisältä. 

Äläkä pelkää että et osaisi tai muuta. Sinä kehityt siinä mitä teet. Samalla koet tekemisen ja onnistumisen riemun.

Ja vaikka aluksi kokisit olevasi huono niin ei se mitään: yksikin ihmisen sydämellä tehty ruma teos on parempi kuin tuhat tekoälyllä väännettyä sielutonta tuotosta.

Vierailija
26/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka haluat luoda mutta tekoäly ahdistaa: älä lannistu! Ala rohkeasti luomaan itse 💜!

Miksi? Koska taide ja ihmisen tekemät tuotokset ovat yhä arvokkaita koska niissä on ihmisen sielu. Taide on taidetta koska niissä on juuri se sielu, jonka sinä, tekijä, siirrät teokseesi. Tämä on paljon enemmän kuin mitä tekoäly voi generoida, sillä tekoäly on vain nättiä pintaa mutta onttoa sisältä. 

Äläkä pelkää että et osaisi tai muuta. Sinä kehityt siinä mitä teet. Samalla koet tekemisen ja onnistumisen riemun.

Ja vaikka aluksi kokisit olevasi huono niin ei se mitään: yksikin ihmisen sydämellä tehty ruma teos on parempi kuin tuhat tekoälyllä väännettyä sielutonta tuotosta.

Merkittävä osa taiteesta on sielutonta roskaa. Moni tekoälyllä tuotettu teos on näppärämpi, innovatiivisempi, yms. kuin perusräpellykset

Vierailija
27/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkittävä osa taiteesta on sielutonta roskaa. Moni tekoälyllä tuotettu teos on näppärämpi, innovatiivisempi, yms. kuin perusräpellykset

Sanoo yksi ai bro joka ei ole kokenut luomisen iloa.

Vierailija
28/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on perusräpellys?

Vierailija
29/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanoo yksi ai bro joka ei ole kokenut luomisen iloa."

Olen kokenut luomisen iloa, mutta ymmärrän myös että muut eivät nauti minun tekeleistä samalla tavalla kuin minä nautin prosessista

Vierailija
30/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sanoo yksi ai bro joka ei ole kokenut luomisen iloa."

Olen kokenut luomisen iloa, mutta ymmärrän myös että muut eivät nauti minun tekeleistä samalla tavalla kuin minä nautin prosessista

Minä nauttisin teoksistasi koska ne on sinun tekemiäsi eikä tekoälyn! Ja kun jatkaisit luomista, olisi ilo katsoa kun kehityt.

Vierailija
31/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Mä haluaisin että se tekee ne tavalliset paskaduunit ja aikaa ihmisillä sit piirtämiseen, maalaamiseen, säveltämiseen yms.

Suurin osa ihmisistä ei osaa piirtää, maalata, säveltää yms. joten hyvä vaan että tekoäly hoitaa jatkossa ne. Jokainen ihminen sentään osaa vaihtaa vaipan.

Jäisipähän aikaa nimenomaan piirtämisen, maalaamisen ja säveltämisen harjoittelemiseen. Ovathan ne paljon tärkeämpiä ihmiskunnan mittarilla kuin joku autonrassaaminen.

Vierailija
32/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälyllä ns. taidetta tykittävät ovat niitä jotka haluavat content ilman vaivannäköä, kaikki mulle nyt heti meiningillä. Heitä ei kiinnosta luomisen projekti pätkän vertaa.

Vierailija
33/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee jo julkisten tilojen siivoamisen:

https://www.reddit.com/r/mildlyinfuriating/comments/1r28sdd/you_eventua…

10v päästä noita on joka puolella. H. jotain 20 000e. Ei tekoäly tee mitään, jos ihminen ei anna sille käskyjä. P**** duuneista tosiaankin päästään suurimmaksi osaksi.

Vierailija
34/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoälyllä ns. taidetta tykittävät ovat niitä jotka haluavat content ilman vaivannäköä, kaikki mulle nyt heti meiningillä. Heitä ei kiinnosta luomisen projekti pätkän vertaa.

Voihan sitä taidetta tehdä tekoälyllä myös niin että siihen käyttää vaivaa. Tuolloin tulos on enemmän itsensä näköinen. Ei kaiken tarvitse yhdellä promptilla tulla valmiiksi.

Vierailija
35/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Mä haluaisin että se tekee ne tavalliset paskaduunit ja aikaa ihmisillä sit piirtämiseen, maalaamiseen, säveltämiseen yms.

Näinhän se meille kaupattiin.

:(

Vierailija
36/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä taidetta tehdä tekoälyllä myös niin että siihen käyttää vaivaa. Tuolloin tulos on enemmän itsensä näköinen. Ei kaiken tarvitse yhdellä promptilla tulla valmiiksi.

Ethän sinä sitä teosta tee vaan annat tekoälylle ohjeet.

Vierailija
37/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly on vielä aivan alkutekijöissään. Parikymmentä vuotta lisää ja ihmisten työt on kortilla. Viisikymmentä vuotta ja ihmistä ei tarvita mihinkään.

No mitä siinä sitten tehdään? Lyödäänkö se tekoäly paskaksi vai ampuuko takaisin?

Vierailija
38/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly on koulutettu generoimaan kuvia käyttämällä ihmisten nettiin julkaisemista taideteoksista ja valokuvista varastettua dataa. Näiden generoiminen kuluttaa valtavasti luonnonvaroja, kuten puhdasta vettä. Tekoälyn käyttö ei ole missään muotoa eettistä tai millään tavalla luovaa, vaikka jotkut ai brot vänkäisivät muuta. He voivat väittää itseään taiteilijoiksi, koodareiksi tai muusikoiksi, mutta todellisuudessa se on sama kuin tilaisi subwaysta leivän ja väittäisi itseään kokiksi.

Älä sönkkää.

Nyyh nyyh, ettei "sun juttua" kukaan osta, koska et ole tarpeeksi lahjakas.

Tekoäly tuo taiteeseen vihdoin jotain uutta.

Jopa MoMA sen hyväksyy.

Lopputulos niin monimutkainen, ettei alkuperäisestä teoksesta ole mitään jäljellä.

Sano suomalainen taiteilija, joka ei varasta tyyliä joltain kansainväliseltä suuruudelta?

Vierailija
39/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se meille kaupattiin.

:(

Kävikin toisin päin.

Vierailija
40/72 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ethän sinä sitä teosta tee vaan annat tekoälylle ohjeet."

Ohjaako maalari ainoastaan pensseliä tekemään teosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan