Minä kyllä tekisin mieluummin töitä kuin eläisin tuilla
Olen siis töissä, mutta jos jäisin työttömäksi, niin en hetkeäkään laskisi kannattaako mennä töihin vai saisiko saman lojumalla kotona. En voisi kuvitellakaan sellaista. Ottaisin vaikka lemmikkejä tai lapsia hoitoon, mitä vaan keksisin. Vaikka ilmaiseksi tarjoutuisin tekemään töitä.
Kommentit (14)
Ei kukaan antaisi lapsiaan saati lemmikkiä 20 neliön yksiöön. Eipä niitä töitä kauheasti ole tarjolla, monta hakemusta tulee tehtyä viikossa. Laitan toivoni vuoden päähän ja uuteen hallitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on protestanninen työmoraali
Varmaan sekin, mutta myös haluan aina olla hyödyksi ja saada jotain tarpeellista aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan antaisi lapsiaan saati lemmikkiä 20 neliön yksiöön. Eipä niitä töitä kauheasti ole tarjolla, monta hakemusta tulee tehtyä viikossa. Laitan toivoni vuoden päähän ja uuteen hallitukseen.
Minulla on iso omakotitalo, missä asun yksin.
Köyhien vaikea ostaa välineitä ja tietokonetta. Jos on puolikuntoinen tai kokonaan työkyvytön.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata nyt laiskotella ja tuudittautua, että joku hallitus taikoo työpaikan sinulle. Kannattaa itse olla aktiivinen ja ottaa lyhyemmätkin pestit.
Vierailija kirjoitti:
Köyhien vaikea ostaa välineitä ja tietokonetta. Jos on puolikuntoinen tai kokonaan työkyvytön.
Köyhäksi sitä jääkin, jollei ole aktiivinen, ja joustava ja idearikas miettimään, mitä voi tehdä.
Ai jaa. Minä taas lopettaisin työt välittömästi, jos saisin saman rahan tukina. Palkkani on kuitenkin sen verran hyvä, että pakko jatkaa työntekoa, kun ole valmis tinkimään nykyisestä elintasostani.
No eiköhän lähes jokainen mieluummin olisi duunissa josta saa palkan jolla elää.
Oliko sulla muuta briljanttia jaettavaa tänään?
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän lähes jokainen mieluummin olisi duunissa josta saa palkan jolla elää.
Oliko sulla muuta briljanttia jaettavaa tänään?
Pointti oli, että mieluummin teen töitä, vaikka siitä ei jäisi rahana enemmän käteen. Siitä jää kuitenkin kokemusta, osoitusta aktiivisuudesta, itselle fiilin, että tekee osansa ja tekee kaikkea tarpeellista,
okei, et taida olla aivan terve