Vergaanituotteet ovat oikeasti paskaa! En ymmärrä kuka järkevä ihminen kertaa edes syödä niitä?
Kaverin tupaantulijaisissa oli tarjolla ainoastaan vegesafkaa, koska hänen muija halus niin. Muija on vegaani, ollut jo 5 kk ja yrittää kääntää muut kanssa vegaaniksi. Maistoin jotain Lildlin vege lohta ja meinasin oksentaa saman tien. Jumalatonta paskaa oli!
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös liharuoka on hirveää kuraa jos sitä ei osaa tehdä.
On muuten helppo elämä sinulla, jos noin pitää meuhkata vain koska yksissä pippaloissa oli vegaaninen menu.
Väitätkö oikeasti, että hyvin tehty vegaanilohi tai vegaanijuusto on yhtä hyvä kuin oikea lohi tai juusto?
Moniko vegaani sitten noita tuotteita ostaa vai onko ne kehitetty sekasyöjille, jotka koittavat päästä mahdollisimman helpolla kasvis- tai vegaaniruuan kanssa?
Olen samaa mieltä siitä, että kauppojen vegaaniset einesruoat on suuremmilta osin täyttä kuraa. Sen sijaan itse tehty vegaaninen ruoka voi olla todella hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 vuotta kasvisruokaa syönyt ja kokannut.
En edes tiedä, mitä nuo vegejuustot ja -lohet on. Ei meidän pöydässä ole näkynyt.
Vegaani on eri asia kuin vegetaristi.
Uskotko, että tiedän eron hyvin. Olen ollut vuosikaudet puhtaasti vegaani, jopa raakaravinnolla pitkiä aikoja terveyssyystä. Mutta nykyisin käytän myös hapanmaitotuotteita sekä tavallista oivariinia.
Valmisruokia en syö. Sen verran minäkin olen katsonut vege-einesten tarjontaa, ettei houkuttele. Ne makkaran näköiset kääntää vatsan nurin samalla tavalla kuin ns. lihamakkaratkin. Itse saan esim. suolan leivästä ja tuosta oivariinista. Muutoin syön suolatonta ruokaa. Olen hyvä kokki, vaikka itse sanonkin. :D
Kaikki ruoka mikä ei sisällä juustoa, kananmunaa tai lihaa on käytännössä vegaaniruokaka. Eikö lihapää ikinä syö siis kasvispitoista ruokaa? Haiset varmaan pahalta
Eipä tulis ikinä mieleen haukkua juhlien tarjoiluja. Sivistymättömyyden huippu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös liharuoka on hirveää kuraa jos sitä ei osaa tehdä.
On muuten helppo elämä sinulla, jos noin pitää meuhkata vain koska yksissä pippaloissa oli vegaaninen menu.
Väitätkö oikeasti, että hyvin tehty vegaanilohi tai vegaanijuusto on yhtä hyvä kuin oikea lohi tai juusto?
Hyvä ja hyvä.. Vegaanina en mainitsemiasi tuotteita käytä. En kaipaa ns. korvikkeita ja prosessoituja valmisteita, vaan käytän ihan peruselintarvikkeita: kasviksia, vihanneksia, pähkinöitä, siemeniä, papuja, tofua, tempehiä, hillitysti viljoja... Minkään näistä ei ole tarkoitus "korvata" mitään.
Mutta siis ymmärrän aloittajan aloituksen. En olisi ikinä päätynyt vegaaniksi, jos olisin tuollaisista tuotteista lähtenyt liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vegeruokavaliolla ERI-TYI-SEN tärkeää saada tarpeeksi rautaa.
Hitto. Minullakin sekaruokavalio. Fyysinen työ. Ja silti ferritiini pääsi laskemaan.
En vain jaksa syödä semmoisia määriä lihaa, josta saisin päivän tarpeen täyteen.
Joo, kasviksissa ja muissakin on rautaa, tiedetään. Mutta vähemmän kuin lihassa 100 grammaa kohden. Ja imeytyvyys huonompi. Jos en perkule lihaakaan syömällä saa päivän rauta-annosta täyteen, kuinka ihmeessä saisin sen kasviksillakaan?
Siskoni ei tiedä KETÄÄN, EI KETÄÄN NAISTA, joka ei söisi rautalisää.
Alhainen ferritiini voi aiheuttaa MASENTUNEISUUTTA, UUPUMUSTA, AHDISTUSTA.
Vanhin sisko nukkui monta tuntia päivässä, jatkuva väsymys, sekaruokavalio, tosin yksipuolinen sellainen --> alhainen ferritiini.
Toisiksi vanhin sisko sai aivan järkyttävän, järkyttävän mielenterveysepisodin. Hän oli vältellyt lihaa vuoden, kaikkia eläinkunnan tuotteita, söi vain kasviksia. Liik
"Jos en perkule lihaakaan syömällä saa päivän rauta-annosta täyteen, kuinka ihmeessä saisin sen kasviksillakaan?" Näin minäkin luulin, kunnes aloin laittaa syömiäni ruokia laskuriin.. Täysin kasviperäisellä ruokavaliolla tuli hieman enemmän rautaa kuin sekaruokavaliolla.
Pidempään ku lihaa syövät.