Vergaanituotteet ovat oikeasti paskaa! En ymmärrä kuka järkevä ihminen kertaa edes syödä niitä?
Kaverin tupaantulijaisissa oli tarjolla ainoastaan vegesafkaa, koska hänen muija halus niin. Muija on vegaani, ollut jo 5 kk ja yrittää kääntää muut kanssa vegaaniksi. Maistoin jotain Lildlin vege lohta ja meinasin oksentaa saman tien. Jumalatonta paskaa oli!
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös liharuoka on hirveää kuraa jos sitä ei osaa tehdä.
On muuten helppo elämä sinulla, jos noin pitää meuhkata vain koska yksissä pippaloissa oli vegaaninen menu.
Väitätkö oikeasti, että hyvin tehty vegaanilohi tai vegaanijuusto on yhtä hyvä kuin oikea lohi tai juusto?
Jos on tarpeeksi pitkään vegaani niin sitä kuvittelee, että ne maistuu ihan samalta. Minun vegaanikaverin mielestä näissä ei kuulemma ole juuri mitään eroa, minun (sekaani) mielestä niitä ei voi erehtyä luulemaan samaksi. Hän on ollut vegaani lähes 10 vuotta. Kerran väitti, että tietty vegejuusto maistuu ihan perusjuustolle, no tätähän tietysti muisteltiin. Maku muistutti enemmän voita kuin juustoa, mutta maitotuote toki sekin 😂
Hampurilaisia olen syönyt sellaisia, jotka maistuu yhtä hyvälle kuin liha (beyond burger) ja samaten vegaanijätski on todella hyvää. Tuo juusto on kyllä vegaanina semmoinen, että en tykkää.
AP ei halua syödä soijaa, kun kasvaa muuten moobsit. Kasvattaa ne mieluummin kasvuhormonipitoisella lehmänmaidolla, lihalla ja juustolla. Kulaus kaljaa päälle ( joka itseasiassa sisältää samaa phytoestrogeeniä kuin soija). Nom nom.
Vegeruoka on tosiaan epämiellyttävän makuista, aina jää myös näläntunne kun niitä syö. Tuntuvat lähinnä alkupaloilta ennen varsinaista ruokaa.
Näinhän se menee, tyhmille syötetään vege ym. moskaa muka terveellisenä mutta itse nämä määräilijät nauttii laadukkainta luomulihaa ym. puhdasta, oikeaa ruokaa.
Mitä olen kaupassa noita mukalihoja ja tekonakkeja tiiraillut, ja satunnaisesti kotiin maisteltavaksi ostanut, on yleensä joutunut toteamaan että jos joskus kokonaan vegaaniksi heittäytyy, on opeteltava kaikki tekemään itse puhtaista raaka-aineista. Tuntuvat valmiit "pihvit" sun muut einekset ja korvikkeet olevan usein rasvojen ja suolan määrän suhteen yhtä kamalia tai jopa kamalampia kuin ei-vegaaniset vastineensa, ja harvemmin se makukaan on kohdilleen osunut.
40 vuotta kasvisruokaa syönyt ja kokannut.
En edes tiedä, mitä nuo vegejuustot ja -lohet on. Ei meidän pöydässä ole näkynyt.
Tarkoitat varmaan VEGAANI TUOTTEITA. Ei tuota r-kirjainta !
Mutta olet täysin oikeassa. Mun tasan entinen NS henk. kohtainen ohjaaja on vegaani. Siks se sai myös lähteä veks. Sen vahnemmatkin ovat sitä samaa häpeää. Kaikkien TERVEIDEN ihmisten kuuluu syödä kunnon lihaa yms. Kouluissa yms niitä pjaskoja ei pidä olla koskaan. Siis täysin. Nyky kouluissa yms se ruoka tulee jostakin muualta, Ani harva koulu tekee sen täysin itse leipiä, voita yms lukuun ottamatta. Ite olin kauan sitten yhes koulun keittolas (se rakennus O NY purettu kauan sitten....) ja siel ne kohteli mua, kuin lasta, saman koulun oppilasta ! Eli täysin, kuin olisin ollu niille akoille täysin ilmaa....aina kaikki oli mun syytä, vaikken ollut tehnyt/sotkenut yms koskaan siellä. Enkä saanut koskaan omaa pukukoppia, vaikka se luvattiin mulle ! Hyvä, ku mun kamppeet ja vaatteet edes mahtuivat siihen pieneen muutaman koukun naulakkoon..........
Kaikki veget ovat sairaita. Olkoot olleet sillä tiellä viikon tai vuosia. Ne ovat oksettavia ! Kaikki ! Eräs nolo muija, nyt 50-v, on vege ja olimme kerran Burger kingissä. Ja mitä hän tilasikaan: vegehampparin ! Ja otti omaa juomaa, vaikka kielto on, ainakin joissakin. En mäkään tiennyt siitä ennen, kuin parikin haahkaa kävi "ilmoittamassa" mulle asiasta. Ei missään lue niin ! Ja sitten sinne saa tuoda vauvojen ruokia ? Velliä yms. Jos niitä saa tuoda, saa myös aikuiset tuoda oman juoman yms. Tai sitten siitäkin kuuluu maksaa, että niitä syödään siellä.
Ikätoverini ollut koko ikänsä kaikkien ruokatrentien noudattaja. Nykyisin vegaani. Sairastaa vuosi vuodelta yhä enemmän. Joihinkin sairauksiin voisin yhdistää eräiden trendien haittavaikutukset, joita aikoinaan ei tuotu julki.
Vierailija kirjoitti:
40 vuotta kasvisruokaa syönyt ja kokannut.
En edes tiedä, mitä nuo vegejuustot ja -lohet on. Ei meidän pöydässä ole näkynyt.
Vegaani on eri asia kuin vegetaristi.
Vihaan vegepaskaa, mutta vihannekset on kyllä hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kasviksia ja hedelmiä. Ne on kaikki vegaanisia. Hedelmäsalaatti: vegaaninen. Porkkanaraaste: vegaaninen. Perunat: vegaanisia. Kaalilaatikko: helposti vegaaninen.
Lihansyöjät pitäis panna itse tappamaan ja pilkkomaan se eläin, jonka sitten syövät kokonaan sorkkineen, päineen, häntineen, korvineen. Suolineen, mahalaukkuineen jne.
Muuten olette lälläreitä ja paskahousuja.
Sittenhän olen lälläri ja paskahousu? :D
Vegaaniruoka voi olla hyvää,mutta ei noi ihme valmisteet ( härkis yms).Esimerkiksi kukkakaalicurry,linssikeitto,linssicurry on hyviä kun tekee kunnon raaka-aineista.Nim.Sekaani
Vegeruokavaliolla ERI-TYI-SEN tärkeää saada tarpeeksi rautaa.
Hitto. Minullakin sekaruokavalio. Fyysinen työ. Ja silti ferritiini pääsi laskemaan.
En vain jaksa syödä semmoisia määriä lihaa, josta saisin päivän tarpeen täyteen.
Joo, kasviksissa ja muissakin on rautaa, tiedetään. Mutta vähemmän kuin lihassa 100 grammaa kohden. Ja imeytyvyys huonompi. Jos en perkule lihaakaan syömällä saa päivän rauta-annosta täyteen, kuinka ihmeessä saisin sen kasviksillakaan?
Siskoni ei tiedä KETÄÄN, EI KETÄÄN NAISTA, joka ei söisi rautalisää.
Alhainen ferritiini voi aiheuttaa MASENTUNEISUUTTA, UUPUMUSTA, AHDISTUSTA.
Vanhin sisko nukkui monta tuntia päivässä, jatkuva väsymys, sekaruokavalio, tosin yksipuolinen sellainen --> alhainen ferritiini.
Toisiksi vanhin sisko sai aivan järkyttävän, järkyttävän mielenterveysepisodin. Hän oli vältellyt lihaa vuoden, kaikkia eläinkunnan tuotteita, söi vain kasviksia. Liikuntaa monta, monta, monta kertaa viikossa --> HYVIN, HYVIN, HYVIN MATALA FERRITIINI.
Minä sain helvetillisen hengenahdistuksen, eikä ferritiinini edes vielä ollut viitearvojen alapuolella (juuri ja juuri normaali viitearvojen sisällä). Hemoglobiini normaali. Alkoi hengenahdistus helpottamaan, kun aloin syömään rautalisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulee rehellinen mielipiteen vegeruuasta.
Oikein kielipitkällä odotin tätä vetoa! ;D
Ei, vaan vegeeineksistä ja sitähän se Mikko korostaa moneen kertaa. Myös että kasvisruoka maistuu, kun on pärähtänyt aasialaiseen. On tehnyt tofuruokiakin ja käyttää papuja ruuanlaitossa, kuten paljon kasviksia.
Älä laita sanoja toisten suuhun!
Tofu ja soija aiheuttaa miehillä mieskunnon romahdusta. Ei ihme kun aasialaiset miehet näyttää naisilta. Semmoisia rimpuloita ovat länsimaalaisiin nähden.
Olen pannut merkille että varsinkin vegaanimiehet ovat yleensä hinteliä ja alhaisen testosteronin omaavia tikkumiehiä.
Kaikki valmis mössöt kannattaa jättää kauppaan.
Lappilaisena kusi omiin muroihin, iskiköhän viimein tajuntaan
Vierailija kirjoitti:
Lappilaisena kusi omiin muroihin, iskiköhän viimein tajuntaan
*Ja väärään ketjuun meni
Onko? Täällä Lapissa ruokavaliossa on paljon kalaa ja lihaa samasta syistä kuin muillakin arktisilla alueilla. Ne pitää paremmin lämpimänä.