Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei työttömät opiskele esim. kieliä?

Vierailija
11.02.2026 |

Itse kun aina ollut töissä niin ei osaa edes ajatella mitkä mahdollisuudet aukeaisi jos arkisin olisi loputtomasti aikaa. Opetella tosiaan vaikka jotain eksoottista kieltä. Netti on täynnä ilmaista materiaalia, youtube-kursseja jne.

Kommentit (289)

Vierailija
221/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontojen varastelujengit ja kirppisbisnes vie mehut täällä . Aina kun ostat jotain joku varastaa sen.  

Vierailija
222/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. Teen kokopäivätyön ohessa yliopisto-opintoja 30-40 op vuodessa ja ihmettelen kovasti miksi työttömät eivät pystyisi vastaavaan.

Jos ei ole voimassa olevaa tutkinto-oikeutta, niin kyllä voi tulla melkoisesti opintopisteelle hintaa työttömän budjettiin nähden. Ja ongelmaksi muodostuu myös tulkinnallinen päätoimisuus, liikaa pisteitä ei saa kertyä. 

Voihan sitä opiskella myös itsenäisesti ja/tai ilman opintopisteiden rekisteröintiä. Kirjasto on ilmainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ne varastetut on myynnissä netissä ja kirppiksillä. Ja Viipurin satamassa veneet kanootit. 

Vierailija
224/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön ei saa opiskella kieliä työllistymistarkoituksessa.

Loppuu ruoka, jos työkkäri saa selville.

Kannattaa opiskella ihan vain harrastuksena, jossain työväenopistokurssilla. 

Vierailija
225/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä varastettu kirjat niin ostettiin uudet ja nekin on jo varastettu vaikka hyllyssä pitää. Kyllä lähtee. 

Vierailija
226/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. Teen kokopäivätyön ohessa yliopisto-opintoja 30-40 op vuodessa ja ihmettelen kovasti miksi työttömät eivät pystyisi vastaavaan.

Tottakai pystyy, mutta ei saa. Minä kysyin työvoimavirkailijalta, mutta en saanut lupaa opiskella avoimessa yliopistossa. Eikä minulla ainakaan ole nyt varaa luopua työttömyyskorvauksesta. Opintotuet on käytetty joskus vuonna miekka ja kivi, eikä niitä varmaan avoimeen saisiskaan. Jollain pitää elääkin, kun ei ole töitä. Tosi harmillista tämä on. 

Millainen työllistymisstrategiasi sitten on?

Vierailija
227/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsilaukkuja huonekaluja varasteltu.   Jopa hiustenkuivaimia !   Mooseksen käsky älä varasta rikottu . 

Vierailija
228/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole voimassa olevaa tutkinto-oikeutta, niin kyllä voi tulla melkoisesti opintopisteelle hintaa työttömän budjettiin nähden. Ja ongelmaksi muodostuu myös tulkinnallinen päätoimisuus, liikaa pisteitä ei saa kertyä. 

Voihan sitä opiskella myös itsenäisesti ja/tai ilman opintopisteiden rekisteröintiä. Kirjasto on ilmainen.

Minä vastasin siihen, että miksi työttömät eivät pystyisi vastaavaan. Ei tuo nyt kyllä ole yhtään vastaavaa, mutta onhan sitä kirjastossa mukavaa lueskella, ei siinä mitään.

Vierailija
229/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska heillä ei ole lupaa opiskella työttömyyden ohessa

Vierailija
230/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit ne alkais kielimään...mm aapeesta...

Vierailija
231/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille vähän vanhemmille on opetettu kouluissa jo perus Ruotsi Suomi englanti myös ranskaa italiaa .  Moni osaa matkailun puolesta espanjaa ja useimmilla on kirjahyllyssä sanakirjat kuin koulukirjat kuin oppikirjat ja matkailukirjat.  Meidän kulttuurissa .  Meidän kulttuurissa luetaan paljon runoja kuin kirjoja kuin taidetta ja käsitöitä. Älä varasta. Meidän kulttuurissa lomamatkoilta tuodaan muistoksi simpukan kuoria kuin seinälautasia kuin esineitä älä varasta. Meidän kulttuurissa myös pidetään koulu todistukset yhdessä ja tallessa kuin kansiot opiskelusta kuin ruokaohjeet joten älä sinä varastele.  Palauta. 

Vierailija
232/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se hintakaan välttämättä olisi este, monilla työttömillä on ihan hyvät ansiosidonnaiset tai puoliso, joka voi auttaa rahoituksessa. Eikä se ole siitäkään kiinni, paljonko opintopisteitä kertyy, tai onko päätoimista. Joskus niitä opintopisteitä laskettiin, mutta minulle ainakin virkailija selitti, ettei se enää nykyään vaikuta. Mutta nykyään on tiukka sääntö, että jos opintokonaisuuden suorittaminen kestää yli puoli vuotta, voi joutua maksamaan työttömyystuet takaisin. Arviointeineen, mahdollisine uusintatenttimisineen, en minä ainakaan uskaltanut luvata, että satavarmasti teen 60 op kokonaisuuden puolessa vuodessa valmiiksi, vaan kyllä siihen olisi voinut vuosi mennä ennen kuin olisi todistus kädessä. Ei tullut lupaa, vaikka olisi ollut oikein hyvä ja työllistävä lisäkoulutus omaan tutkintooni. 

Vierailija
233/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

YouTube  varastaa TV n. 

Vierailija
234/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä tyttöjen takkeja päällä kun varastavat tytöiltä !   

Vierailija
235/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että varkaan käsiin sulaa ne varastetut ruuat kansiot kuin vaatteet kengät .  Yhwh oikein käy kimppuun ja paholainen itse. 

Vierailija
236/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SILMÄT SILMISTÄ JAHVE JALKA JALASTA TALO TALOSTA SOHVA SOHVASTA KYLÄ KYLÄSTÄ TEHDAS TEHTAASTA HAMPAAT HAMPAISTA KORUT KORUISTA KIRJAT KIRJOISTA KANSIOT KANSIOISTA TV TV STÄ JNE. 

Vierailija
237/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojatuoli nojatuolista ! Mosse. 

Vierailija
238/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen on ihminen, joka ajattelee, ettei kielten opiskelulla ja sitä myötä syntyvällä osaamisella ole merkitystä? Millainen hän on?

Kuka tässä on niin väittänyt? Kyse on nyt siitä, että tänä päivänä on aika vähänlaisesti työnantajia, joita erityisemmin kiinnostaisi se, että olet päässyt italiassa tasolle 14 Duolingossa. Se ei useimmissa tapauksissa edistä työllistymistä yhtään eikä siitä makseta mitään. Capiche? 

Ei kielitaidossa käytännössä ole oleellista, missä ja miten se on hankittu. Se merkitsee, mitä osaa: onko kielitaito auttavalla tasolla vai onko se sujuvaa, pystytkö puhumaan sitä töissä. 

Vierailija
239/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen on ihminen, joka ajattelee, ettei kielten opiskelulla ja sitä myötä syntyvällä osaamisella ole merkitystä? Millainen hän on?

Kuka tässä on niin väittänyt? Kyse on nyt siitä, että tänä päivänä on aika vähänlaisesti työnantajia, joita erityisemmin kiinnostaisi se, että olet päässyt italiassa tasolle 14 Duolingossa. Se ei useimmissa tapauksissa edistä työllistymistä yhtään eikä siitä makseta mitään. Capiche? 

Luitko ollenkaan aloitusta? Siinä luki näin: "Itse kun aina ollut töissä niin ei osaa edes ajatella mitkä mahdollisuudet aukeaisi jos arkisin olisi loputtomasti aikaa. Opetella tosiaan vaikka jotain eksoottista kieltä. Netti on täynnä ilmaista materiaalia, youtube-kursseja jne."

Tässä eli aloituksessa, jonka pohjalta keskustelua käydään, EI ole kyse siitä, että työtön opiskelisi kieliä työllistymistarkoituksessa tai rahaa vastaan. 

Capiche? Taitaa olla luetunymmärtämisessä (suomi, oletettu äidinkieli) ja/tai keskittymisessä aika paljon haasteita. 

Jännä juttu, apropos, että täällä kertovat elämästään ihmiset, jotka suorittavat kokopäivätyön ohessa lähes täysipäiväisen määrän verran avoimen yliopiston opintoja - jotka oletettavasti eivät tuo yhtään palkanlisää. 

Ja sitten täällä on työttömiä, jotka eivät rupea opiskelemaan työttömänä kieliä koska "siitä ei makseta mitään". 

Jos on tuollaisella asenteella ja tuollaisella luetunymmärtämisellä työtön, niin ei tarvitse muiden ihmetellä, miksiköhän näin on. Ja jos ei vielä ole työtön, niin kohta on. 

Vierailija
240/289 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät silmistä mustelma mustelmasta Mooses !!!  Takki takista tuoli tuolista seteli setelistä.  Kukkapurkki kukkapurkista hampaat hampaista !  Jahve tietää.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän