Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä yleensä hankit kalusteesi ja sisustus juttusi?

Vierailija
11.02.2026 |

Mitä kauppoja suosit tässä asiassa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn harvoin kaupoilla. Yleensä hankin kaiken käytettynä, paitsi sängyn tai sohvan. Sohvan hommasin maskusta vuosi sitten. Mutta suosin tosiaan esim toria ja vintage kirppiksiä. Mulla on tietty tyyli ja olen tehnyt todella kivoja löytöjä ja rakastan jokaista tarkkaan harkittua tavaraani. Haluan kotini näyttävän joltain metsä noidan mökiltä ja siihen ei kiiltäväpintaiset kalusteet sovi. 

Vierailija
2/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn harvoin kaupoilla. Yleensä hankin kaiken käytettynä, paitsi sängyn tai sohvan. Sohvan hommasin maskusta vuosi sitten. Mutta suosin tosiaan esim toria ja vintage kirppiksiä. Mulla on tietty tyyli ja olen tehnyt todella kivoja löytöjä ja rakastan jokaista tarkkaan harkittua tavaraani. Haluan kotini näyttävän joltain metsä noidan mökiltä ja siihen ei kiiltäväpintaiset kalusteet sovi. 

Yritykset menee konkkaan, mutta ei, kun kierrätys vain kunniaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on ostettu käytettynä ja yllättävän paljon saatu sukulaisilta ja tutuilta, valitettavasti myös kuolinpesistä. Osa on myös tehty itse mm. keittiön ja kylppärin kaapit, kirjahyllyt ja sängyt.  Emme huoli muuta kuin kokopuisia huonekaluja (poikkeuksena Torista ostettu Ikean sohva), joita ei edes oikein myydä uutena, tai sitten hinta on tosi kova.

Vierailija
4/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon sisustusjuttuja olen hankkinut Askosta ja K-Raudasta ja jonkin verran netistä

Vierailija
5/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta kalusteet. Muuta sisustustavaraa en tarvitse.

Vierailija
6/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tiettyä paikkaa ja on harvoin tarvetta uusille, kun asuttu samassa talossa yli kymmenen vuotta. Nyt kun Isku, Asko ja Sotka on pois pelistä, jää kotikaupunkiin yksi varsinainen huonekaluliike plus Jysk. Maskuun en mene. Ei siis kovin hyvä tilanne.

Luultavasti alan katsella netistä, kun tarvetta ilmaantuu. Ehkä myös reissut naapurikaupungin Ikeaan lisääntyy.

Vierailija
7/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs minä sille voin, että kaupoissa ei myydä kalusteita/sisustusesineitä joista tykkään? Vanhoissa tavaroissa on tietynlaista sielukkuutta, jota haen ja joka puuttuu uusista nykyajan sisustuselementeistä.

Vierailija
8/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea, Jysk, Marimekko, Tokmanni, Kärkkäinen, Temu.

Vierailija
9/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettynä, jos jotain hankkii, mut en tarvitse mitään. Yhden hyllyn tein itse.

Vierailija
10/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan kauppojen pelkistetyä tyyliä, mutta onneksi ei tartte sisustaa huusholliiaan tyhmien trendien mukaan :D

Vierailija
11/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea ja netin kautta eri kaupoista. 5v sit haksahdin suomalaiseen huonekalukauppaan ja ostin sieltä pöydän ja tuolit. Toimitusaika 6 viikkoa, toimitus sit lopulta oli 4ssä osassa, tuolit tuli 6viikon päästä, pöytä 7n, ja pöydän jatkokappaleet kahdessa eri erässä, viimeisempi 3kk myöhemmin. 

Vierailija
12/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisten ylijäämistä

Vierailija
13/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivijalkakaupoista saatava sisustus on kyllä niin sietämättömän väritöntä ja tylsää, että ostakoon ne joilla sointuu siihen harmaaseen laminaattiin. Hyi.

Vierailija
14/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin nykyiseen asuntoon lähes 25 vuotta sitten ja suurin osa sisustuksesta ostettiin silloin Anttilan Kodin Ykkösestä ja Stemmasta. Stemmasta on hankittu huonekaluja myöhemminkin, jotenkin tykkään siitä liikkeestä. Ikeasta en pidä kun niillä on niin kauheat kotiinkuljetusmaksut.

Vierailija
15/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppis, tori, sukulaisten vanhat. Itsellä on oma tyyli, ja maku on pysynyt aika samana päälle parikymppisestä asti. Ei noita isoja kalusteita ole siis monia tarvinnut hankkia kuin kerran, ja vähän lisää pikku hiljaa kun sukulaisilta saatu tai löytynyt sopivaa torista. Turhaa uutta sisustustavaraa en ole ostanut viimeiseen viiteen vuoteen, ehkä uudet verhot ja hyllyn  ja maton Torista. 

Sitten hankitaan jos jokin kuluu huonoksi.

Vierailija
16/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeinpä kaikki on täyspuista. Suurin osa kodin kalusteista on noin 50-luvulta ja kesäasunnolla on vielä vanhempaa tavaraa. En osta nykykalusteita, paitsi muutama uusi sänky taloudesta löytyy. 

Ikeasta olen kyllä hankkinut säilytysjärjestelmiä ja muutaman maton. Rakastan vintagemattoja, mutta itämaiset aidot matot ovat koirakodissa vähän turhan kovassa käytössä / likaantumisvaarassa. 

Vierailija
17/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea 

Jysk

Tokmanni

Kaksi jälkimmäistä jos tarvitsee jotain piensisustusta. Tori.fi ja ikea jos tarvitsee huonekaluja. 

Vierailija
18/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekalusteet valmistan itse puusta, jotain rihkamaa saatan hakea tokmannilta.

Vierailija
19/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme hankkineet laatua ja tyyliä, joka kestää, ei ole tarvetta vaihtaa huonekaluja muodin mukaan tai hajoamisen vuoksi.

Nahkasohvat Roche Bobois, lepotuolit Stressless, sohvapöydät Eilerseniltä, ruokapöytä teetetty massiivitammesta, valaisimet pääosin Louis Poulsen ja Le Klint, jne. 
Ruokapöydän tuolit aiomme uusia nahkaisiksi ja ne tilaamme Escandi-designista. Vanhat ovat olleet varmaankin ainoa virheostoksemme huonekalujen suhteen, eivät ole kestäneet käytössä niin kuin olisi pitänyt. Kirjahyllyt ovat  Vitriini-merkkisiä, ostettu v. 1986 Vepsäläiseltä ja ovat edelleen tyylikkäitä ja hyvässä kunnossa.

Sisustukseen kuuluvia pienempiä esineitä ja tauluja on hankittu harkiten, inhoan ylimääräistä krääsää.

Vierailija
20/23 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksiltä. Rakastan edvardiaanista aikakautta. Sen henkisiä juttuja ei oikein kaupoista saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan