Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on alkanut käyttäytyä oudosti

Vierailija
10.02.2026 |

Lähti pelaamaan souashia eikä ole tullut takaisin. Läheisyyttä ja yhdessäoloa ei ole ollut aikoihin, nyt mies tunnusti että hänellä on suhde 23 vuotiaan alaisensa kanssa, ollut jo puoli vuotta. En voi erota, koska minulla ei ole mitään ja mies huolehtii minusta ja lapsista taloudellisesti ja on myös hyvä isä lapsille. Miehen mielestä minun pitäisi vain hyväksyä tilanne ja jatkaa teeskentelyä, tuntuu vaikealta. Tosin en oikein tiedä mitä muutakaan voisin. Kaikki neuvot olisi nyt tarpeen.

Jätti heti kun sain tietää ja kerroin että kupit eivät ainakaan tämän takia mene jakoon. Ja olen varma että on ohi, muuten en tosiaan altistaisi itseäni tälle paskalle vaan hörppisin drinkkiä palmun alla samalla kun mies selittää lapsille mihin äiti meni ja kuka toi nainen on.

Viime vuodet olemme asuneet saman katon alla ja kumpikin on ollut tyytymätön. Nyt kuitenkin lasten kanssa on alkanut helpottaa ja minullakin on omaa aikaa. Olen alkanut uudelleen miettiä suhdettamme. Kesän jälkeen otin miehen kanssa puheeksi, että nyt meidän täytyy tehdä asioille jotain. Keskustelut eivät kuitenkaan ole johtaneet mihinkään.

Dystymiaa sairastavat osoittavat päivittäisessä elämässään selkeästi masennusta lievempiä oireita. Pitemmällä tähtäimellä sairaudella voi kuitenkin olla vakavia seuraamuksia, kuten työkyvyttömyys, syrjäytyminen tai jopa itsemurha. Sairaus heikentää joka tapauksessa potilaansa toimintakykyä ja yleistä elämänlaatua.

Dystymia saatetaan todeta, jos potilaan mieliala on ollut alentunut yli kahden vuoden verran.

Elämänsä aikana dystymiaa potee aikuisväestöstä noin 6 %. Kuten varsinainen masennus, mutta toisin kuin syklotymia, dystymia on yleisempää naisilla. Miehillä sen uskotaan esiintyvän noin 23 kertaa harvinaisempana. Valtaosa dystymiapotilaista sairastuu myöhemmässä elämänsä vaiheessa varsinaiseen masennukseen. Noin 50 %:lla sairastuneista dystyymisiä oireita on ilmennyt ennen 25 vuoden ikää.

Dystymiaan liittyy monesti ahdistusta, ja toisinaan taustalla on persoonallisuushäiriöitä, päihderiippuvuutta tai jokin syömishäiriö.

Vielä vaikeamman asiasta tekee se, että suhde on työkaveriin. Vaikka mies lupaisi lopettaa suhteen, hän näkisi naista joka päivä töissä, ja mitsä minä tietäisin mitä siellä tai töiden jälkeen tekevät/puhuvat. En siis usko, että ainakaan ilman miehen työpaikan vaihdosta ja pariterapiaa asiasta voisin edes yrittää päästä yli.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä iltasatua kerrakseen, tylsä!

Vierailija
2/14 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälyllä tuotettua jaskaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas.

Vierailija
4/14 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä????

Vierailija
5/14 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soaush😳? Liittyyks se jotenkin sushiin?

Vierailija
6/14 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
7/14 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut takaisin ja on kuitenkin kotona...

Vierailija
8/14 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vmp

Vierailija
9/14 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä miehestä on kyse, sillä minä ainakin käyttäydyn kuten tähän asti.

Vierailija
10/14 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä miehestä on kyse, sillä minä ainakin käyttäydyn kuten tähän asti.

Oisko joku, vain miehiin iskevä pöpö? Tai vaikkapa valikoiva miesflunssa...

Vierailija
11/14 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sittenhän teitä on kaksi outoa, mikäs sen mukavampaa! 

Vierailija
12/14 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anki Lindqvist Mika Markus Petteri salmiakkijauhe on on on hotel ole playa Blanca Lanzarote Espanja Etelä-Afrikka Etelä-Korea Etiopia Filippiinit Gabon Ghana Guatemala Guyana Haiti Haiti Honduras Hong Kong asettaa Suomelle kaikkien aikojen paras yhteyteen wa-puhelu vai onko se milloin haluaisit yöpyä hotellissa hotel ole playa Blanca Lanzarote Espanja Etelä-Afrikka Etelä-Korea Etiopia ja sen ympäristössä ja nyt kun tuolla tavalla ja sen ympäristössä on on ollut mukana kun ei ollut vielä edes ole vielä julkisia kannanottoja häirinnästä on.

Vierailija
13/14 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan paranee🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
14/14 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette näistä syistä.