Jännittää irtisanoutua (sain työtarjouksen)
Pelottaa, mitä siitä kommentoidaan. Olen halunnut pian vuoden päivät lähteä, mutta ei ole löytynyt parempaa työtä. Nyt tärppäsi ja melkein alkaa lipua tilaisuus ohi kun jännittää. Ei kai tämä ole normaalia?
Kommentit (80)
Minäkin stressasin ja jännitin, kun irtisanouduin vaihtaakseni työpaikkaa. Kaipa ihan normaali tunne, kun heittäytyy tuntemattomaan?
Irtisanoutumista ei tarvitse jännittää ja se on ihan normaalia. Itse olen jo kaksi kertaa irtisanoutunut ja työnantaja kyllä ymmärtää. Vaikka ei ymmärtäisi niin sinä sen päätöksen tehnyt. Tällä hetkellä olen palaamassa takaisin vanhaan työpaikkaan paremmalla sopimuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuutelkaa minulle, miten mitätön asia on, kiitos!
Joo ja toki ensin järjestelen uuden sopimuksen kuntoon.
Irtisanomisaika 4 viikkoa.
'
Et usko , kuinka moni on sinulle kateellinen! Meitä on paljon, joilla ei ole koskaan ollut tilaisuutta irtisanoutua. On ollut vain määräaikaisia sopimuksia tai meidät on irtisanottu.
Taidat uskoa poliitikkojen satuun työvoimapulasta ja luulet, että kukaan ei suostu tulemaan tilallesi. Tai kuvittelet olevasi niin ylimaallisen erinomainen työntekijä, että työnantaja nyt itkee silmät päästään ja rukoilee polvillaan, että et lähtisi.
Oletpa tympeä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Et usko , kuinka moni on sinulle kateellinen! Meitä on paljon, joilla ei ole koskaan ollut tilaisuutta irtisanoutua. On ollut vain määräaikaisia sopimuksia tai meidät on irtisanottu.
Taidat uskoa poliitikkojen satuun työvoimapulasta ja luulet, että kukaan ei suostu tulemaan tilallesi. Tai kuvittelet olevasi niin ylimaallisen erinomainen työntekijä, että työnantaja nyt itkee silmät päästään ja rukoilee polvillaan, että et lähtisi.
Oletpa tympeä ihminen.
Jaa kun ei minun ole tarvinnut koskaan itse irtisanoutua?
Vierailija kirjoitti:
Ensin soitat esimiehelle ja ylimmälle johdolle humalassa ja haukut kaikki lyttyyn. Sitten tulikivenkatkuinen irtisanoutumiskirje menemään koko talolle. Sitten alat miettimään uuden sopparin allekirjoitusta kaikessa rauhassa.
Ja.. älä pura tyytymättömyyttäsi asiakkaisiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Oletpa tympeä ihminen.
Jaa kun ei minun ole tarvinnut k
Oletko ihan tosissasi? Koitapa lukea tuosta aiemmasta kommentistasi tuo viimeinen kappale. Mietin oikein kunnolla, että oliko asiallista ja tarpeellista aukoa tuolla tavalla päätänsä ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin soitat esimiehelle ja ylimmälle johdolle humalassa ja haukut kaikki lyttyyn. Sitten tulikivenkatkuinen irtisanoutumiskirje menemään koko talolle. Sitten alat miettimään uuden sopparin allekirjoitusta kaikessa rauhassa.
Ja.. älä pura tyytymättömyyttäsi asiakkaisiisi.
Hän on ehkä jo tehnyt niin.
Mitä työssäsi tapahtui tänä vuonna? Miksi pelkäät, mitä muut sanovat, jos irtisanoudut?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sulla mahdollisuus saada nykyisestä työpaikasta työvapaata vaikka koeajaksi? Itse sain ja olen siitä entiselle pomolleni kiitollinen. Koska se uusi työ ei vastannutkaan odotuksia ja lähdin jo ennen koeajan päättymistä takaisin entiseen työpaikkaan.
Mikä ihme on työvapaa?
T. Luottamushenkilö
Itse olen lähtenyt 3:sta eri työpaikasta. Ei siinä ole ollut mitään sen ihmeempää miettimistä. Uuden kanssa nimet paperiin, ja irtisanoutuminen vanhasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä työssäsi tapahtui tänä vuonna? Miksi pelkäät, mitä muut sanovat, jos irtisanoudut?
On ollut jo vuoden ajan huomattava henkilöstöpula (joo joo, niin kaikkialla mutta oman työtehtäväni tiimi pieneni neljästä kahteen samalla kun asiakamäärä kasvoi 30%). Lisäksi esihenkilö ja lähiesihenkilö vaihtui ja molemmat kyykyttävät turhaan. Toinen tiimin vakituinen lähti kuukausi sitten. Sijainen on, mutta ei paljon auta.
Olen ollut sairaslomalla fyysisen sairauden takia. Lääkärintodistus on. Pelkään, että sairautta epäillään ja että sairastumalla ja sitten irtisanoutumalla se näyttää huonolta.
Uskon, että työstressi on vaikuttanut fyysiseen terveyteen ja jos en lähde, en tulekaan parantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut jo vuoden ajan huomattava henkilöstöpula (joo joo, niin kaikkialla mutta oman työtehtäväni tiimi pieneni neljästä kahteen samalla kun asiakamäärä kasvoi 30%). Lisäksi esihenkilö ja lähiesihenkilö vaihtui ja molemmat kyykyttävät turhaan. Toinen tiimin vakituinen lähti kuukausi sitten. Sijainen on, mutta ei paljon auta.
Olen ollut sairaslomalla fyysisen sairauden takia. Lääkärintodistus on. Pelkään, että sairautta epäillään ja että sairastumalla ja sitten irtisanoutumalla se näyttää huonolta.
Uskon, että työstressi on vaikuttanut fyysiseen terveyteen ja jos en lähde, en tulekaan parantumaan.
Työnantaja tuossa saisi jännittää että haastat oikeuteen. Hehän ovat yrittäneet tappaa sinut työllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vaihtoehtosi ovat irtisanoutua tai kuoll4. Kumman valitset?
Työsopimuksessa lukee "kunnes kuolem4 meidät erottaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmistaako uusi työsi, että sinulla on vähemmän stressiä ja pysyt terveenä? Johtuuko stressisi psykologisista tekijöistä vai jostain muusta? Kuinka monen ihmisen piti alun perin työskennellä yhdessä, ja miten työ jaettiin? Jos pystyt tekemään vain puolet yhden ihmisen työstä, onko uusi työsi paras vaihtoehto sinulle?
Koska Kelan asiakaskunta ei ole suhteellisen vakaa, miksi et menisi jatkuvasti kasvavaan paikkaan hallitsemaan stressiäsi ja tunteitasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmistaako uusi työsi, että sinulla on vähemmän stressiä ja
Toisin sanoen, mitä vähemmän sinulla on asiakkaita, sitä vähemmän painetta kohtaat.
Tuleeko seuraavassa työssäsi vain vähenemään asiakkaiden määrä, ja pysytkö siellä mukavasti ja terveenä, kunnes sinulla ei ole enää asiakkaita jäljellä?
Shoitingin gänniphäisshäni sille uudelle työnantajalle vithuilupuhelun, mutta onneghsi laitoin irtisanomiskirjeen sinne vanhalle työnantajalle...