Kehtaisitteko hakea olutlaatikon lasten kanssa?
Meille on tulossa illalla vieraita ja mietittiin miehen kanssa, että miten kaupassakäynti olis paras hoitaa. Meillä ei siis ole autoa käytössä.
Mies ehdotti että me lasten kanssa käytäis kaupassa ostamassa laatikko bisseä, kun sen saa niin kätevästi vaunujen korissa tuotua, ja hän toisi sitten fillarilla ruokajutut.
Miten suhtautuisitte kaupassa äitiin kolmen lapsen kanssa, ja olutlaatikko kärryissä? Pitäiskö laittaa lappu rinnuksiin, ja teksti isolla että MEILLE TULEE VIERAITA...
;-) Miehen mielestä pähkäilen ihan turhia, mitä se kuulemma kenellekään kuuluu... Näinhän se on, mutta...
Kommentit (17)
Meillä on myös kolme lasta, kyllähän se vähän nolottaa, mutta mitäs siitä. Ajattelen, etten kuitenkaan niin alkkikselta muuten näytä, että kukaan kuvittelisi minun sitä ihan yksin itselleni ostavan...
Tottakai kehtaat, mitä tollasta edes mietit? Jaa että jos muut kaupassa mierttii et nyt toi äiti juo noi kaljat ite, ja apua, sillähän on tosiaan lapsia, iik! Huokaus, ja syvä sellainen.
Mitä ihmettä se kellekkään kuuluu, mitä mä niillä kaljoilla teen?
Vierailija:
Meillä on myös kolme lasta, kyllähän se vähän nolottaa, mutta mitäs siitä. Ajattelen, etten kuitenkaan niin alkkikselta muuten näytä, että kukaan kuvittelisi minun sitä ihan yksin itselleni ostavan...
Voi taivas tätä suomalaista taivastelua ja tekopyhyyttä.
mulkoilijahan se tyhmyytensä osoittaa.
Muualla maailmassa tuskin tulisi kellekään mokoma edes mieleen.
varmaan kaupassa huomaa, että ostat koko korin juottaakses sen lapsilles..
a) teille on tulossa useampi vieras, b)lapset ovat lähdössä illaksi hoitoon c)juotte vain vähän kerrallaan, mutta koska laatikko-kalja tulee halvemmaksi, ostatte mieluusti laatikon kerralla
Minä käyn ainakin ihan hyvällä mielellä myös alkoholiostoksilla lasten kanssa, sillä meillä alkoholi hillitysti käytettynä kuuluu aina esim. viikonloppuaterialle (hyvä viini) tai saunailtaan (pari kaljaa). Mieluummin ostan kuitenkin aina kunnolla kerralla (esim. useamman viinipullon alkossa käydessäni tai kaljalaatikon tarjouksesta) niin ei tarvi aina raahata. Meilläkään ei ole autoa, ja pullot painavat.
Se ei todeallakaan kuulu kenellekään, ja siksi toiseksi ketään ei kiinnosta (ellette asu jossain sisäänpäin lämpeävässä pikkukylässä, jossa mummot vahtaa toistensa asioita elämänsisällökseen). Ehkä jos selvästi humalainen tai muuten tosi epämääräisen oloinen äiti tulisi likaisien, rikkinäisiin vaatteisiin puettujen, itkevien lasten kanssa ostamaan korin kaljaa, siihen kiinnitettäisiin huomiota. Mutta jos siisti perheenäiti ostaa kaljaa vappuaattona EI KUKAAN pidä sitä mitenkään ihmeellisenä, tai edes katso teihin kahta kertaa.
En halua, että kukaan luulee, että olen yhä samanlainen. Pitäisi jotenkin selvittää tämä asia itseni kanssa, itselleni kuitenkin riittää se, että tiedän itse millainen olen... Ja kyllä, asun pikkukaupungissa. Toisaalta en ikinä juo, kun lapset ovat kotona, eli siinä mielessä minun ei tarvikkaa ostaa koskaan lasten kanssa. Itse en kyllä kyttää, ostaako joku jotain lasten ollessa mukana. Eli ihan turhaan mietit nyt asiaa :).
Mä taidan lähtee kauppaan :). T:ap
P.s. Eikä sitte illalla mitään " tänään kaupassa nähtyä" - keskusteluja, eihän? ;-)
no kehtaisin jopa mennä viinakauppaan lasten kanssa, olen myös kuskannut ukolle kaljaa kärryissä. itse olen enemmän viini ja sidukka naisia.
kun olin 8:lla kuulla ja kävin alkosta hakemassa kesäjuhliin ukolle väkeviä ja itselleni alkoholitonta viiniä. Teki mieli näyttää sille mulkoilijalle sitä pulloa ja sanoa että täällä on kyllä ihan alkoholitonta mulle. Oli vähän outo tilanne.
Minusta kaikki on juntteja, jotka liikkuvat avoimesti bisse-satsin kanssa.
Saa vetää hernettä nenään ihan rauhassa, olkaa hyvä vaan.
häpesin itseäni, kun olin 6-vuotiaan tyttöni kanssa kaupassa ja ostin itselleni 5 tölkkiä olutta. Ostin jopa paperikassin, jotta kaljat ei näy pussin läpi ja tölkkejä, jotta pullot ei kilise =)
Mutta ethän osta lapsille simaa :)
Vierailija:
Minusta kaikki on juntteja, jotka liikkuvat avoimesti bisse-satsin kanssa.Saa vetää hernettä nenään ihan rauhassa, olkaa hyvä vaan.
Samaa mieltä, en koskaan kuljeta kaljaa enkä tyhjiä pulloja!
En halua olla juntti!!
jos joisin olutta. t. alkoton