Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeiden määräämättömyys on johtanut katukaupan kasvuun

Vierailija
10.02.2026 |

Lääkäreiden nihkeä lääkkeiden määräminen on johtanut siihen, että lääkärissä käydään yhä
harvemmin. Huolestuttavaa on se, että mistä nuoret hankkivat lääkkeensä, jos eivät lääkäristä, sanoo johtaja.

Todella järkevää toimintaa, se että nykyään ei saa tarvitsemaansa lääkettä helposti lääkäriltä. Sen takia ihmiset eivät ilmeisesti enää viitsi maksaa lääkäristä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiemankin iäkkäämmiltä (-> yli 55 v.) viedään opiaatit ja bentsot, tilalle mitä tahansa mielipidelääkettä kaikkiin sairauksiin. Kadulta saa helpommin!

MOT N58

Kumpiakaan ei ole viety ja käyttöä 15-25 vuotta. 

Vierailija
22/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vain minun tarinani: olin kärsinyt enemmän ja vähemmän selkäkivuista koko aikuisikäni. Sitten kolmekymppisenä kaaduin kauppareissulla mutalätäkköön ja siitä alkoi puolentoista vuoden helvetti.

Kävin lääkärissä monta kertaa, maksoin opiskelijana itse fysioterapiakäyntejä, itkin kivusta ja vihasta sängyssä kun en päässyt ylös jne. Läheiset kantoivat minulle ruokaa kotiin, kun en uskaltanut neljään päivään liikkua mihinkään. Pelkäsin kenkäkaupassa, etten pääse ylös jakkaralta, kun sattui niin kovasti. 

Sanoin naislääkärille puhelimessa, että tätä menoa lähden kadulta etsimään laittomia lääkkeitä, koska en kestä enää. Hän tarjosi edelleen reseptiä Buranalle ja Panadolille. Lopulta ystäväni (terkut hänelle) antoi kokeiltavaksi Motifene Dual-kapseleita. Kipu lähti ja toimintakyky palasi. Se lääke ei päihdytä tai koukuta, mutta yksikään lääkäri ei ollut ikinä ehdottanut sitä. 

Hyvin ymmärtäväinen kouluterveydenhoitaja kertoi, mitä lääkärille pitää puhelimessa sanoa, että saan oman reseptin. Muutaman päivän kuuri teki enemmän, kuin kaikki ne Arcoxiat, lihasrelaksantit ja Buranat, joita olin vuosien ajan kokeillut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kokenut mitään nihkeyttä. Ihan olen ne reseptit saanut mitä olen pyytänyt ja tarvinnut, myös vahvoja kipulääkkeitä.

Sinä olet saanut= kaikki ovat saanet? Voi putkiaivoisuutta.

Luepa uudelleen, mitä kirjoitin. Lue sitten uudelleen omakirjoituksesi. Ja mieti sitten sitä putkiaivoisuutta uudelleen.....

Vierailija
24/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Apteekista ei saa edes burana 600 vaikka se tehoaa. 400 ei aina tehoa vaan jatkaa oiretta.

Vierailija
25/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markkinat määrittelevät sen, menevätkö ihmiset lääkärille enää jatkossa. 

Jos siitä ei hyödy, ei sinne halua enää mennä.

Tekoäly voi muutenkin vastata paremmin ja ilmaiseksi.

No mistä hommaat sitten lääkkeet?

Johan se sanottiin että katukaupasta koska muualta ei saa.

Vierailija
26/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoo kuka/mikä johtaja?

Johtaja Ap.

Vierailija
27/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon. Apteekista ei saa edes burana 600 vaikka se tehoaa. 400 ei aina tehoa vaan jatkaa oiretta.

Kannattaa ottaa 400 mg 2. Ibuprofeeni löytyy jopa 800 mg , reseptilääkkeenä.

Vierailija
28/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa 400 mg 2. Ibuprofeeni löytyy jopa 800 mg , reseptilääkkeenä.

Siis kaksi kappaletta 400 mg.

Vierailija
29/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nytkö ihmisten itsetuhoisuus on lääkärien vika?

Vierailija
30/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu kivunhoitoon Suomessa.

Vierailija
31/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vain minun tarinani: olin kärsinyt enemmän ja vähemmän selkäkivuista koko aikuisikäni. Sitten kolmekymppisenä kaaduin kauppareissulla mutalätäkköön ja siitä alkoi puolentoista vuoden helvetti.

Kävin lääkärissä monta kertaa, maksoin opiskelijana itse fysioterapiakäyntejä, itkin kivusta ja vihasta sängyssä kun en päässyt ylös jne. Läheiset kantoivat minulle ruokaa kotiin, kun en uskaltanut neljään päivään liikkua mihinkään. Pelkäsin kenkäkaupassa, etten pääse ylös jakkaralta, kun sattui niin kovasti. 

Sanoin naislääkärille puhelimessa, että tätä menoa lähden kadulta etsimään laittomia lääkkeitä, koska en kestä enää. Hän tarjosi edelleen reseptiä Buranalle ja Panadolille. Lopulta ystäväni (terkut hänelle) antoi kokeiltavaksi Motifene Dual-kapseleita. Kipu lähti ja toimintakyky palasi. Se lääke ei päihdytä tai koukuta, mutta yksikään lääkäri ei ollut ikinä ehdottanut si

No mitä sille lääkärille pitää sanoa reseptin saadakseen?

Vierailija
32/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu kivunhoitoon Suomessa.

Se aiheuttaa itsemurhia.

Vierailija
33/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiemankin iäkkäämmiltä (-> yli 55 v.) viedään opiaatit ja bentsot, tilalle mitä tahansa mielipidelääkettä kaikkiin sairauksiin. Kadulta saa helpommin!

MOT N58

Vääriin mielipiteisiin mielipidelääke. Hallitus on tilannut rekkalastillisen.

Vierailija
34/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MOT N58

Kumpiakaan ei ole viety ja käyttöä 15-25 vuotta. 

Läheiseltä vietiin ja nyt ei enää nuku.

Vierailija
35/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä en meinannut millään saada antibioottivoidetta silmäluomen tulehdukseen. Vasta 3. lääkäri suostui reseptin kirjottamaan.

Olen säästänyt voiteen jämät ja sain myöhemmin uudestaan saman tulehduksen ja käytin tätä samaa vanhaa voidetta vaikka ei olis varmaan saanut. Parani silmä toistamiseen eikä vaatinut 3 käyntiä lääkärillä. 

Vierailija
36/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markkinat määrittelevät sen, menevätkö ihmiset lääkärille enää jatkossa. 

Jos siitä ei hyödy, ei sinne halua enää mennä.

Tekoäly voi muutenkin vastata paremmin ja ilmaiseksi.

Hyvä, niin meidän muiden ei tarvitse jonottaa niin kauan. 

Vierailija
37/37 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kokenut mitään nihkeyttä. Ihan olen ne reseptit saanut mitä olen pyytänyt ja tarvinnut, myös vahvoja kipulääkkeitä.

Sinä olet saanut= kaikki ovat saanet? Voi putkiaivoisuutta.

Putkiaivot sulla on housuissas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän