Pk-seudulla asuva nainen, oletko lopettanut taksien käytön kokonaan?
Minä olen, ennen ajelin paljon taksilla arkisinkin, kun tulin töistä ostosten kanssa enkä jaksanut mennä bussilla. Menin nuorempana taksilla usein myös kouluun ja myöhemmin töihin, jos lähtö venyi.
Nyt se on jäänyt. En halua kenenkään saavan tietää missä asun (en käytä myöskään Wolteja tai vastaavia). Yksi ystävä on tehnyt saman eli Berner tuhosi maailman parhaan ja luotettavimman taksin.
Ehkä tulen käyttämään uutta vain naisille tarkoitettua taksia sitten, kun kyydin voi tilata suoraan eikä tarvitse edeltävänä päivänä tilata.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Käytän töissäni taksia silloin tällöin, eikä minulla ole ollut mitään ongelmia. Toki käytän ainoastaan Taksi Helsinkiä. Luotettava, iso ja perinteikäs toimija, jolla on lisäksi hyvä sovellus. Perjantaina käytin kahteen matkaan, yhteensä 130 euroa, ja kaikki meni hyvin.
Abdul. Sinulta ei nyt kysytty mitään.
Tasit lopettanut nainen: oletko jatkanut SDPn, vihreiden ja vasemmistoliiton äänestämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän töissäni taksia silloin tällöin, eikä minulla ole ollut mitään ongelmia. Toki käytän ainoastaan Taksi Helsinkiä. Luotettava, iso ja perinteikäs toimija, jolla on lisäksi hyvä sovellus. Perjantaina käytin kahteen matkaan, yhteensä 130 euroa, ja kaikki meni hyvin.
Abdul. Sinulta ei nyt kysytty mitään.
Jaha, eli vaikka kysytään pk-seudun naisilta, niin ei saa vastata, jos ei ole jotakin tiettyä mieltä vai? Ja nimi on Saara.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella se on sen luotettavampi kuin muutkaan, kun koulutusvaatimuksia ei ole eikä turvallisuusselvityksiä?
Voin mennä taksilla edelleen seurueessa ja silloin juuri tuo Taksi Helsinki tai Lähi-Taksi, mutta yksin en mene enää vieraiden miesten kyytiin. Voi se suomalainenkin pahaa tehdä.
Käytän taksia todella harvoin, mutta enää en tilaisi yksin taksikyytiä, jonka kuljettajaa ei pysty valitsemaan etukäteen.
Taksi Helsinki
T. Taksia aina käyttänyt nainen
Vierailija kirjoitti:
Tasit lopettanut nainen: oletko jatkanut SDPn, vihreiden ja vasemmistoliiton äänestämistä?
En ole noita koskaan äänestänyt enkä persujakaan enkä äänestä.
Miksi ihmeessä. Nykyäänhän pirssillä huristelu on halvempaa ja helpompaa kuin koskaan - osa julkista liikennettä ja porukassa kannattaa mennä taksilla eikä julkisilla.
En asu pk-seudulla, mutta käyn helsingissä usein junalla töiden takia, ja otan loppumatkaksi taksin pasilan asemalta. Ihan asiallisia kuskeja on ollut aina, eikä ole pelottanut.
Vierailija kirjoitti:
Käytän taksia todella harvoin, mutta enää en tilaisi yksin taksikyytiä, jonka kuljettajaa ei pysty valitsemaan etukäteen.
Ei sitä voi valita. Jos taksi Helsingistä voisi valita naiskuskin, voisin ajella edelleen.
Koen Helsingissä yöbussin tai ratikan huomattavasti turvallisemmaksi kuin taksin. Tämä naistaksi kiinnostaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä voi valita. Jos taksi Helsingistä voisi valita naiskuskin, voisin ajella edelleen.
Eikö edes soittamalla? Omassa kotikaupungissa pystyy tilaamaan naiskuskin kun tilaa puhelimitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella se on sen luotettavampi kuin muutkaan, kun koulutusvaatimuksia ei ole eikä turvallisuusselvityksiä?
Voin mennä taksilla edelleen seurueessa ja silloin juuri tuo Taksi Helsinki tai Lähi-Taksi, mutta yksin en mene enää vieraiden miesten kyytiin. Voi se suomalainenkin pahaa tehdä.
Koen sen turvallisemmaksi, koska isot yritykset ovat tarkempia mahdollisesta mainehaitasta. Lisäksi sovelluksesta näen jo etukäteen, millä rekisterinumerolla ja millaisella autolla minua tullaan noutamaan, joten voin vaikka välittää tiedon läheisilleni. Tiedot matkasta ja kuitit tallentuvat sovellukseen.
Tietenkään mikään ei ole pomminvarmaa. En minäkään ota tolpalta jotain randöm-taksia, en ole ottanut kertaakaan taksiuudistuksen jälkeen. Mutta uskallan kyllä tilata kyydin isolta toimijalta, kun tiedotkin jäävät talteen.
Nuo perjantain matkani olivat myös hyviä kokemuksia, sellaisia "vanhan ajan" taksimatkoja, joissa kuljettaja palvelee matkatavaroiden kanssa ja huolehtii asiakaskokemuksesta.
Nää Taksi Helsingin mainosketjut on jotenkin säälittäviä.
En koskaan ota taksia. Mieluummin kävelen tai menen julkisilla. Jopa aamuyöstä kävely lähimmälle bussipysäkille Kalliosta on turvallisempaa, jos lähden aamulennolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole noita koskaan äänestänyt enkä persujakaan enkä äänestä.
Persuja ehkä kannattais äänestää, muita ei.