Millä aloilla on se työvoimanpula josta stubb puhui uudenvuodenpuheessaan?
Kommentit (76)
Neekeriala ainakin on sellainen.
Yleismallin n e e k e r e i s t ä on huutava pula, koska sosiaaliloisintamasseja jää ihan liian paljon käyttämättä eikä sen vuoksi demarikommariutopiaa saada täysimääräisesti pyörimään, kun ei saada valtion velkaa vähintään kymmenkertaistettua eikä demarisyöpäläisten ultimaattinen tavoite Full HD kommariutopiasta täyty ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hoiva-alalla se pula.
Eikös Kokoomusveljekset Vartiainen ja Satonen lähetetty matkaan vajetta paikkaamaan.
Hoitajia tarvitaan irtisanottujen suomalaisten tilalle. En tiedä, että mitä me suomalaiset sitten tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Tarjoilijat nollatuntisopparilla valmiina tulemaan puolen tunnin varoitusajalla Helsingin keskustaan.
Ravintola-ala on kyllä kumma työvoimapula ala, kun aina vaan tarjotaan nollatuntisopparia. Älkää kouluttautuko alalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla kaivataan lisää wolt kuskeja
Ei v i t t u, just olin laittamassa samaa. Ja taksirais ... öh, kuskeista on pulaa, sekä matalapalkka-alojen työntekijöistä. Näitä pitää raijata tänne heti 250,000 vuodessa joka maailmankolkasta, mutta mieluiten jostain kolmansien maiden paskaläävistä tänne heti paikalla.
Tämä. Just äsken katsoin Mot kynsisalongit. Vietnamilaiset tekee orjapalkalla jopa 18 tuntisia työpäiviä Helsingissä.
Mikään pakko niillä ei ole olla suomessa.
Käytännössä on pakko ainakin niin kauan kunnes työnantajan maksama kynnysraha on kuitattu.
Mä en kyllä ymmärrä miksi kukaan tulisi vietnamista suomeen.
Veikkaan, että niille valehdellaan ja täällä sitten paljastuu karu totuus.
Fiksuille kansanedustajille olis käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin minun entisellä työnantajalla oli pulaa kokeista,ravitsemistyöntekijöistä,siivoojista ja heidän eripituisia sijaisuuksista.On aina ollut pulaa,mutta ei monia kiinnosta,huono palkka.On minua eläkeläistä pyydetty sijaistamaan ja moni eläkeläinen on tasaisen jatkuvasti sijaisena,kun nuoria ei kiinnosta.
Ei ne nollatuntisopparit minimipalkalla tosiaan ole kovin haluttuja ja syystä.
Vanginvartijoista ainakin on huutava pula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woltti kuskit myös maaseudulle työllistämään.
Ei voi koska maaseudulla ei ole jalkakäytäviä ja vain jalkakäytävällä voi ajaa sähkömopolla.
Hiihtoladuilla voi ajaa myös.
Älykäs kansanedustaja.
Niistä on huutava pula.
Vierailija kirjoitti:
Jotain ovelta-ovelle kauppiaita yritykset värväävät luokattoman huonoilla palkoilla. Muista ei juuri taida tällä hetkellä puutetta olla.
Markkinointiväen määrälle ei ole mitään luonnollista kokorajoitetta! Nytkään ei ole puhelin soinut moneen minuuttiin!
Ei missään. meidän hallinto pressaa myöten on harhaisia...
Pulaa on työntekijöistä, jotka olisivat valmiit maksamaan työnantajalle 20 000 euron kynnysrahan, jotta saa allekirjoittaa työsopimuksen, jossa palkka on niin pieni, että töissä pitää olla monta vuotta ennen kuin saa edes sen kynnysrahan takaisin.
Hän ei osaa suomea että tuskin.