Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko helppoa syödä terveellisesti?

Vierailija
10.02.2026 |

Voiko pienellä rahalla syödä terveellisesti?

Terveellinen ruokavalio- mitä se mielestäsi on ?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalan hinta ja laatulihan hinta rajoittaa. mutta juureksia, vihanneksia ja hedelmiä kyllä saa edullisesti. uuniruokia. ohra-riisiä, ohraa,  uunipuurut. lisäkeriisinä juurikin tuo- ohra-riisi.

muikutkin joskus maksaa liikaa ja saati lohi- jossa hyviä rasvoja aivoille. noissa proteiininlähteissä se pohdinta- kaikki eivät  totu kasvisproteiiniin.

Vierailija
2/13 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut kymmenisen viikkoa kolesterolia vähentävällä ruokavaliolla, ei se vaikeata ole mutta vähän tylsää, etsikkoaikaa vielä kunnes löytää uutta, kermaa kun ei pysty korvaamaan, mutta sentään laihtunut olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi syödä terveellisesti pienelläkin budjetilla ja monta annostakin päivässä mutta pientä sumplimista se vaatii ja aika paljo voi joutua toistamaan samoja ruokia mutta jos ottaa terveyden asiakseen eikä mielihyvän niin kyllä se onnistuu. Ruoan ei tarvi aina olla sitä parhaiten maistuvaa vaan miettikää mitä se tekee kropalle. 

Vierailija
4/13 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa? kyllä. Halpaa? ei. Kun söin epäterveellisesti, meni ruokaan n. 50-60 e/viikko. Nyt kun syön terveellisesti, menee 80-100 e/viikko.

Vierailija
5/13 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellistä ruokavaliota on helpompi noudattaa kun mukana on myös vähäisen niitä herkkuja. Itselleni se tarkoittaa melkein joka päivä vähän herkkua. Esim. pari suklaakeksiä cafe latten kanssa tai tummaa suklaata pari palaa melkein joka päivä (bmi 19). Enkä syö kevyttuotteita juurikaan. Paperilla täydellinen ruokavalio on tosi huono jos sitä ei noudata. Siispä paras on se mikä on itselle sopivan terveellinen että sitä oikeasti noudattaa. N34

Vierailija
6/13 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se, jos ei ole erityisiä himoja ruokien suhteen. 

Vierailija
7/13 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa? kyllä. Halpaa? ei. Kun söin epäterveellisesti, meni ruokaan n. 50-60 e/viikko. Nyt kun syön terveellisesti, menee 80-100 e/viikko.

Terveellisiä valintoja on helpompi/vaivattomampi tehdä kun ei tarvitse joka senttiä laskea. Sikäli oon siis samaa mieltä sun kanssa. Ja uutuuksia on kiva välillä testailla ja ne ei yleensä ole niitä alelaarin tuotteita. 

Vierailija
8/13 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksestani on sekä helppoa että edullista.

Vierailija
9/13 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu makutottumuksista

Vierailija
10/13 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juureksia, itse kerättyjä marjoja, itse kerättyjä ja kuivattuja sieniä, kaurapuuroa, munakkaita ja keitettyjä munia, broileria, satunnaisesti korkean lihapitoisuuden makkaraa, tarjouslohta, tofua, piimää, pikakahvia, hernekeittoa, kalapuikkoja, pakastettuja sekavihanneksia, Apajan valmislohipyöryköitä, välillä sesongin hedelmiä. Mielestäni aika monipuolista, terveellistä ja kokonaisuutena edullista. Tällaisella ruokavaliolla olen myös parantanut hankalat vatsavaivat.

Vierailija
11/13 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juureksia, itse kerättyjä marjoja, itse kerättyjä ja kuivattuja sieniä, kaurapuuroa, munakkaita ja keitettyjä munia, broileria, satunnaisesti korkean lihapitoisuuden makkaraa, tarjouslohta, tofua, piimää, pikakahvia, hernekeittoa, kalapuikkoja, pakastettuja sekavihanneksia, Apajan valmislohipyöryköitä, välillä sesongin hedelmiä. Mielestäni aika monipuolista, terveellistä ja kokonaisuutena edullista. Tällaisella ruokavaliolla olen myös parantanut hankalat vatsavaivat.

Mulle toi kuulostaa liian "kympin tytön"/puurtaja-Pirkon ruokavaliolta. Siis kuulostaa hyvältä mut mun todellisuus ei ainakaan ole tuo, vaikkei huono ole nytkään. Mut kymmenen pistettä ja papukaijamerkki jos tollaista pystyy 24/7/365 noudattaa! 

Vierailija
12/13 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei olla totuttu käyttämään mausteita vaan ajatellaan, että suola ja rasva tai sokeri tekee ruuasta hyvää. Toki mausteet ja öljyt maksavat, mutta jos onnistut keräämään kotiin kunnon valikoiman niin saat tehtyä halvoista raaka-aineista upeita ruokia. Nytkin tein pavuista ja porkkanoista kunnon makuelämyksen. 

Vierailija
13/13 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei olla totuttu käyttämään mausteita vaan ajatellaan, että suola ja rasva tai sokeri tekee ruuasta hyvää. Toki mausteet ja öljyt maksavat, mutta jos onnistut keräämään kotiin kunnon valikoiman niin saat tehtyä halvoista raaka-aineista upeita ruokia. Nytkin tein pavuista ja porkkanoista kunnon makuelämyksen. 

Hienoa! Mä oon tosi arka maustamaan, mut oon vasta muutenkin innostunut ruoan laitosta. Tähän maustepuoleen olisi kiva saada jostain täsmävinkkejä! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi