Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten terrorismia voi selittää?

Vierailija
30.04.2007 |

Terroristit itse pitävät tekojaan poliittisena toimintana, jonka päämäärä on saavuttaa oikeus. Miten ihmeessä voi olla oikein tappaa siinä sivussa tuhansia viattomia ihmisiä?

Sama juttu Bushin suhteen. Bush tuomitsee terrorismin, mutta tekee itse samoja tekoja. Hän kuitenkin nimeää nämä teot sanalla " sota" , mikä ilmeisesti tekee teoista hyväksyttävämpiä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Terroristit itse pitävät tekojaan poliittisena toimintana, jonka päämäärä on saavuttaa oikeus. Miten ihmeessä voi olla oikein tappaa siinä sivussa tuhansia viattomia ihmisiä?

Sama juttu Bushin suhteen. Bush tuomitsee terrorismin, mutta tekee itse samoja tekoja. Hän kuitenkin nimeää nämä teot sanalla " sota" , mikä ilmeisesti tekee teoista hyväksyttävämpiä.

Oma ideologia ja tarkoitusperät jostain syystä pyhittävät keinot.

Muslimit uskovat, että terroristit pääsevät kuolemansa jälkeen suoraan taivaaseen, koska uhrautuivat uskontonsa edestä.

Länsimaissa tämä selitys ei mene läpi, joten on kehitettävä muita ideologioita, joilla kansa saadaan hyväksymään menetykset.

Olipa kuinka tahansa, en ymmärrä miten kukaan voi uskoa propagandaan, että sodat käydään pahuuden voittamiseksi, kun taustalla on niin selvästi taloudelliset edut.

Vierailija
2/4 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tapat yhden ihmisen olet murhaaja, 10 000 ihmistä niin olet kansallissankari...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tietenkään terrorismia ei voi näin maalaisjärjellä ja sivullisena ajatellen oikeuttaa yhtään millään.

Kyse on kuitenkin aina enemmän tai vähemmän epätoivon synnyttämästä ilmiöstä. Kun poliittinen vaikuttaminen on mahdotonta esim. diktatuurissa tai kv-valtapolitiikassa ja omat olot käyvät mahdottomiksi ja epäinhimillisiksi, mitä keinoja JÄÄ vaikuttaa?

Korostan yhä, että en hyväksy terrorismia, mutta ymmärrän, että joskus epätoivo ajaa ihmisiä kauheihin tekoihin.

Ja kuten kolmonen sanoi, ihmiset perustelevat itselleen tekojaan ideologioilla, poliittisilla tai uskonnollisilla. Vastapuoli demonisoidaan samoilla ideologisilla perusteilla eli heiltä viedään ikäänkuin ihmisyys ja siten tehdään tappaminen helpommaksi.

Olennainen tekijä on myös julkisuus. JOS terrorismia ei uutisoitaisi, se ei kannattaisi. Terroristi hakee toimillaan maksimaalista julkisuutta: sekä tuodakseen motiivinsa julkisuuteen että tehostaakseen pelotteen vaikutusta.

Vierailija
4/4 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terrorismiakin voi vielä ymmärtää jollain lailla epätoivoisiksi teoiksi, mutta ihmiskauppaa en tajua, vaikka kuinka yrittäisin. Pidän sitä paljon pahempana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän