Miksi ihmiset eivät tee hankintojaan luottokortilla?
Task on huonekalufirmojen konkurssissa ihmisten rahat menneet hukkaan... Luotolla maksaneet saavat rahansa takaisin. Ihmetyttää tämä, milloin ihmiset oppivat tekemään ne hankintansa niin, että ongelmien sattuessa kohdalle se vastuu on luotonantajalla?
Kommentit (46)
Ostan kaiken luottokortilla, mitä ei heti saa mukaansa. Ilmainen vakuutus, miksi ei käyttäisi! Lasku pois kuukausittain heti.
Vierailija kirjoitti:
Luottokortti on persaukisille, joilla ei riitä kate tilillä maksamaan humputteluitaan.
Luottokortti on fiksuille rahan käyttäjille erinomainen väline.
Vierailija kirjoitti:
Äiti opetti, että luottokorteilla maksaa vain jupit ja muut veivikaulat. Maksut hoidetaan käteisellä, kun tavara on saatu.
Nykypäivänä onnistuu tosi hyvin esim. kun ostaa vaikka lentolippuja, hotellipaketteja jne.
no tietysti kaikki ulkomaanm atkat yms. pitää tehä luottokortilla että saa rahansa pois kun joku juttu meneekin lentoyhtiön/hotellin jonkun muun suunnalta pieleen, esim huijaus/konkurssi. mutta aika harvoin sitä tulee normi kaupassa tarvetta luottokortille. Ainoastaan netti ostokset
Olen alkanut vältellä luottokortin käyttämistä sen jälkeen, kun positiivinen luottorekisteri julkaistiin. Siellä roikkui kuukausikaupalla muutaman kympin verkko-ostos, jonka olin tehnyt luottokortilla ja laskun olin maksanut jo aikapäivää sitten (menee tililtä suoraveloituksena eräpäivänä). En tiedä joko rekisteri on saatu paremmaksi, mutta sen verran alkoi tympiä, että vältän luottokortin käyttämistä. Mulla ei ole rahan kanssa ongelmia, säästöjä on rutkasti, mutta se rekisteri sai näyttämään siltä, että en edes muutaman kympin ostosta hoida pois.
Vierailija kirjoitti:
Luottokortti on persaukisille, joilla ei riitä kate tilillä maksamaan humputteluitaan.
Etkö tiedä edes kuinka se toimii ei niitä pakko ole velaksi ostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän ap, että kaikki eivät luottokorttia edes saa.
Harvoin sellaista joutuu ostamaan mitä ei saisi suoraan liikkeestä tai muualta suoraan mukaan.
Etkö koskaan osta esim kodinkoneita joita ei saa mukaan? Huonekalu? Tai vaikkapa junalippua tai muuta matkaa? Keikka/teatterilippua?
Vierailija kirjoitti:
Sähän olet tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
No sitähän se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
No sen suhteen kyllä että pankkikortilla maksavia ei ilmeisesti kiinnosta vaikka se lentoyhtiö/hotelli/matkatoimisto menisikin konkurssiin eikä niitä rahojaan koskaan takaisin saisikaan
Vierailija kirjoitti:
Päin vastoin. Luottokortti on ihmisille, jotka ymmärtävät rahan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän ap, että kaikki eivät luottokorttia edes saa.
Jopa työtön ja opiskelija saa jonkun kortin.
Mutta tuloton ei saa näköjään. Olisin ottanut luottokortin pankista X mutta en saa vaikka tileillä ja rahastoissa on varoja enemmän kuin useimmalla työssäkäyvällä. On olemassa kuitenkin luottokortti pankista Y, onneksi.
Luottokortti imee rahaa tililtä ylläpitokuluja joka kuukausi, ei siihen ole varaa.
Tällaiseksi kun Suomi on mennyt, niin eipä voi enää ostaa mitään isompaa, on riski hävitä rahat ja jäädä ilman tuotetta.
Jos rupeaa tulemaan enemmälti tällaisia tapauksia, niin eiköhän ne muuta luottokorttien sääntöjä niin että tappio jää tuotteen ostajalle jokatapauksessa. Kaikki muukin tässä maassa menee aina tavallisen ihmisen vahingoksi, ja se tekee tästä kaiken muunkin negatiivisen päälle täysin paskan maan!
Vierailija kirjoitti:
no tietysti kaikki ulkomaanm atkat yms. pitää tehä luottokortilla että saa rahansa pois kun joku juttu meneekin lentoyhtiön/hotellin jonkun muun suunnalta pieleen, esim huijaus/konkurssi. mutta aika harvoin sitä tulee normi kaupassa tarvetta luottokortille. Ainoastaan netti ostokset
Kyllä melkein kaikki kannattaa luotolla ostaa. Minä ostin elektroniikkaa 150€ arvosta vasta, ja se hajosi. Myynyt liike ei halunnut uutta antaa, mutta kun sanoin että laitan reklamaation luottofirman kautta niin johan asiat alkoivat hoitumaan.
Vierailija kirjoitti:
Luottokortti imee rahaa tililtä ylläpitokuluja joka kuukausi, ei siihen ole varaa.
Tällaiseksi kun Suomi on mennyt, niin eipä voi enää ostaa mitään isompaa, on riski hävitä rahat ja jäädä ilman tuotetta.
Jos rupeaa tulemaan enemmälti tällaisia tapauksia, niin eiköhän ne muuta luottokorttien sääntöjä niin että tappio jää tuotteen ostajalle jokatapauksessa. Kaikki muukin tässä maassa menee aina tavallisen ihmisen vahingoksi, ja se tekee tästä kaiken muunkin negatiivisen päälle täysin paskan maan!
Ei mun luottokortti ainakaan mitään ime.
Teen aina silloin jos kauppa epäilyttää minua jotenkin, näitä on kyllä todella vähän. Luoton joutuu aina maksamaan erikseen niin siitä tulee pari työvaihetta itselle lisää, vs. jos pystyy maksamaan suoraan debitillä
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on S-kortti niin saat sieltä luottokortin hintaan 0€/kk. Nordeasta saat kortin 2,5€/kk.
RH entertainments kun meni konkurssiin (pari vuotta sitten, tapahtumajärjestäjä), niin olinpa tyytyväinen kun olin luotolla maksanut. Olisi yli 500€ mennyt sinne, mutta sain takaisin luottofirman kautta. Kaverilla ei käynyt yhtä hyvin, rahat menivät.
Mä käyn ruokakaupassa ja kierrätyskeskuksessa. Ostan 5 vuoden välein jotain, jossa teoreettisesti voisi maksaa luottokortilla. Ei aina silloin tule mieleen.
Matkat maksan luottokortilla vakuutusten ja yms. takia.
Etkö ole kykenevä omaan ajatteluun