Paljonko maksaisit vaikka t-paidasta joka on tehty Suomessa?
Kangas olisi 100% puuvillaa ja tietäisit varmuudella että paita on ommeltu asiallisissa olosuhteissa.
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Yksivärisestä ns. aluspaidasta korkeintaan 12 e. Joku kiva printtipaita max. 25 e. Kyseessä on kuitenkin vaan t-paita. 50 eurolla pitää mielestäni saada jo neulepaita.
Silloin et osta kotimaista. Ostat aasialaista.
30€, jos olisi DANDERE-painatuksella. Muuten menee mulla markettien 5€ paitoja. Ei oo eettistä, ei.
Kunnon paksua puuvillaa, niinkuin ysärillä oli, olevasta t-paidasta voisin maksaa 30-40€.
Jos olis joku itselle mieluisa kuva/teksti niin 50€
Kotimaisesta hyvin leikatusta ja Suomessa valmistetusta maksaisin 40-50 euroa.Esim.tuollaisesta :
https://nousut.fi/products/nousu-supersport-punainen-naisten-t-paita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mistään kermaperseilystä kyse. Kun kokeilee, millaisia nuo paremmat kankaat on, niin ei ole vanhaan paluuta. Ne vertautuu laadussa mummon tai isomummon lakanoihin, jotka vielä 50 vuoden jälkeenkään ei ole moksiskaan, vaikka niissä olisi tehty kolmen sukupoven lapset.
Hyviä laatutuotteen hakusanoja on esim. egyptin puuvilla, pima ja sea island, mutta onpa muitakin, "extra lomg staple" jne. ja noiden nimissä myydään huijauskakkaa. Tiheys, kuidun pituus jne. on teepaidassa merkittäviä asioita, ne nimenomaan tekee sen laadun.No, osittain saatat tietty olla oikeassa noista materiaaleista. Hankala silti uskoa, ettei laadukasta paitaa muka tuon halvemmalla sais. 200€ menee jo väkisin pahasti hifistelyn puolelle
200€ saat jo tosi hyvän, satasellakin saat yleensä hyvän, mutta parhaiden puuvillalaatujen
Voisin maksaa hyvästä puuvillasta, jos työntekijät tuotaisiin takaisin Aferikasta. Bonusta, jos mainostettaisiin kuinka on verellä ja kyynelillä tehty
Gallupissa kysyttäessä maksaisin 35 euroa, vaateosastolla yksikseni asioidessa 7.50€ ehdoton kattohinta.
Vierailija kirjoitti:
Maksan noin 40 - 50 euroa valmiista kotimaisesta t-paidasta.
Ompelen t-paidat yleensä itse, jolloin hintaa tulee materiaaleista noin 20€ paita, kun käytän laadukasta luomutrikoota. Huonommilla kankailla olisi paljon halvempaa, mutta nämä kestää vuosia.
materiaaleista 20€ johtuu siitä että ostat vain yhteen paitaan tarvittavat kankaat
iso tuottaja sais materiaalit hankituks huomattavasti halvemmalla
40-50€ t-paidasta olis kiskontaa, mutta tyhmä suomalainen ilmeisesti maksais kun olis "kotimaista"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotimaisuudesta en ole valmis maksamaan senttiäkään enempää, koska en ole rasisti.
Mitä helvettiä tää liittyy rasismiin :D Ootko tyhmä vai ihan vi tun tyhmä
Olen vasemmistolainen.
No se selittää paljon 😄
Olet käsittämättömän tyhmä ihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta 25 e olisi sopiva hinta. En yhtään ihmettele, että suomalaiset lastenvaatebrändit ovat vaikeuksia. Laitoin vuosia sitten heille jo palautetta, että hintaa on liikaa. Ei kukaan maksa lasten T-paidasta 60 euroa. Itse olen ihan hyvätuloinen. Mutta 60 e on törkeä hinta. Silloin kun olin vanhempainvapaalla, ompelin lapsille itse paljon vaatteita. T-paitaa ei kauaa saumurilla ompele.
Sinulla ei ole ymmärrystä mitä työn tekeminen Suomessa maksaa, ja miten rankka verotus Suomessa on.
Suurin osa tuotteen hinnasta menee valtiolle erilaisina maksuina. Ompelijalle jää roposia. Tämä on syy miksi Suomessa on niin kovat hinnat. Kokonaisverotusaste on noin 60% ja ne verot on laitettava myytäviin tuotteisiin, ellei sitten tee pimeästi. Suurin osa työstä onkin siirretty ulos Suomesta tämän vuoksi.
25 € myyntihinnasta ompelijalle jäisi ehkä 5 € kulurakenteesta riippue
5€ per paita ompelijalle olis ihan kohtuullinen tulos. sillä yks ompelija ompelee lähteestä riippuen 50-120 paitaa päivässä. siis 250€-600€ tulot/pv
Ostin puuvillasta tehtyjä t-paitoja ulkomaisesta verkkokaupasta hintaan 21€/10kpl. Siitä voi laskea paljonko maksaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ostin puuvillasta tehtyjä t-paitoja ulkomaisesta verkkokaupasta hintaan 21€/10kpl. Siitä voi laskea paljonko maksaisin.
Miten sen voi siitä laskea, vi tun idiootti
Ehkä 25-30e. Tosin voi olla että rahat ei tule riittämään siihenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vtun idiootti laskee puolestasi. 21/10=2,10€. Eihän ollut vaikea lasku. Oletko persu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vtun idiootti laskee puolestasi. 21/10=2,10€. Eihän ollut vaikea lasku. Oletko persu?
Olet uskomattoman tyhmä ihminen
Siis oikeasti sulle paidan materiaalilla yms ei ole mitään merkitystä? Pelkkä hinta merkkaa
Vierailija kirjoitti:
100€
Maksasit satasen, tuskin satkulla saat, veikkaisin 700-800e
Tän avauksen perusteella suomalaisesta leivästäkin pitäs maksaa 50-100€. Kun meneehän siinä nyt tuntikaupalla aikaa jos kotona leipoo leipää
T-paidasta en maksaisi mielellään yli 15 euroa ja 20 euroa olisi ehdoton maksimi.
Vierailija kirjoitti:
Gallupissa kysyttäessä maksaisin 35 euroa, vaateosastolla yksikseni asioidessa 7.50€ ehdoton kattohinta.
On täällä rehellisiäkin joukossa. Kassakoneen laulu on aika apeaa silloin kun paitaa myydään 100% suomi-hinnalla.
No se selittää paljon 😄