Ihmettelen yhä, miksi en päässyt tiettyihin työpaikkohin edes haastatteluun
Hakemuksiani on kehuttu ja nykyinen työnantajani sanoi, että erottui selvästi muista.
Mutta esimerkkinä: entisellä asuinpaikkakunnallani rekrytoitiin runsaasti alani ihmisiä uuteen yksikköön. Sinne pääsi mm. samassa opintoryhmässä olleet keskitasoiset opiskelijat. Todistukset vaadittiin hakemukseen. Itse olin ryhmäni priimus, en kuitenkaan huippu, eli oli nelosia ja vitosia arvosanat. Työkokemus oli aika lailla samaa luokkaa, itselläni ehkä jopa vähän enemmän vastaavasta.
Täällä aina sanotaan, että parhaat pääsee töihin. Itse olin kovin surullinen, etten edes haastatteluun kelvannut. Samoin toiseen työpaikkaan valittiin henkilö, jonka tunsin. Ihan hyvin varmasti teki työnsä, sitä en yhtään epäile, mutta jos itse olisin ollut haastattelija, olisin pitänyt omaa taustaani työhön parempana.
Minulla on nykyään hyvä työ, hiukan jopa vaativampi kuin nuo hakemani, ei kuitenkaan oleellisesti vaativampi, ja saan parempaa palkkaa, mutta vaati paikkakunnan vaihdoksen. Entisellä paikkakunnalla jostain syystä minun oli vaikea löytää töitä, mutta nykyiseen jo haastattelussa sanottiin tämä on tässä, eiköhän tehdä työsopimus saman tien. Yksi toinen oli haastateltu minua ennen.
Anteeksi jos tässä on virheitä, osaan tehdä hakemukset paremmin mutta nyt pitää lähteä töihin niin en ehdi oikolukea.
Kommentit (26)
Ethän ole maininnut hakemuksessa olevasi yh ja jos on alle 10 vuotiata lapsia ei varmasti pääse edes haastatteluun. Mutta ehkä parempi niin että olet päässyt töihin
En ole päässyt haistatteluihin kun mittariin tuli 50.
jospa työpaikkaa haki parisataa muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli lukiossa matikka (tosin pitkä) 6 ja ruotsi 4, jouduin uusimaan molemmat. Ruotsin pakosta ja matikan vapaaehtoisesti. En todellakaan ollut priimus, joten AP:n luokkalaiset on kyllä olleet tosi huonoja.
Ja se luetun ymmärtäminen... Kai tämä oli vitsi?
Arvosanathan riippuu opettajasta, koulusta ja siitä, miten helpot tentit opettaja tekee. Itsellä kaksi tutkintoa amk:sta, tekninen ja kaupallinen. Siellä teknisellä puolella oli samalla nimellä johdon laskentatoimen kurssi samoilla opintopisteillä, mutta kokeet sellaiset että niistä olisi apinakin saanut vitosen ja tentissä ainoastaan teoriaa, kun taas kaupallisen puolen kurssilla oli sekä opetusta, laskentaa että kaikenlaisia tehtäviä enemmän.